Αντιδρά με νέο φυλλάδιο ενημέρωσης που διαμοιράζει προς τις Μητροπόλεις η Ιερά Σύνοδος ως προς το ζήτημα της αποτέφρωσης.

Στο τετρασέλιδο ενημερωτικό σημείωμά της η Ιερά Σύνοδος κάνει λόγο για «βεβήλωση της ανθρώπινης ύπαρξης» ενώ τονίζει πως «τα νεκρά σώματα δεν είναι απορρίμματα».

«Αξιοσημείωτο δε είναι ότι κάποιοι ψυχολόγοι θεωρούν πως η σύγχρονη μέθοδος αποτέφρωσης αποτελεί σε επίπεδο φαντασιακό ένα ισοδύναμο της αυτοκτονίας» αναφέρει σε άλλο σημείο το σημείωμα, επιχειρώντας να αιτιολογήσει την αντίθεση.

Αναφορικά με τα κέρδη που ενδεχομένως θα χάσει η Εκκλησία από τη διαδικασία της καύσης των νεκρών, η Σύνοδος διευκρινίζει:

«Προβάλλεται και το παιδιαρώδες επιχείρημα ότι η Εκκλησία απορρίπτει την καύση και προτιμά την ταφή για ιδιοτελείς λόγους. Όμως, πρώτον, οι δήμοι είναι που λειτουργούν τα κοιμητήρια και εισπράττουν τα τέλη από τους τάφους και τα ιστεοφυλάκια. Δεύτερον, εάν η Εκκλησία έθετε ως προτεραιότητα οποιοδήποτε (δήθεν) οικονομικό όφελος, θα έπραττε το αντίθετο και θα προέτρεπε τους ορθόδοξους κληρικούς να ψάλουν τη Νεκρώσιμη Ακολουθία και για όσους αποτεφρώνονται».

Η Ιερά Σύνοδος επισημαίνει ακόμα ότι «η Εκκλησία ως κοινότητα, που είναι κατ’ εξοχήν χώρος ελευθερίας, δεν καταναγκάζει κανέναν άνθρωπο να τηρεί τις παραδόσεις Της. Εχει όμως το δικαίωμα να θεωρήσει την καύση ως μεταχείριση αντίθετη προς τις αρχές, την παράδοση και τα έθιμά Της». «Προφανώς όσοι δεν θέλουν να ακολουθήσουν την παράδοση της Εκκλησίας, έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν την αποτέφρωση, οπότε δεν θα τύχουν Εξοδίου Ακολουθίας (Κηδείας) από την Εκκλησία».

Σύμφωνα με το φυλλάδιο, «για το ήθος της Εκκλησία μας, αυτή η διαδικασία μηχανικού αφανισμού του σώματος δεν τιμά τον νεκρό. Η Εκκλησία αρνείται ότι είναι αξιοπρεπές για τον κεκοιμημένο άνθρωπο να καεί σε κλίβανο και να θρυμματισθεί σε μίξερ».

Ακόμη, σε άλλο σημείο, η Ι.Σ. αναφέρει πως «τρανό παράδειγμα για την ιερότητα του ανθρώπινο σώματος είναι η τιμητική προσκύνηση των ιερών λειψάνων των Αγίων». «Η ταφή ανήκει στην παράδοση της Εκκλησίας, η οποία έχοντας ως βάση την Ευαγγελική και Πατερική διδασκαλία σέβεται το ανθρώπινο σώμα ως δημιούργημα του Θεού, γι’ αυτό το ενταφιασμένο σώμα γίνεται αντικείμενο φροντίδας και προσευχών». «Το νεκρό σώμα το θεωρεί όχι ως στερεό απόβλητο, όπως (κατ’ αποτέλεσμα) το αντιμετωπίζουν οι θιασώτες της αποτέφρωσης, αλλά το περιβάλλει με σεβασμό και τιμή».

Το τετρασέλιδo φυλλάδιο, θα διαμοιραστεί στους ναούς τις επόμενες ημέρες με ευθύνη των κατά τόπους Μητροπόλεων.