13.00΄ ΔΙΔΕ ΠΙΕΡΙΑΣ- 13.30΄ ΔΙΠΕ ΠΙΕΡΙΑΣ

ΠΕΜΠΤΗ 1-4-2021

Το άνοιγμα των σχολείων αφορά όλη την κοινωνία.

Απαιτούμε μέτρα τώρα για σχολεία ανοιχτά και ασφαλή.

ΤΑ ΕΙΔΙΚΑ  ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΚΠΕΜΠΟΥΝ SOS

Την Πέμπτη 1 Απριλίου ο ΣΕΠΕ ΠΙΕΡΙΑΣ,  η ΕΛΜΕ ΠΙΕΡΙΑΣ και η ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ, πραγματοποιούν παράσταση διαμαρτυρίας  στην Β/θμια και Α/θμια Εκπαίδευση Πιερίας στις 13.00΄και 13.30 αντίστοιχα.

Για την ΕΛΜΕ                  Για την Ένωση Γονέων          Για τον ΣΕΠΕ

Αντωνίου Χρ.                   Παπαγιάννης Γ.                      Κοντοφάκας Αθ.

 

Τα σχολεία Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, η πιο ευαίσθητη δομή της εκπαίδευσης, με παιδιά που χρήζουν πολλαπλής φροντίδας, παραμένουν ανοιχτά χωρίς να υλοποιείται κανένα από τα μέτρα προστασίας που απαιτούν οι εκπαιδευτικοί, οι εργαζόμενοι στο χώρο της ειδικής εκπαίδευσης και οι γονείς από την αρχή της πανδημίας. Η αδιαφορία του Υπουργείου Παιδείας έχει αφήσει, παιδιά και εκπαιδευτικούς, ανοχύρωτους, χωρίς προστασία,  στο έλεος της πανδημίας!

Οι υπεράνθρωπες προσπάθειες εκπαιδευτικών, ΕΕΠ και ΕΒΠ δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την ανάγκη ολοκληρωμένης, ουσιαστικής κρατικής παρέμβασης και μέριμνας, η οποία  απουσιάζει προκλητικά! Στο Ειδικά Σχολεία Πιερίας, από την αρχή της πανδημίας, εκπαιδευτικοί και εργαζόμενοι έχουν καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε να διασφαλιστεί η υγεία εργαζόμενων και μαθητών. Η τακτική απολύμανση των χεριών, του χώρου και του εκπαιδευτικού υλικού έγινε μέρος της καθημερινότητάς τους, ενώ το μόνο μέτρο που έχει ληφθεί από την πλευρά της κυβέρνησης, μετά και από δικές τους παρεμβάσεις, είναι η διενέργεια rapid test, που το τελευταίο διάστημα διενεργούνται  ανά δεκαπέντε μέρες(!!!) λες και ο κίνδυνος μετάδοσης έχει περάσει και η παροχή, δύο φορές, μασκών πολλαπλών χρήσεων.

Όμως αυτά μόνο τα μέτρα  δεν επαρκούν, καθώς η συντριπτική πλειονότητα των μαθητών  δεν φοράει μάσκα, δεν μπορεί να τηρήσει τις αποστάσεις στα διαλείμματα, η φροντίδα και η εκπαίδευση τους απαιτεί συχνά σωματική επαφή, παρακολουθούν προγράμματα εκτός του σχολικού ωραρίου (θεραπευτικές συνεδρίες, ΚΔΑΠ), διευρύνοντας έτσι τον κύκλο επαφών τους, δεν έχουν παρθεί μέτρα τήρησης των υγειονομικών πρωτοκόλλων στη μεταφορά τους, στις αίθουσες των θεραπειών και στο ολοήμερο πρόγραμμα. Ειδικότερα για το θέμα των θεραπειών, αν και ο ΕΟΔΥ έστειλε οδηγίες για χρήση υγειονομικού υλικού (στολές μιας χρήσης, γάντια κτλ), δεν έχει σταλεί ποτέ αντίστοιχος εξοπλισμός στο σχολείο τους και η απουσία νοσοκομειακού υλικού αφορά την ασφάλεια και υγιεινή τόσο των μαθητών όσο και των εργαζόμενων.

Η κατάσταση πλέον είναι δραματική και σε πολλές σχολικές μονάδες έχει ανασταλεί μερικώς ή ολικώς η λειτουργία τους εξαιτίας κρουσμάτων. Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και η μείωση εκπαιδευτικών, ΕΕΠ, ΕΒΠ, λόγω των αδειών ειδικού σκοπού, η οποία όχι μόνο δυσχεραίνει το εκπαιδευτικό έργο, αλλά θέτει σε κίνδυνο και την ασφάλεια των μαθητών. Το αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας να προταχθούν οι εκπαιδευτικοί στους μαζικούς εμβολιασμούς με προτεραιότητα τους εργαζόμενους στα ειδικά σχολεία αρχίζει να μπαίνει σε εφαρμογή τώρα! Δυστυχώς το θέμα δεν είναι μόνο παιδαγωγικό ή εκπαιδευτικό. Είναι ζήτημα ζωής. Τα ειδικά σχολεία λοιπόν εκπέμπουν SOS!  Δεν γίνεται να παραμένουν ανοικτά και ανοχύρωτα. Εκτός από επικίνδυνο είναι και αντιεκπαιδευτικό να ξεχωρίζει το Υπουργείο Παιδείας ένα μέρος της εκπαίδευσης, ως κάτι διαφορετικό, ως κάτι «ειδικό».

Για όλους τους παραπάνω λόγους διεκδικούμε την άμεση αναστολή λειτουργίας των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής για όσο καιρό παραμένουν σε αναστολή και οι Σχολικές Μονάδες Γενικής Εκπαίδευσης. Διεκδικούμε για τα ειδικά σχολεία ότι ισχύει για όλα τα σχολεία.

Απαιτούμε:

  • Να γίνουν προσλήψεις εκπαιδευτικών και επιστημονικού προσωπικού όλων των αναγκαίων ειδικοτήτων για τα ειδικά σχολεία. Να τοποθετηθεί όλο το απαραίτητο προσωπικό στα ειδικά σχολεία (εκπαιδευτικοί, ΕΕΠ-ΕΒΠ- καθαριότητας) με πρόβλεψη για την αναπλήρωση των εργαζομένων που βρίσκονται ή θα βγουν σε άδεια.
  • Άδειες στους συναδέλφους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, χωρίς τους περιορισμούς που βάζει η υπουργική απόφαση.
  • Να διενεργούνται μαζικά, περιοδικά τεστ, ώστε να ελέγχεται η διασπορά.
  • Να προσληφθεί επιπλέον προσωπικό καθαριότητας για να καλύπτονται τα υγειονομικά πρωτοκόλλα και στα σχολικά κτίρια και στη μεταφορά των μαθητών.
  • Να υπάρχει επάρκεια σε όλα τα απαραίτητα  μέσα ατομικής προστασίας, που προτείνει ο ΕΟΔΥ.
  • Να υλοποιηθούν όλες οι προτάσεις του εκπαιδευτικού κινήματος για ανοιχτά και υγειονομικά ασφαλή ειδικά σχολεία.

Όσο τα ειδικά σχολεία  μένουν ανοιχτά και ανοχύρωτα, τόσο οι κίνδυνοι θα μεγαλώνουν!

Το Υπουργείο παίζει με  την υγεία εργαζομένων και  μαθητών!

ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας ν’ αναλάβουν τις ευθύνες τους!

Επικίνδυνο  και αντιεκπαιδευτικό να ξεχωρίζει το Υπουργείο Παιδείας ένα μέρος της εκπαίδευσης, ως κάτι διαφορετικό, ως κάτι «ειδικό» !

Παλεύουμε για σχολεία ανοιχτά αλλά όχι ανοχύρωτα!

 

Το άνοιγμα των σχολείων αφορά όλη την κοινωνία. Απαιτούμε μέτρα τώρα για σχολεία ανοιχτά και ασφαλή.

Είναι φανερή η αποτυχία της κυβέρνησης  στη διαχείριση της πανδημίας.  Αντιμετώπισε την υγειονομική κρίση και την ασφαλή λειτουργία των σχολείων με εγκληματική αδιαφορία και πορεύτηκε μόνο με την επίκληση της ατομικής ευθύνης. Οι ανακοινώσεις της κυβέρνησης για το άνοιγμα των σχολείων τον Σεπτέμβρη δεν συνοδεύτηκαν από κανένα απολύτως ουσιαστικό μέτρο για την ασφαλή λειτουργία τους.  Αγνόησε τα αιτήματα και τις προτάσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας και του γονεϊκού κινήματος, που από την αρχή της πανδημίας απαιτούσαν το άνοιγμα των σχολείων με ασφαλείς όρους λειτουργίας προτείνοντας συγκεκριμένα μέτρα, ώστε να εξασφαλιστεί  η ομαλή λειτουργία τους.

Ο τρόπος διαχείρισης της υγειονομικής κρίσης είχε ως αποτέλεσμα τα σχολεία να λειτουργούν για μεγάλα διαστήματα σε καθεστώς «τηλεκπαίδευσης» με ανυπολόγιστες συνέπειες στον ψυχισμό, την κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών. Η κυβέρνηση, αντί να φροντίσει να οργανώσει το ασφαλές άνοιγμα των σχολικών μονάδων όλων των βαθμίδων, περιορίστηκε σε πομπώδεις εξαγγελίες για την «επιτυχία» (!) της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Κι ενώ τα επιδημιολογικά δεδομένα παραμένουν επικίνδυνα και η διαχείριση της πανδημίας είναι φανερό ότι έχει ξεφύγει, η κυβέρνηση αποφάσισε να ανοίξει το Γενάρη  τα σχολεία, με μέτρα προστασίας… τη χρήση διαφορετικών εισόδων όπου αυτό είναι δυνατόν,  την προσέλευση, αποχώρηση των μαθητών σε διαφορετικό χρόνο, το άνοιγμα των παραθύρων και τη χορήγηση, με πολύ μεγάλη καθυστέρηση, των μασκών  με σωστές διαστάσεις (!!!). Η κυβέρνηση αποφάσισε το άνοιγμα των σχολείων με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που έγινε και τον Σεπτέμβριο. Χωρίς καμία μέριμνα για την ασφάλεια όλων μας, χωρίς σχέδιο που να δίνει τις στοιχειώδεις εγγυήσεις ότι τα σχολεία θα παραμείνουν ανοιχτά. Μοιραία οδηγηθήκαμε και πάλι σε νέο κλείσιμο των σχολείων τον Μάρτιο και την ευθύνη για το μορφωτικό έλλειμμα μια ολόκληρης γενιάς τη φέρει  η κυβέρνηση.

Το άνοιγμα των σχολείων αφορά όλη την κοινωνία. Απαιτούμε σχολεία ανοιχτά και ασφαλή με όλες τις προϋποθέσεις για την προστασία της υγείας μας και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας. Η ζωή και η υγεία μας δεν είναι αναλώσιμα. Οι εξελίξεις επιβεβαιώνουν ότι οι διεκδικήσεις του εκπαιδευτικού και γονεϊκού κινήματος είναι αναγκαίες για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων.

Διεκδικούμε :

  • Μείωση του αριθμού των μαθητών σε 15 ανά τμήμα. Αξιοποίηση όλων των τρόπων για την πραγματοποίηση ενός τέτοιου σχεδιασμού.   
  • Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών.
  • Δωρεάν διεξαγωγή τεστ για τον covid-19 σε μαθητές και εκπαιδευτικούς
  • Ενίσχυση του προσωπικού καθαριότητας, ώστε να τηρούνται τα υγειονομικά πρωτόκολλα στα σχολεία
  • Χορήγηση των απαραίτητων και κατάλληλων μέσων ατομικής προστασίας σε όλους τους μαθητές αποσυμφόρηση των σχολικών λεωφορείων
  • Παροχή τεχνολογικών μέσων ( τάμπλετ, ηλεκτρονικοί υπολογιστές) και γρήγορο ίντερνετ σε όλους τους μαθητές για ενίσχυση και βελτίωση της εξ αποστάσεως σύγχρονης εκπαίδευσης
  • Μη καταγραφή απουσιών στους μαθητές, οι οποίοι αδυνατούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα τηλεκπαίδευσης, λόγω έλλειψης απαραίτητου εξοπλισμού
  • Παράταση της επίδοσης της βαθμολογίας, καθώς με την τηλεαξιολόγηση αυτό που αξιολογείται, σε πολύ μεγάλο ποσοστό, είναι το πορτοφόλι του κηδεμόνα και η ηλεκτρονική συσκευή που διαθέτει κάθε μαθητής παρά οι επιδόσεις του
  • Αναπροσαρμογή της εξεταστέας ύλης, όσο το δυνατό πιο κοντά σε αυτήν που θα διδαχθεί δια ζώσης, καθώς πολλοί μαθητές ακόμη και σήμερα δεν έχουν δυνατότητα πρόσβασης στην τηλεκπαίδευση, ενώ προβλήματα σύνδεσης στο Webexεξακολουθούν να υφίστανται
  • Επανεξέταση από το υπουργείο του τρόπου διάθεσης των εκατόν δώδεκα εκατομμυρίων ευρώ (112.000.000 €) για παροχή τεχνολογικών μέσων σε όλες τις σχολικές μονάδες, τα οποία θα μπορούν να διατίθενται σε όλους τους μαθητές ανεξαρτήτως οικονομικών κριτηρίων
  • Σε ένα πλαίσιο αναγκαίου εξορθολογισμού των δαπανών να εξεταστεί η δυνατότητα μεταφοράς και αξιοποίησης των πιστώσεων των Δήμων, για όσο χρονικό διάστημα παρέμεναν τα σχολεία κλειστά, για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού για όλα τα σχολεία
  • Εργασιακές διευκολύνσεις όλων των γονέων, δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, με παιδιά που είτε λόγω ασθένειας, είτε επειδή ανήκουν σε ευπαθή ομάδα δεν μπορούν να παρακολουθούν δια ζώσης τα μαθήματα.