Τι θα γίνει με την αφαίρεση πινακίδων

Αλλαγές στον Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (KOK) φέρνουν τα αρμόδια υπουργεία, σύμφωνα με πληροφορίες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας τις τελευταίες μέρες.

Σύμφωνα με όσα γίνονται γνωστά, εξετάζεται να τεθεί σε ισχύ η μείωση του ορίου ταχύτητας στον εσωτερικό αστικό ιστό και σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας από τα 50 χλμ. που είναι σήμερα στα 30 χλμ.

Ακόμη, τα πρόστιμα θα έρχονται στους παραβάτες μέσω sms ενώ το ιστορικό των παραβάσεων θα είναι διαθέσιμο στο gov.gr. Σημαντική παράμετρος για την ολοκλήρωση της αναθεώρησης του ΚΟΚ, είναι τόσο η αστυνόμευση όσο και εκπαίδευση των οδηγών.

Ο νέος KOK αναμένεται να έρθει μέσα στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους και η προετοιμασία του έχει σχεδόν ολοκληρωθεί από την υφυπουργό Μεταφορών Χριστίνα Αλεξόπουλου.

Οι αλλαγές στον KOK, όμως, δεν θα περιοριστούν στα όρια ταχύτητας.

Αναμένεται επίσης να αυστηροποιηθούν οι ποινές για σοβαρές παραβάσεις που συνδέονται με σοβαρά και ειδικά θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα, ενώ στο μικροσκόπιο προς αυστηροποίηση είναι οι διατάξεις για την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, την υπερβολική ταχύτητα, την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, τα ανασφάλιστα οχήματα και την αντικανονική προσπέραση.

Μεταξύ άλλων οι αλλαγές που «έρχονται» είναι:

Σε μηδενικό χρόνο με sms τα πρόστιμα στους παραβάτες,
Στις 25 μονάδες αφαιρείται το δίπλωμα,
Μειώνεται στα 30χλμ από 50χλμ το όριο ταχύτητας μέσα στις πόλεις,
Με drones και κάμερες 24ωρη επιτήρηση της κυκλοφορίας,
Ψηφιοποιούνται τα θεωρητικά μαθήματα.

Το point system στο κινητό
Παράλληλα, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί το point system περνάει στο κινητό μας τηλέφωνο. Πρακτικά, για ορισμένες παραβάσεις θα προστίθενται πόντοι στο ηλεκτρονικό ποινολόγιο του οδηγού και όταν συμπληρώσει τους 25 και ανάλογα την κατηγορία θα αφαιρείται το δίπλωμά του και θα πρέπει να επαναλάβει τις εξετάσεις.

Όταν κάποιος κάνει παραβάσεις, θα «φορτώνεται» πόντους και μετά τους 15 το Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (ΣΕΣΟ) θα στέλνει σήμα στους οδηγούς μέσω της πλατφόρμας του gov.gr.

Αλλαγές στην αφαίρεση πινακίδων
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες το υπουργείο προσανατολίζεται στο να αφαιρείται το δίπλωμα ενός οδηγού σε μια τροχαία παράβαση, αλλά να μην αφαιρούνται οι πινακίδες του οχήματος, προκειμένου να «μένει» στην οικογένεια. Επίσης, αυτό που συζητείται είναι η αυστηροποίηση των διαδικασιών για την έκδοση διπλωμάτων οδήγησης, με μεγαλύτερη ψηφιοποίηση των διαδικασιών. Αυτό που έχει παρατηρηθεί είναι ότι πολλές σχολές οδηγών αντιμετωπίζουν τα θεωρητικά μαθήματα ως μια… απλή τυπικότητα, με αποτέλεσμα πολλοί υποψήφιοι να μην τα παρακολουθούν καν.

Την ίδια ώρα αναμένεται να ψηφιοποιηθεί η διαδικασία των λεγόμενων «θεωρητικών» μαθημάτων προκειμένου να διασφαλίζεται η παρακολούθηση από τους μαθητές.

Επίσης, το επόμενο διάστημα θα αλλάξουν τα εγχειρίδια εξετάσεων, ενώ θα υπάρξουν και ειδικές προβλέψεις για μια σειρά υποψηφίων που είναι αναλφάβητοι – τόσο Ελληνες όσο και μετανάστες.

Όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές, πάντως, έχει μείνει ανεφάρμοστος ο νόμος για την τοποθέτηση καμερών στις πρακτικές εξετάσεις που δίνονται και είναι προτεραιότητα το επόμενο διάστημα να δοθεί έμφαση στην ενίσχυση της διαφάνειας και σε αυτό το σκέλος της εξέτασης.

 

 

Πηγή:autotypos