Αλλαγές στον τρόπο που πραγματοποιούνται οι καθημερινές συναλλαγές φέρνει το ξέσπασμα του κορωνοϊού και η επιβολή μέτρων καραντίνας σε ορισμένες χώρες του κόσμου. Στην Αργεντινή, για παράδειγμα, όπου κυριαρχεί η χρήση των μετρητών, η εξάπλωση του κορωνοϊού έχει στρέψει μεγάλη μερίδα των καταναλωτών στις ηλεκτρονικές πληρωμές και στις online τραπεζικές υπηρεσίες. Εν τω μεταξύ, αυτή η αλλαγή που επέφερε η έλευση του ιού και η επιβολή μέτρων καραντίνας έχει σταθεί ευνοϊκή για τις εγχώριες νεοφυείς εταιρείες που παρέχουν χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες (fintech), βλέποντας τη ζήτηση για τις υπηρεσίες τους να εκτοξεύεται.
Σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα του Bloomberg, πριν ξεκινήσει η καραντίνα στις 20 Μαρτίου, στην Αργεντινή περισσότεροι από τους μισούς δεν είχαν τραπεζικό λογαριασμό. Αρκετοί προτιμούσαν να πραγματοποιήσουν με μετρητά τις αγορές τους, αλλά και οποιαδήποτε άλλη συναλλαγή, επειδή οι οικονομικές συνθήκες που επικρατούσαν στη χώρα εδώ και δεκαετίες, δηλαδή ο υπερπληθωρισμός και η υποτίμηση του νομίσματος, τους προκαλούσαν φόβο. Ωστόσο, τώρα που όλοι είναι υποχρεωμένοι να μείνουν στα σπίτια τους, η ζήτηση για πιστωτικές κάρτες, για εφαρμογές πληρωμής ή για νέους τραπεζικούς λογαριασμούς έχει εκτοξευθεί. Η στροφή των καταναλωτών στις ψηφιακές πληρωμές ήρθε σαν θείο δώρο τόσο για τις τράπεζες όσο και τις ψηφιακές πλατφόρμες διαχείρισης των συναλλαγών. Ενδεικτικά, η startup Uala, την οποία έχει στηρίξει χρηματοδοτικά ο δισεκατομμυριούχος Τζορτζ Σόρος, εξέδωσε 127.000 νέες προπληρωμένες κάρτες από τότε που ξεκίνησε η ισχύς των μέτρων περιορισμού. Πρόκειται για αύξηση 20% σε σύγκριση με τον μήνα που προηγήθηκε.
Την ίδια στιγμή, η ψηφιακή τράπεζα Brubank μετράει πλέον περισσότερους από 80.000 νέους πελάτες, ενώ το online marketplace Μercado Pago αναφέρει στο Bloomberg ότι ο αριθμός των λογαριασμών που πληρώθηκαν μέσω της εφαρμογής του διπλασιάστηκε τις τελευταίες δύο εβδομάδες του Μαρτίου. «Η αλλαγή που περιμέναμε μέσα στα επόμενα χρόνια πραγματοποιείται αυτές τις εβδομάδες», επισήμανε ο ιδρυτής της νεοφυούς επιχείρησης Uala, με έδρα στο Μπουένος Αϊρες, Πιερπάολο Μπαρμπιέρι. «Από τότε που η καραντίνα ξεκίνησε, παρατηρούμε μια απρόβλεπτη αύξηση στη ζήτηση για νέους λογαριασμούς».
Παράλληλα, η ζήτηση για κατ’ οίκον παραγγελίες έχει διπλασιαστεί, χωρίς ωστόσο να υπάρχουν πιο σαφή στοιχεία που να το αποδεικνύουν. Ερευνα που διεξήχθη τον Νοέμβριο από τη στατιστική υπηρεσία Indec κατέδειξε ότι περίπου το 70% των δαπανών των νοικοκυριών πραγματοποιείται με μετρητά, με προϊόντα όπως τα τσιγάρα και τα τρόφιμα να συγκαταλέγονται στις βασικότερες αγορές των Αργεντίνων. O Χουάν Μπρουτσού, ιδρυτής της Brubank και πρώην στέλεχος της Citigroup, σημείωσε ότι αναμένεται μεγάλη εισροή πελατών που προηγουμένως δεν διατηρούσαν κανέναν τραπεζικό λογαριασμό. Μάλιστα, οι χρήστες της τραπεζικής πλατφόρμας της Brubank ανήλθαν περίπου στο μισό εκατομμύριο από τότε που ιδρύθηκε η εταιρεία, τον Ιανουάριο του 2019.
Πηγή: kathimerini.gr