O ψηφιακός βοηθός Meta AI βασίζεται στις μηχανές αναζήτησης τρίτων. Σύντομα, θα μπορεί να σαρώνει μόνος του τον Παγκόσμιο Ιστό.

Σε μια προσπάθεια να περιορίσει την εξάρτησή της από την Google και το Bing της Microsoft, η Meta Platforms αναπτύσσει δική της μηχανή αναζήτησης που θα βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη, γράφει τη Δευτέρα το The Information.

Η τεχνητή νοημοσύνη θεωρείται ευρέως το μέλλον της διαδικτυακής αναζήτησης, αφού μπορεί δυνητικά να προσφέρει απευθείας τις απαντήσεις που ζητά ο χρήστης, αντί απλά να παραθέτει λίστες συνδέσμων.

Λειτουργίες αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό προσφέρει ήδη το ChatGPT της OpenAI, το οποίο ψάχνει το Διαδίκτυο χρησιμοποιώντας τη μηχανή αναζήτησης Bing της Microsoft.

Ανάλογη υπηρεσία, βασισμένη στην ίδια τεχνολογία της OpenAI, προσφέρει και το Bing μέσω του βοηθού τεχνητής νοημοσύνης Copilot.

Διαδικτυακές αναζητήσεις προσφέρει και το Gemini της Google, το οποίο σταδιακά ενσωματώνεται σε όλο και περισσότερα προϊόντα της εταιρείας.

Σήμερα, ο ψηφιακός βοηθός Meta AI χρησιμοποιεί τις μηχανές αναζήτησης της Google και της Microsoft για να απαντά στα ερωτήματα των χρηστών του Facebook, του Instagram και του WhatsApp.

Στο μέλλον, το Meta AI θα σαρώνει μόνο του τον Παγκόσμιο Ιστό για να βρει απαντήσεις, δήλωσε πηγή που γνωρίζει το θέμα.

Η Meta, πάντως, δεν απάντησε σε αίτημα του Reuters για σχόλιο.

Μένει να φανεί αν η εταιρεία θα αντιμετωπίσει αγωγές για την εκπαίδευση των μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης με υλικό από το Διαδίκτυο που καλύπτεται από copyright.

Η OpenAI και η Microsoft βρίσκονται αντιμέτωπες με προσφυγές από εκδότες και συγγραφείς που διαμαρτύρονται ότι το έργο τους αναπαράγεται από τα chatbot χωρίς άδεια.

Η Meta, πάντως, ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι συνήψε συμφωνία με το πρακτορείο Reuters για τη χρήση των άρθρων του προκειμένου να απαντά σε ερωτήσεις χρηστών.

Για να προσελκύσει χρήστες, η εταιρεία είχε νωρίτερα ανακοινώσει ότι ο βοηθός ΑΙ θα μιλά με τις φωνές διασημοτήτων όπως η βρετανίδα ηθοποιός Τζούντι Ντεντς, η οποία δέχτηκε να δανείσει τη φωνή της.

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η εταιρεία του Μαρκ Ζάκερμπεργκ έχει παγώσει τη χρήση δεδομένων Ευρωπαίων χρηστών για την εκπαίδευση των μοντέλων της μέχρι να επιλυθούν οι ενστάσεις των αρμόδιων αρχών για τα προσωπικά δεδομένα.

 

 

Πηγή:in