Τα μεσάνυχτα της 22ας Φεβρουαρίου 2003 ένα πολύνεκρο δυστύχημα σημειώθηκε στον Αλιάκμονα.

Λεωφορείο των ΚΤΕΛ με 23 επιβάτες που πραγματοποιούσε δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα βγήκε εκτός πορείας με αποτέλεσμα να συγκρουστεί στις προστατευτικές μπάρες και να πέσει από ύψος 15 μέτρων στον ποταμό.

Το λεωφορείο τουμπάρισε και βυθίστηκε σε πλάγια θέση στα παγωμένα νερά και 15 επιβάτες να χάσουν τη ζωή τους είτε από πνιγμό είτε από κακώσεις. Ανάμεσα στους νεκρούς ήταν και ο 45χρονος οδηγός, ο οποίος έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου και οδήγησε το όχημα στο νερό.

Σύμφωνα με έναν 20χρονο στρατιώτη που επέζησε από το δυστύχημα, πριν από την πτώση ο οδηγός προσπέρασε ένα φορτηγό με αποτέλεσμα το λεωφορείο να βγει εκτός πορείας στο αριστερό ρεύμα, να διανύσει δίχως φρενάρισμα απόσταση 40 μέτρων και στη συνέχεια να πέσει στον Αλιάκμονα. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο οδηγός του φορτηγού ειδοποίησε τις Αρχές, ωστόσο δεν σταμάτησε να προσφέρει βοήθεια και συνέχισε το δρομολόγιο του.

 

Όπως είχε αναφέρει ο 20χρονος:  «Την ώρα που έπεφτε το λεωφορείο και έκανε τούμπες στον αέρα δεν ακουγόταν το παραμικρό. Στη συνέχεια ακουγόταν μόνο τα κλάματα των δύο παιδιών που τα φώναζε η μητέρα τους, όμως και αυτά σταμάτησαν και αυτά μετά από λίγο. Ήμασταν περίπου 20 άτομα στο λεωφορείο και ήξερα πως κάποιοι είχαν σκοτωθεί αφού ήταν τρομερό το ατύχημα».

Στο σημείο έσπευσαν αστυνομικοί, ασθενοφόρα και πυροσβεστική που απεγκλώβισαν νεκρούς και τραυματίες.

Συνολικά 16 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, ανάμεσα τους ένα 7χρονο κορίτσι και ένα τρίχονο παιδί, το οποίο παρασύρθηκε από τα νερά του ποταμού και βρέθηκε νεκρό μετά από δέκα ημέρες.

Το λεωφορείο ανελκύστηκε και μεταφέρθηκε σε συνεργείο της Κατερίνης, όπου εξετάστηκε από εμπειρογνώμονες. Όπως διαπιστώθηκε δεν υπήρχαν ίχνη από φρενάρισμα, ωστόσο ενδέχεται την ώρα εκείνη στο σημείο να υπήρχε πάγος.

 

Ο πρόεδρος των ΚΤΕΛ Παντελής Τόλιος, υποστήριξε ότι το λεωφορείο είχε περάσει πρόσφατα από μηχανικό έλεγχο ενώ ο οδηγός ήταν έμπειρος και είχε εκτελέσει πολλές φορές το συγκεκριμένο δρομολόγιο.

Ο αστυνομικός διευθυντής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Παναγιώτης Βιολιντζής, ανέφερε ότι «η έλλειψη προσοχής από την πλευρά του οδηγού του λεωφορείου και η υπερβολική ταχύτητα ήταν οι αιτίες για το τραγικό δυστύχημα». Σημειώνεται ότι έτρεχε με ταχύτητα 92 χλμ. την ώρα, ενώ το όριο στο συγκεκριμένο σημείο ήταν 80 χλμ. την ώρα.

Αντιμέτωποι με τη δικαιοσύνη βρέθηκαν ο ένας από τους ιδιοκτήτες του λεωφορείου, επειδή ευθύνονταν για την κακή κατάσταση των ελαστικών, και ο οδηγός της νταλίκας επειδή δεν σταμάτησε να βοηθήσει.

 

 

Το Πενταμελές Εφετείο Κακουργημάτων Θεσσαλονίκης καταδίκασε τον πρώτο σε εξαγοράσιμη ποινή τεσσάρων ετών, αναγνωρίζοντας του το ελαφρυντικό του πρότερου εντίμου βίου, ενώ αθώος κρίθηκε ο οδηγός της νταλίκας.

Οι νεκροί του δυστυχήματος ήτα οι: Χρήστος Τόλιος, 41 χρονών, οδηγός του λεωφορείου, Ευσταθία Μουζάκη, 50 χρόνων, Ιγκμπάρ Νασίρ, 27 χρόνων, υπήκοος Πακιστάν, Κωνσταντίνος Τουλούπης, 55 χρόνων, Βασίλης Νάσιουτζικ, 47 χρόνων, Κονδυλία Σκληρού, 22 χρόνων, Ευθυμία Παργάνα, 25 χρόνων, Στυλιανή Σένια, 9 χρονών, Δημήτρης Τσελεπίδη, 29 χρόνων, Μιχάλης Φίσκας, 27 χρόνων, Γιώργος Βαξεβανίδης, 23 χρόνων, Φώτης Τσέτσος, 27 χρόνων, Βασίλης Τασιούλας, 37 χρόνων και ο Βούλγαρος υπήκοος Ιλια Κονσταντίνοβ, 39 χρόνων.

 

 

Πηγή: thecaller.gr