Καθοριστικός ήταν και παραμένει ο ρόλος της Αντιδημαρχίας Καθαριότητας στην βελτίωση της καθημερινότητας του δημότη, ειδικά σε μια περίοδο με ιδιαίτερες υγειονομικές συνθήκες λόγω Covid-19.

Η αντιδημαρχία Καθαριότητας κινήθηκε σε δύο μέτωπα θέτοντας ως προτεραιότητα την διασφάλιση της υγείας δημοτών και εργαζομένων, αλλά και την προστασία του περιβάλλοντος.

Η επέκταση της διαχείρισης ανακυκλώσιμων απορριμμάτων,  με την τοποθέτηση των κάδων για τα υποδήματα και ενδύματα, αλλά και ειδικών κάδων (κωδώνων) για τη συλλογή γυαλιού και μπουκαλιών μείωσαν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του Δήμου, αλλά και τον όγκο των απορριμμάτων που κατευθύνονται στο ΧΥΤΑ. Πέρα από το περιβαλλοντικό αποτύπωμα η ενίσχυση των συγκεκριμένων δράσεων είχαν και θετικό οικονομικό αποτέλεσμα.

Η συντήρηση του στόλου των οχημάτων της υπηρεσίας καθαριότητας, ώστε με ασφάλεια οι εργαζόμενοι να εξυπηρετούν τους δημότες υπήρξαν από τις πρώτες αποφάσεις του αντιδημάρχου Γιώργου Κυριακίδη. Παράλληλα, προχώρησε στην ανανέωση του στόλου με την προμήθεια 5  νέων απορριμματοφόρων και 4 από ανακατασκευή.

Ο εξοπλισμός των εργαζομένων με επιπλέον υλικά για την αντιμετώπιση των υγειονομικών συνθηκών και οι συνεχείς απολυμάνσεις με την έναρξη της πανδημίας σε όλα τα δημοτικά κτίρια, κοινόχρηστους χώρους, σχολεία, δημόσιες υπηρεσίες, στάσεις λεωφορείων, ΑΤΜ τραπεζών και όπου αλλού χρειάστηκε, αποτελούν σημαντική συμβολή στον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού στην κοινότητα.

Ουσιαστικές ήταν οι παρεμβάσεις της αντιδημαρχίας στις εγκαταστάσεις του δημοτικού γκαράζ. Αρχικά ανακατασκευάστηκε ο χώρος εργασίας των υπαλλήλων διαχείρισης καυσίμων, τακτοποιήθηκαν οι αποθήκες κάνοντας εφικτή την ορθή διαχείριση του υλικού (και της δημοτικής περιουσίας). Παρεμβάσεις έγιναν ακόμη και στον αύλειο χώρο των δημοτικών γκαράζ, όπου απομακρύνθηκαν μπάζα και υλικά που ούτως ή άλλως είχαν αχρηστευτεί από την εγκατάλειψη. Ο χώρος «απελευθερώθηκε» και τοποθετήθηκαν τα υπάρχοντα κοντέινερ για τη φύλαξη υλικών του δήμου.

Τους τελευταίους 19 μήνες, «έτρεξε» ένα ευρύ πρόγραμμα καθαρισμού κοινόχρηστων χώρων που είχαν μετατραπεί σε μπαζότοπους ή και σκουπιδότοπους. Δόθηκε ιδιαίτερη βαρύτητα στο παραλιακό μέτωπο, όπου σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες απομακρύνθηκαν εγκαταλελειμμένες κατασκευές που είχαν μετατρέψει την περιοχή σε εστίες μόλυνσης.

Ευρύς καθαρισμός έγινε και στην περιοχή του Πέλεκα (πέριξ του καταυλισμού των Ρομά), όπου συνεργεία της Αντιδημαρχίας Καθαριότητας σε συνεργασία με την Τεχνική Υπηρεσία, αποκατέστησαν τον χώρο, απομακρύνοντας τόνους μπαζών και σκουπιδιών. Παράλληλα, οι έλεγχοι στην περιοχή είναι εντατικοί και ήδη αποδίδουν, αφού από τις πρώτες ημέρες κιόλας εντοπίστηκαν ασυνείδητοι να ρυπαίνουν, στους οποίους επιβλήθηκαν οι προβλεπόμενες κυρώσεις.

«Εργαστήκαμε με υπομονή και κυρίως σχέδιο. Το ότι καταφέραμε να ανταπεξέλθουμε σε ικανοποιητικό βαθμό στις ανάγκες της πόλης, οφείλεται και στο ότι πρώτα από όλα επικεντρώσαμε στην οργάνωση της υπηρεσίας. Αυτή η επιλογή, φάνηκε και σε όλο το Δήμο Κατερίνης. Παρά τις δύσκολες υγειονομικές συνθήκες ανταποκριθήκαμε σε όλα τα επίπεδα, έχοντας προτεραιότητα την καλύτερη παροχή υπηρεσιών και την προστασία του περιβάλλοντος, με το όσο το δυνατόν μικρότερο κόστος για το δημότη» δήλωσε ο απερχόμενος αντιδήμαρχος Γιώργος Κυριακίδης.

 

(Δελτίο τύπου)