Στόχος κυρίως, να μπορεί κάποιος να ανακτήσει πρόσβαση στον λογαριασμό του εάν «κλειδωθεί»

Η Meta επαναφέρει την τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου στις εφαρμογές της, περισσότερα από τρία χρόνια αφότου τερμάτισε το σύστημα «αναγνώρισης προσώπου» του Facebook εν μέσω -τότε- μιας ευρύτερης αντίδρασης ενάντια στην τεχνολογία.

Τώρα, το κοινωνικό δίκτυο θα αρχίσει να αναπτύσσει εργαλεία αναγνώρισης προσώπου στο Facebook και το Instagram για να καταπολεμήσει τις απάτες και να βοηθήσει τους χρήστες που έχουν χάσει την πρόσβαση στους λογαριασμούς τους, όπως ανέφερε η εταιρεία.

Με απλούστερα λόγια, θα δίνει τη δυνατότητα σε χρήστες να «ξεκλειδώνουν» τα προφίλ τους μέσω αναγνώρισης προσώπου, ενώ η εταιρεία θα μπορεί να ελέγχει πιο άμεσα εάν τα πρόσωπα διασήμων χρησιμοποιούνται σε απάτες.

Η πρώτη δοκιμή θα χρησιμοποιήσει την αναγνώριση προσώπου για τον εντοπισμό απατεώνων που χρησιμοποιούν πρόσωπα διασημοτήτων και άλλων δημοσίων προσώπων.

«Εάν τα συστήματά μας υποψιάζονται ότι μια διαφήμιση μπορεί να είναι απάτη που χρησιμοποιεί ως δόλωμα την εικόνα ενός δημόσιου προσώπου, θα προσπαθήσουμε να χρησιμοποιήσουμε την τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου για να συγκρίνουμε πρόσωπα στη διαφήμιση με τις φωτογραφίες προφίλ του δημόσιου προσώπου στο Facebook και στο Instagram», εξήγησε η Meta σε μια ανάρτηση στο blog της.

«Εάν επιβεβαιώσουμε την αντιστοίχιση και ότι η διαφήμιση είναι απάτη, θα την αποκλείουμε».

Η εταιρεία είπε ότι έχει ήδη αρχίσει να διανέμει τη λειτουργία σε μια μικρή ομάδα διασημοτήτων και δημοσίων προσώπων και ότι θα αρχίσει αυτόματα να εγγράφει περισσότερα άτομα «τις επόμενες εβδομάδες», τονίζοντας πως όποιος το επιθυμεί, μπορεί να εξαιρεθεί.

Ενώ η Meta διαθέτει ήδη συστήματα για να ελέγχει διαφημίσεις για πιθανές απάτες, δεν είναι πάντα σε θέση να εντοπίζει διαφημίσεις με «δόλωμα» διασημότητες, καθώς πολλές νόμιμες εταιρείες χρησιμοποιούν διασημότητες και δημόσια πρόσωπα για να προωθήσουν τα προϊόντα τους, δήλωσε η Μόνικα Μπίκερτ, αντιπρόεδρος Πολιτικής Περιεχομένου στη Meta.

«Αυτή είναι μια διαδικασία σε πραγματικό χρόνο», είπε για το νέο χαρακτηριστικό αναγνώρισης προσώπου. «Είναι πιο γρήγορη και πιο ακριβής από τον μη αυτόματο έλεγχο».

Αναγνώριση προσώπου και για την ανάκτηση λογαριασμού
Ξεχωριστά, η Meta δοκιμάζει επίσης εργαλεία αναγνώρισης προσώπου για να αντιμετωπίσει ένα άλλο μακροχρόνιο πρόβλημα στο Facebook και το Instagram: την ανάκτηση λογαριασμού.

Η εταιρεία πειραματίζεται με μια νέα επιλογή «βίντεο selfie» που επιτρέπει στους χρήστες να ανεβάζουν ένα κλιπ του εαυτού τους, το οποίο στη συνέχεια η Meta θα αντιστοιχίσει στις φωτογραφίες του προφίλ τους, όταν οι χρήστες έχουν αποκλειστεί από τους λογαριασμούς τους.

Η εταιρεία θα το χρησιμοποιήσει επίσης σε περιπτώσεις ύποπτης παραβίασης λογαριασμού για να αποτρέψει τους χάκερ από την πρόσβαση σε λογαριασμούς χρησιμοποιώντας κλεμμένα διαπιστευτήρια.

Το εργαλείο δεν θα μπορεί να βοηθήσει όλους όσοι χάσουν την πρόσβαση σε λογαριασμό Facebook ή Instagram.

Πολλές επαγγελματικές σελίδες, για παράδειγμα, δεν περιλαμβάνουν φωτογραφία προφίλ ενός ατόμου, επομένως αυτοί οι χρήστες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν τις υπάρχουσες επιλογές ανάκτησης λογαριασμού της Meta.

Και με τα δύο νέα χαρακτηριστικά, η Meta λέει ότι θα «διαγράψει αμέσως» τα δεδομένα προσώπου που χρησιμοποιούνται για συγκρίσεις και ότι τα βίντεο – selfie δεν θα χρησιμοποιηθούν για άλλο σκοπό. Η εταιρεία καθιστά επίσης τις δυνατότητες προαιρετικές, αν και οι διασημότητες θα πρέπει να εξαιρεθούν από την προστασία διαφημίσεων απάτης αντί να επιλέξουν.

Η Meta είχε υποχρεωθεί να εγκαταλείψει την αναγνώριση προσώπου, διότι χρησιμοποιούσε την τεχνολογία για να ενεργοποιήσει την αυτόματη προσθήκη ετικετών φωτογραφιών και έτσι αναγνώριζε και αποθήκευε αυτόματα τα πρόσωπα των χρηστών σε φωτογραφίες και βίντεο.

Η λειτουργία διακόπηκε το 2021, με τη Meta να διαγράφει τα δεδομένα προσώπου περισσότερων από 1 δισεκατομμυρίου ανθρώπων, επικαλούμενη «αυξανόμενες κοινωνικές ανησυχίες».

Η εταιρεία αντιμετώπισε επίσης αγωγές, κυρίως από το Τέξας και το Ιλινόις, σχετικά με τη χρήση της τεχνολογίας. Η Meta πλήρωσε 650 εκατομμύρια δολάρια για να διευθετήσει μια αγωγή που σχετίζεται με το νόμο του Ιλινόις και 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια για την επίλυση μιας παρόμοιας αγωγής στο Τέξας.

Είναι αξιοσημείωτο, λοιπόν, ότι τα νέα εργαλεία δεν θα είναι διαθέσιμα ούτε στο Ιλινόις ούτε στο Τέξας για αρχή, τουλάχιστον.

Επίσης, δεν θα κυκλοφορήσει σε χρήστες στο Ηνωμένο Βασίλειο ή την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς η εταιρεία «συνεχίζει να έχει συνομιλίες εκεί με ρυθμιστικές αρχές» στην περιοχή, σύμφωνα με την Μπίκερτ.

Ωστόσο, η εταιρεία «ελπίζει να κλιμακώσει αυτήν την τεχνολογία παγκοσμίως κάποια στιγμή το 2025», σύμφωνα με εκπρόσωπο της Meta.

 

 

Με πληροφορίες από axios.com

Πηγή:lifo