Ένα νέο κεφάλαιο ανοίγεται στην υπόθεση του δυστυχήματος των Τεμπών με την παραίτηση του Χρήστου Παπαδημητρίου. Ωστόσο, όπως δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, η διαδικασία σύνταξης του πορίσματος των 180 σελίδων σκιάζεται από αντιφάσεις.

Σύμφωνα με τον κ. Κυρανάκη, τα συμπεράσματα του πορίσματος για την πυρόσφαιρα δεν προήλθαν από τα Πανεπιστήμια Γάνδης και Πίζας, όπως αρχικά είχε γίνει γνωστό, αλλά από την εργασία του κ. Λακαφώση, ο οποίος, όπως επισημάνθηκε, δεν είναι πιστοποιημένος ειδικός αλλά δημοσιογράφος. Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ, με επιστολή του προς τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων (ERA), ζητά τις σχετικές συμβάσεις και τα παραδοτέα με τα δύο πανεπιστήμια. Ο κ. Κυρανάκης κατήγγειλε «μεγάλη προχειρότητα» στη σύνταξη του πορίσματος, καθώς βασίστηκε σε προφορικές συνομιλίες και ιδιωτικά μέιλ χωρίς εξουσιοδότηση. Παράλληλα, διευκρίνισε πως ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ δεν είχε καμία σύμβαση με τον κ. Λακαφώση, με τη συνεργασία να προκύπτει μέσω ενός μέλους του ERA και της ΕΔΑΠΟ μετά τη δημοσίευση του πορίσματος.

Σχετικά με την αναβάθμιση των σιδηροδρόμων, ο υπουργός ανακοίνωσε ένα σχέδιο δύο πυλώνων: προσωπικό και συστήματα ασφαλείας. Προανήγγειλε αυστηροποίηση των κανόνων, εκσυγχρονισμό του κανονισμού και σαφείς οδηγίες για τις επικοινωνίες. Σημαντική αλλαγή αποτελεί η συνεργασία με το Γενικό Επιτελείο της Πολεμικής Αεροπορίας για τη διενέργεια ψυχομετρικών τεστ και ελέγχων αντοχής στην πίεση για το προσωπικό, με στόχο την απομάκρυνση όσων δεν ανταποκρίνονται.

Στο νέο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στο υπουργικό συμβούλιο στις 28 Απριλίου θα περιλαμβάνονται και απολύσεις για δημοσίους υπαλλήλους που υποπίπτουν σε λάθη. Επιπλέον, ανακοινώθηκε η απελευθέρωση των προσλήψεων στελεχών από τον ΑΣΕΠ, με στόχο προσλήψεις ιδιωτικού τομέα με καλύτερες αμοιβές. Τέλος, έγινε γνωστό ότι κατά τους ιατρικούς ελέγχους εντοπίστηκαν εργαζόμενοι σε σταθμαρχεία υπό την επήρεια ναρκωτικών ουσιών, οι οποίοι και απολύθηκαν.