Φορολογικές ελαφρύνσεις για τα σκάφη, βαριές επιβαρύνσεις για τα αυτοκίνητα
Η φορολογική πολιτική της κυβέρνησης ευνοεί τους κατόχους μικρών σκαφών και την ίδια στιγμή επιβαρύνει τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού.
Η νέα τροπολογία που κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου «Νέο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και συμπληρωματικές διατάξεις» και ρυθμίζει το ζήτημα που είχε προκύψει με τη φορολόγηση των ιδιωτικών πλοίων αναψυχής, έρχεται να καταδείξει τη φορολογική πολιτική της κυβέρνησης που ευνοεί τους κατόχους μικρών σκαφών και την ίδια στιγμή επιβαρύνει τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού.
Από τη μία πλευρά, τα σκάφη αναψυχής μήκους έως επτά μέτρων απαλλάσσονται πλήρως από τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης από το 2024, ενώ προβλέπεται ακόμα και αναδρομική άφεση φόρου για τα έτη 2020, 2021 και 2022.
Από την άλλη πλευρά, οι κάτοχοι αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού δεν απολαμβάνουν αντίστοιχες φορολογικές ελαφρύνσεις.
Οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρες άνω των 1.929 κ.εκ. συνεχίζουν να επιβαρύνονται, με τους συντελεστές να φτάνουν έως και το 13% για μεγαλύτερους κινητήρες.
Το αποτέλεσμα είναι μια σαφής δυσαναλογία: ενώ η κυβέρνηση αποφασίζει να ελαφρύνει τους ιδιοκτήτες μικρών σκαφών, οι κάτοχοι μεγάλων αυτοκινήτων παραμένουν δεσμευμένοι από βαρύτατες φορολογικές υποχρεώσεις, χωρίς κάποια ένδειξη μελλοντικής ελάφρυνσης.
Η αντίφαση γίνεται ακόμα πιο εμφανής όταν συνυπολογίσουμε το γεγονός ότι τα τέλη κυκλοφορίας προστίθενται στις επιβαρύνσεις των ιδιοκτητών μεγάλων αυτοκινήτων, ενώ οι ιδιοκτήτες σκαφών, ουσιαστικά, απελευθερώνονται από πρόσθετες φορολογικές υποχρεώσεις.
Παραδείγματα
Ιδιοκτήτης σκάφους αναψυχής μήκους 6,5 μέτρων: Με τη νέα τροπολογία, αυτός ο ιδιοκτήτης δεν θα πληρώνει φόρο πολυτελούς διαβίωσης από το φορολογικό έτος 2024 και μετά. Επιπλέον, αν δεν είχε πληρώσει τον φόρο για τα έτη 2020, 2021 και 2022, δεν θα αναζητηθεί αναδρομικά.
Ουσιαστικά, ο ιδιοκτήτης αυτού του σκάφους απολαμβάνει πλήρη απαλλαγή από φορολογικές επιβαρύνσεις που συνδέονται με το σκάφος.
Ιδιοκτήτης αυτοκινήτου 2.000 κυβικών εκατοστών, 5 ετών: Αυτός ο ιδιοκτήτης θα συνεχίσει να πληρώνει φόρο πολυτελούς διαβίωσης με συντελεστή 5% επί του τεκμηρίου διαβίωσης.
Για παράδειγμα, αν το τεκμήριο διαβίωσης του αυτοκινήτου είναι 8.800 ευρώ, ο φόρος θα ανέρχεται στα 440 ευρώ.
Επιπλέον, ο ιδιοκτήτης θα πληρώσει και τα τέλη κυκλοφορίας, τα οποία υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές ρύπων, και μπορεί να φτάσουν ή να ξεπεράσουν τα 300-400 ευρώ ετησίως, ανεβάζοντας το συνολικό ποσό των ετήσιων επιβαρύνσεων πάνω από 800 ευρώ.
Πηγή:dnews