Μία σπάνια φωτογραφία της αείμνηστης Τζένης Καρέζη ανάρτησε στον προσωπικό του λογαριασμό στο instagram ο Άρης Λουπάσης, γνώστης του παλιού ελληνικού κινηματογράφου και συλλέκτης.

Η φωτογραφία χρονολογείται από το 1957 και προέρχεται από μία φωτογράφιση της σπουδαίας Ελληνίδας ηθοποιού για το περιοδικό «Ταχυδρόμος» στις 5 Οκτωβρίου του 1957, στα χρόνια της καθιέρωσης και των πρώτων επιτυχιών στο θέατρο και τον κινηματογράφο.

Όπως σημειώνει μεταξύ άλλων στην ανάρτησή του ο κ. Λουπάσης, η Τζένη Καρέζη, τρία χρόνια μετά την αποφοίτησή της από τη σχολή του Εθνικού έχει καταφέρει να διανύσει ήδη μια αξιόλογη θεατρική πορεία δίπλα σε «μεγαθήρια» της υποκριτικής όπως οι Παξινού, Μινωτής, Αρώνη και Μυράτ, τόσο στο ελεύθερο θέατρο όσο και σε παραστάσεις του Εθνικού.

Η συμμετοχή της σε έργα ρεπερτορίου όπως η «Δοκιμασία» του Μίλερ, «Άμλετ» του Σαίξπηρ, «Η κυρά της αυγής» του Αλεχάντρο Κασόνα, «Το ζωντανό πτώμα» του Τολστόι, «Βασιλιάς Ληρ», «Εκκλησιάζουσες» και «Κλυταιμνήστρα» θα αποτελέσουν ένα σπουδαίο σχολείο για να εμπλουτίσει και να απογειώσει τα υποκριτικά της προσόντα και τις γερές βάσεις για να χτίσει την μετέπειτα θεατρική της διαδρομή.

Την περίοδο της συγκεκριμένης φωτογράφισης, μετά από ένα επιτυχημένο καλοκαίρι ερμηνεύοντας εξαιρετικά τη «Μυρρίνη» στην Επίδαυρο στο πλάι της μεγάλης Μαίρης Αρώνη ως «Λυσιστράτη», βρέθηκε σε εντατικές πρόβες για το ανέβασμα τον επόμενο Δεκέμβριο στο Εθνικό του έργου του Διονυσίου Ρώμα «Το Ζαμπελάκι».

Μια παράσταση στην οποία «χάλασε κόσμο» κυριολεκτικά έχοντας τον ομώνυμο ρόλο και τον συμφοιτητή της από τη σχολή του Εθνικού Δημήτρη Παπαμιχαήλ στο πλάι της σε μια εξίσου σημαντική ερμηνεία.

Το 1957 γνώρισε ακόμη περισσότερο την πλατιά αναγνώριση του κοινού καθώς συμμετείχε συνολικά σε τρεις ταινίες («Λατέρνα φτώχεια και γαρύφαλλο», «Δελησταύρου και Υιός» και «Θεία από το Σικάγο»), μέσα από τις οποίες ξεχώρισε, για να γίνει πλέον περιζήτητη με συμμετοχές στο σινεμά που διαδέχτηκαν η μία την άλλη με περισσότερη κάθε φορά επιτυχία.

Η κινηματογραφική της απογείωση ήρθε έναν χρόνο μετά με το «Τρελοκόριτσο» όπου έδειξε για πρώτη φορά το εκπληκτικό κωμικό της στοιχείο και με συμπρωταγωνιστή τον αξέχαστο Λάμπρο Κωνσταντάρα. Η θριαμβευτική πορεία του λαμπερού αυτού ειδώλου είχε ήδη ξεκινήσει για να σημαδεύσει μοναδικά και ανεξίτηλα στην συνέχεια τον καλλιτεχνικό χώρο μιας ολόκληρης εποχής, επισημαίνει στην ανάρτησή του ο κ. Λουπάσης.