«Ευλογία», «πετσόκομμα» και «τριφυλλάκι» – Το λεξιλόγιο συμμορίας που έκλεβε Smart
Κλοπές αυτοκινήτων και διακίνηση ναρκωτικών, ήταν οι… βασικές δραστηριότητες πολυμελούς συμμορίας που εξαρθρώθηκε από την Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Αθηνών, μετά από ταυτόχρονη αστυνομική επιχείρηση σε Αθήνα, Αρτέμιδα, Νέα Μάκρη, Κορωπί, Γέρακα και Γλυκά Νερά.
Συνολικά η ΕΛ.ΑΣ. προχώρησε σε 10 συλλήψεις (7 Έλληνες, δύο Αλβανοί κι ένας Πακιστανός), ανάμεσα τους τον αρχηγό του κυκλώματος και δύο γυναίκες που είχαν κομβικό ρόλο (σ.σ. ως τσιλιαδόροι), ενώ έχουν ταυτοποιηθεί άλλα 4 άτομα, εκ των οποίων ο ένας έγκλειστος σε κατάστημα κράτησης.
Η συγκεκριμένη συμμορία πραγματοποιούσε κλοπές Ι.Χ. αυτοκινήτων (σ.σ. κυρίως Smart), στα οποία είτε άλλαζαν αριθμούς πλαισίου και τα πωλούσαν με πλαστά χαρτιά, είτε τα αποσυναρμολογούσαν και τα έδιναν για ανταλλακτικά. Σημείο… συνάντησης ήταν ένα σπίτι κι ένα συνεργείο στο Κορωπί.
Τα μέλη της συμμορίας, προκειμένου να μην κινούν υποψίες στις τηλεφωνικές τους συνομιλίες, χρησιμοποιούσαν λεξιλόγιο το οποίο αποκαλύπτει το reader.gr: «Πάω να δω τη γκόμενα», ήταν η φράση που χρησιμοποιούσαν για να ενημερώσουν ότι ψάχνουν να κλέψουν όχημα, «ευλογώ το όχημα» σήμαινε ότι χάραζαν νέο αριθμό πλαισίου, «το πετσοκόβω» ήταν η λέξη κλειδί για την αποσυναρμολόγηση του οχήματος, ενώ με τη φράση «που θα βάλεις το τριφυλλάκι;» εννοούσαν σε ποιο σημείο θα αφήσει ο συνεργός το κλεμμένο Ι.Χ. αυτοκίνητο.
Ως προς τον τρόπο δράσης για τις κλοπές των οχημάτων, κάθε επιχειρησιακή ομάδα αποτελούνταν από τρία άτομα, με ένα εξ’ αυτών να είναι υπεύθυνο για τη μετακίνηση τους. Ως «επιχειρησιακά» αυτοκίνητα χρησιμοποιούσαν είτε ενοικιαζόμενα είτε οχήματα που δεν εμφανίζονταν ως ιδιοκτήτες, ενώ το κάθε όχημα που αφαιρούσαν είχε… «παραγγελθεί» εκ των προτέρων. Την επιλογή των οχημάτων την έκανε ο αρχηγός της συμμορίας, κατόπιν συνεννόησης με τους ενδιαφερόμενους.
Διέθεταν ειδικό υπολογιστικό σύστημα, το οποίο απενεργοποιούσε το αντικλεπτικό σύστημα του αυτοκινήτου, ενώ οδηγούσαν τα κλεμμένα οχήματα κυρίως στην περιοχή της Νέας Μάκρης και του Κορωπίου, για τουλάχιστον τρεις μέρες, προκειμένου να διαπιστώσουν εάν φέρει κάποιο σύστημα εντοπισμού. Στη συνέχεια το οδηγούσαν σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο στο Κορωπί, όπου υπήρχε η κατάλληλη τεχνογνωσία και εξαρτήματα – εργαλεία για την αποσυναρμολόγησή του.
Τα εξαρτήματα από τα αποσυναρμολογούμενα οχήματα, είτε τα χρησιμοποιούσαν για να ανακατασκευάσουν άλλα οχήματα είτε τα πωλούσαν ως ανταλλακτικά σε ενδιαφερόμενους αγοραστές. Μετά την αποσυναρμολόγηση, το αφαιρεθέν όχημα το άφηναν εκ νέου σε συγκεκριμένη περιοχή του Κορωπίου, αφού προηγουμένως το καθάριζαν επιμελώς για να μην αφήσουν ίχνη, ενώ τους καταλύτες από τα αφαιρεθέντα οχήματα, λόγω τη υψηλής αξίας, τα πωλούσαν σε εταιρεία ανακύκλωσης καταλυτών.
Πηγή φωτογραφιών: ΕΛ.ΑΣ.