«Καπέλο» ενός ευρώ σε όλους τους πελάτες που επιθυμούν να λαμβάνουν ταχυδρομικώς τους λογαριασμούς κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας ετοιμάζει η ΔΕΗ.

Αυτό σημαίνει ότι οι περίπου 7 εκατομμύρια καταναλωτές θα πληρώνουν ένα ευρώ κάθε δίμηνο για το χαρτί που χρησιμοποιεί η δημόσια επιχείρηση προκειμένου να εκδίδει τους λογαριασμούς. Με πιο απλά λόγια, αν όλοι οι πελάτες της αποδεχθούν αυτή τη χρέωση, τότε η εταιρεία θα εισπράττει 42 εκατ. ευρώ ετησίως.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση της εταιρείας είχε ετοιμάσει σχετική εισήγηση στην προηγούμενη συνεδρίαση των μελών του διοικητικού συμβουλίου, ωστόσο αυτή τελικά δεν παρουσιάστηκε. Πηγές αναφέρουν ότι το θέμα θα έλθει σε επόμενη σύγκληση του συγκεκριμένου οργάνου της εταιρείας προκειμένου να εγκριθεί.

Η χρέωση της έντυπης μορφής των λογαριασμών συμπεριλαμβάνεται ανάμεσα και σε άλλα μέτρα, κυρίως εισπρακτικής φύσης, στο στρατηγικό και επιχειρησιακό σχέδιο της ΔΕΗ που εκπόνησε η McKinsey & Company. Σκοπός του είναι όχι μόνο η πολυπόθητη είσπραξη εσόδων, αλλά η προτροπή των πελατών της επιχείρησης για τη χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας έκδοσης και πληρωμής λογαριασμών. Αυτή φέρει την ονομασία «e-bill».

Επίσης το συγκεκριμένο μέτρο, σε συνδυασμό και με τα υπόλοιπα, στοχεύει στο να διατηρήσει η ΔΕΗ τους λεγόμενους καλούς πελάτες, δηλαδή τις κατηγορίες εκείνων που είναι συνεπείς στις πληρωμές τους, με υψηλότερο εισόδημα.

Έτσι, μεταξύ άλλων υπάρχει η πρόταση για μείωση του ποσοστού έκπτωσης συνέπειας 15%, η συγχώνευση κλιμακίων κατανάλωσης που μοιραία θα οδηγήσει σε αυξήσεις τιμολογίων, καθώς και η καθιέρωση ρήτρας Οριακής Τιμής Συστήματος (η άνοδος της χονδρικής τιμής από ένα όριο θα επηρεάζει τις τιμές λιανικής).

Πάντως, η χρέωση του ενός ευρώ είναι αναπόφευκτη (εκτός κι αν ληφθεί ειδική μέριμνα) για όσους πελάτες ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες των ευπαθών ομάδων.

Πηγή: tanea.gr