Η ίδια η ταινία, ιστορική- για περισσότερους από έναν λόγους. Από τη μία η συνύπαρξη δύο εκ των κορυφαίων θηλυκών σταρ της χρυσής εποχής του ελληνικού κινηματογράφου, να «καταπατούν» τον άγραφο κανόνα που ήθελε την πρώτη (το διαχρονικό νο1 της Ελλάδας) ν’ αρνείται να εμφανιστεί πλάι σε άλλη γυναίκα mega-star, προκειμένου να μην υπάρχουν συγκρίσεις.

Από την άλλη, το γεγονός πως κυκλοφόρησε στις αίθουσες την ίδια ακριβώς εβδομάδα με το κοσμαγάπητο «Δόλωμα», στο οποίο έπαιζε το ίδιο πρωταγωνιστικό δίδυμο, ήταν ο ίδιος σκηνοθέτης, αλλά είχε διανεμηθεί από διαφορετική εταιρία παραγωγής!

Ο λόγος για ένα φιλμ που άπαντες έχουμε δει περισσότερες φορές κι από το γκολ του Χαριστέα στον τελικό του Euro το 2004: την «Σωφερίνα», εκεί που Αλίκη Βουγιουκλάκη και Μάρω Κοντού ένωσαν τις δυνάμεις τους, με τον Αλέκο Αλεξανδράκη (που έπαιζε με την Αλίκη και στο «Δόλωμα») να είναι η στιβαρή αντρική παρουσία στο αριστούργημα του Αλέκου Σακελλάριου.

Η Σωφερίνα, ωστόσο, είχε να επιδείξει all star καστ και στους δεύτερους ρόλους: Διονύσης Παπαγιαννόπουλος, Γιώργος Πάντζας, Γιώργος Κωνσταντίνου και Βασίλης Αυλωνίτης μας χάρισαν ορισμένες από τις πιο αξιομνημόνευτες σκηνές στα χρονικά.

 

 

Ειδικά ο τελευταίος, ήταν αυτός που λίγο έλειψε να ξεκάνει το συνεργείο, καθώς υπήρξε μια λήψη που όλοι οι συντελεστές… έκλαιγαν από τα γέλια.

Γνωστός για τους αυτοσχεδιασμούς του στα γυρίσματα των ταινιών και τη μοναδική του ικανότητα να «παίζει» με το κοινό στο θέατρο, αυτοδίδακτος και αυθόρμητος, ο Αυλωνίτης κατάφερνε συχνά να στρέφει τους προβολείς επάνω του, ακόμα κι όταν εμφανιζόταν για μερικές στιγμές στη διάρκεια ενός φιλμ.

Ακριβώς αυτό συνέβη και στη «Σωφερίνα»: ερμηνεύοντας τον θρυλικό «Γύλο»- ή, όπως ήταν το πραγματικό του όνομα, τον Σπανοβαγγελοδημήτρη Νικόλαο του Νικολάου-, ο Αυλωνίτης έπρεπε να παρουσιαστεί στο δικαστήριο στο οποίο προήδρευε ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος, για να καταθέσει τα όσα είδε σε μια κομβική στιγμή για την εξέλιξη της ιστορίας.

Μόνο που υπήρχε ένα μικρό πρόβλημα: ο Γύλος ήταν ελαφρώς… αλλήθωρος, με τον Αυλωνίτη να το «ξεχειλώνει» όσο δεν πάει και τον έρμο τον Παπαγιαννόπουλο να προσπαθεί (ανεπιτυχώς, φυσικά) να προφέρει σωστά το ονοματεπώνυμο του μάρτυρα.

Ο ίδιος ο Σακελλάριος σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ είχε δηλώσει πως τεχνικοί, κομπάρσοι, το συνεργείο, οι υπόλοιποι ηθοποιοί και όλοι όσοι παρίσταντο στο συγκεκριμένο γύρισμα έσκαγαν στα γέλια κάθε φορά που πάλευαν να «τραβήξουν» τη λήψη, με αποτέλεσμα να χρειαστούν περισσότερες από δέκα προσπάθειες για να πετύχουν το τελικό αποτέλεσμα.

Δείτε παρακάτω το βίντεο μίας εκ των πιο αστείων σκηνών στα χρονικά, βγαλμένη απευθείας από την ολόχρυση περίοδο του ελληνικού κινηματογράφου: «Μα εσάς κοιτάω, κύριε πρόεδρε…»

 

https://youtu.be/QbSSC8xd9Rk