Google χάρτες – Γιατί δεν εμφανίζονται στα αποτελέσματα
Οι χρήστες του Διαδικτύου σε όλο τον κόσμο έχουν συνηθίσει να αναζητούν διευθύνσεις ή τοποθεσίες στη Google και αμέσως μετά να βλέπουν τους Χάρτες Google να εμφανίζονται στα αποτελέσματα, επιτρέποντάς τους με ένα κλικ να μεταφερθούν στη σελίδα των Χαρτών.
Ωστόσο, για τους ανθρώπους που ζουν σε χώρες της ΕΕ, αυτή η λειτουργία σταμάτησε να εμφανίζεται στις αρχές Μαρτίου ως αποτέλεσμα των νέων κανονισμών της ΕΕ που αποσκοπούσαν στη μείωση της δύναμης «πύλης» των τεχνολογικών κολοσσών.
Τώρα, όταν αναζητάτε μια συγκεκριμένη διεύθυνση στον φορητό υπολογιστή σας, θα συνεχίσετε να βλέπετε έναν μικρό χάρτη στο κέντρο της οθόνης, αλλά δεν θα μπορείτε να κάνετε κλικ στον χάρτη ώστε να μεταφερθείτε απευθείας στους Χάρτες Google.
Το κουμπί «Χάρτες» που κάποτε εμφανιζόταν κάτω από τη γραμμή αναζήτησης, μαζί με τις «Εικόνες» ή τις «Ειδήσεις», επίσης δεν εμφανίζεται πια.
Αντίθετα, θα πρέπει να μεταβείτε στον ιστότοπο www.google.com/maps ή να κάνετε κλικ στην επιλογή «Οδηγίες» για να χρησιμοποιήσετε τη λειτουργία Χαρτών.
Η αλλαγή είναι πιο αισθητή σε φορητό υπολογιστή ή tablet. Όταν χρησιμοποιείτε την αναζήτηση μιας διεύθυνσης σε smartphone, οι χρήστες ενδέχεται να ανακατευθύνονται στην εφαρμογή Χάρτες Google όταν κάνουν κλικ στην εικόνα του χάρτη.
Γιατί η αλλαγή;
Ο νόμος για τις ψηφιακές αγορές (DMA) ψηφίστηκε το 2022 και οι κανονισμοί που περιέχονται σε αυτόν τέθηκαν σε ισχύ στις αρχές Μαρτίου.
Στόχος της νομοθεσίας ήταν η διαχείριση του ανταγωνισμού και ο τερματισμός της κυριαρχίας μεγάλων εταιρειών τεχνολογίας, όπως η Google, η Apple, το Facebook, η Amazon, η Microsoft και η ByteDance (TikTok) στην ευρωπαϊκή αγορά.
Αυτοί οι τεχνολογικοί γίγαντες έχουν κατηγορηθεί ότι προωθούν τις δικές τους υπηρεσίες εις βάρος άλλων παρόμοιων επιλογών από τους ανταγωνιστές, καθώς και ότι ενεργούν ως φύλακες για να εμποδίσουν άλλες εταιρείες να εισέλθουν ή να αναπτυχθούν στην αγορά.
Στόχος είναι επίσης να έχουν οι καταναλωτές περισσότερες επιλογές.
Για παράδειγμα, κατά την αναζήτηση για κοντινά μπαρ ή εστιατόρια, τα αποτελέσματα μπορεί να έχουν οδηγήσει τον χρήστη απευθείας στους Χάρτες Google αντί για άλλους ιστότοπους, όπως το Yelp.
Ένας εκπρόσωπος της Google εξήγησε στο γαλλικό μέσο Franceinfo : «Στο πλαίσιο των προσπαθειών μας για συμμόρφωση με τον Κανονισμό Ψηφιακών Αγορών, πραγματοποιήσαμε ορισμένες αλλαγές στον τρόπο εμφάνισης των αποτελεσμάτων αναζήτησης, συμπεριλαμβανομένης της κατάργησης ορισμένων λειτουργιών.
«Οι χρήστες στην ΕΕ δεν θα βλέπουν πλέον τη συντόμευση «Χάρτες» στην κορυφή της σελίδας αναζήτησης», ανέφεραν.
Ο στόχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ήταν να επιτρέψει στις «10.000 άλλες διαδικτυακές πλατφόρμες – κυρίως μικρομεσαίες επιχειρήσεις – να λειτουργήσουν στην ψηφιακή αγορά», ανέφερε το γαλλικό μέσο Le Point.
Υπάρχουν άλλες αλλαγές που σχετίζονται με αυτό;
Ναι – χρήστες στην ΕΕ/ΕΟΧ μπορεί να έχουν παρατηρήσει ότι έλαβαν μια ερώτηση από την υπηρεσία «Messenger» που τους ρωτούσε αν θέλουν να δημιουργήσουν νέο λογαριασμό ή να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν την εφαρμογή με τον υπάρχοντα λογαριασμό τους στο Facebook.
Αυτό συμβαίνει επειδή το Messenger και το Facebook είναι τεχνικά διαφορετικές υπηρεσίες τώρα. Το ίδιο ισχύει για το Instagram και το Facebook.
Παρόλο που και οι δύο αποτελούν μέρος του «Meta», η εταιρεία θα πρέπει να προσφέρει στους χρήστες την επιλογή να διατηρήσουν τους λογαριασμούς τους χωριστούς, σε μια προσπάθεια να επιτρέψει στους χρήστες να επιλέξουν εάν θέλουν τα προσωπικά τους δεδομένα να παρακολουθούνται σε ιστότοπους.
Ομοίως, χρήστες στην ΕΕ που χρησιμοποιούν προϊόντα Apple δεν θα χρειάζεται πλέον να περνούν από το Apple App Store για να εγκαταστήσουν εφαρμογές – θα είναι διαθέσιμες άλλες επιλογές.
Για παράδειγμα, η Microsoft φέρεται να εργάζεται σε ένα ανταγωνιστικό κατάστημα εφαρμογών «gaming».
Πηγή:zarpanews