Καθορισμός ημερομηνίας έναρξης συγκομιδής ακτινιδίων
odelalis,
28 Σεπτεμβρίου, 2012
3 λεπτά ανάγνωσης
Σε απάντηση της δημοσιευθείσης στις 12/9/12 επιστολής στον τύπο του φερόμενου ως προέδρου της επιτροπής αγώνα κ. Δ. Πισαλίδη και προς αποκατάσταση της αλήθειας, γνωρίζουμε σε όλους τους ενδιαφερομένους τα παρακάτω.
Κατ’ αρχάς, επίσημα καταγεγραμμένες Ομάδες παραγωγών ακτινιδίων πέραν της «ΕΑΣ ΠΙΕΡΙΑΣ» και της «ΖΕΥΣ» δεν υφίστανται στο νομό μας. Κατά δεύτερο λόγο, η μνημονευόμενη από την Υπηρεσία μας Υπ. Απόφαση για την έναρξη συγκομιδής των ακτινιδίων είναι η με αριθμό 290524/3-9-10 και όχι η 313312/1994, η οποία τροποποιήθηκε και ισχύει ως προς το σκέλος των κυρώσεων των παραβατών (άρθρο 5, παρ.3, της Υ.Α. 290524/3-9-10). Ως εκ τούτου δεν κατανοούμε τους ισχυρισμούς ότι αυτή είναι ανυπόστατη. Τέλος, διευκρινίζεται ότι η Υπηρεσία μας υποχρεούται εκ του νόμου να εφαρμόζει τις Υπουργικές Αποφάσεις, τις εγκυκλίους και τις οδηγίες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης οι οποίες αναλύουν, εξειδικεύουν και καθορίζουν τις λεπτομέρειες εφαρμογής των Κοινοτικών Κανονισμών στη χώρα μας. Για την εναρμόνιση των Υπ. Αποφάσεων με τους Κ.Κ αρμόδιο είναι το Ευρωπαϊκό δικαστήριο και σίγουρα όχι εμείς.
Επί της ουσίας τώρα, αντιπαρερχόμενοι τις αναφορές, που αλόγιστα εκτοξεύονται από τον συντάκτη της επιστολής, περί γραφειοκρατών και ανεύθυνων δημοσίων υπαλλήλων που εξαπατούν και τρομοκρατούν τον έλληνα παραγωγό και εξυπηρετούν τα συμφέροντα οικονομικών παραγόντων, αναφέρουμε τα παρακάτω.
Η Υπηρεσία μας με αποκλειστικό στόχο να προστατεύσει τα συμφέροντα του συνόλου των ακτινιδιοπαραγωγών του Νομού μας και προς αποφυγή ανεπανόρθωτης δυσφήμησης του Πιερικού ακτινιδίου εφαρμόζει την κείμενη νομοθεσία, προβαίνοντας κατ’ έτος στον ορισμό ημερομηνίας έναρξης της συγκομιδής. Η ημερομηνία αυτή καθορίζεται μετά την φυσιολογική ωρίμανση των ακτινιδίων (6,2 brix) στα δένδρα, που διαπιστώνεται ύστερα από επανειλημμένους ελέγχους που πραγματοποιούμε σε κτήματα της περιοχής μας. Μεμονωμένες περιπτώσεις παραγωγών με πρωϊμότερη ωρίμανση ακτινιδίων ποικιλιών πλην της Hayward ικανοποιούνται κατ’ εξαίρεση μετά από επιτόπια μετάβαση και μέτρηση των σακχάρων στο κτήμα τους.
Η εφαρμοζόμενη αυτή διαδικασία, πέραν της υπουργικής πρόβλεψης, τονίζεται ότι βρίσκει σύμφωνες και τις δυο υπάρχουσες νόμιμες ομάδες που εκπροσωπούν την πλειοψηφία των παραγωγών και με τις οποίες είμαστε σε συνεχή επαφή και αρμονική συνεργασία.Όμως, οι έλεγχοι από υπαλλήλους μας αλλά και συναδέλφους του ΥΠΠΑΤ δε σταματούν στα χωράφια, αλλά συνεχίζονται σε όλη την εμπορική αλυσίδα (συσκευαστήρια, τελωνεία, κεντρικές λαχαναγορές, σουπερμάρκετ, λαϊκές αγορές κ.α) για τη διαπίστωση ύπαρξης των απαιτουμένων σακχάρων. Όπου διαπιστώνονται παραβάσεις αποδίδονται οι προβλεπόμενες κυρώσεις τόσο στους εμπόρους όσο και στους παραγωγούς.
Όλα τα παραπάνω για κάθε καλοπροαίρετο αποδεικνύουν όχι μόνο τη νομιμότητα των αποφάσεών μας, αλλά και το αδιαμφισβήτητο ενδιαφέρον μας για την τύχη του ακτινιδίου στην εσωτερική και ξένη αγορά. Ως αποτέλεσμα τούτων, αλλά κύρια λόγω των ιδιαίτερων εδαφοκλιματικών συνθηκών του Νομού μας, της γνώσης, ικανότητας και νομιμότητας των παραγωγών μας το πιερικό ακτινίδιο αποτελεί σήμα κατατεθέν, τον καλύτερο πρεσβευτή του Νομού μας, επιζητούμενο εντός και εκτός Ελλάδος.
Για το λόγο αυτό δεν κατανοούμε τις απειλές ότι η υποτιθέμενη Ομάδα δεν θα συμμορφωθεί στη νομιμότητα, παροτρύνοντας έτσι τρίτους σε παράνομες πράξεις, που θα δυσφημήσουν και θα γκρεμίσουν τελικά όλα όσα επιτεύχθηκαν σε βάθος χρόνων, σε βάρος της συντριπτικής πλειοψηφίας και προς ευκαιριακό κέρδος ελάχιστων. Είναι βέβαια αναφαίρετο δικαίωμα η κάθε νόμιμη προσφυγή οποιουδήποτε σε κάθε άλλη υπηρεσία. Όμως, επαναλαμβάνουμε ότι η κοπή ακτινιδίων πριν από την ανακοίνωση της ημερομηνίας έναρξης συγκομιδής και η σύγχρονη ανίχνευση των φυσιολογικά ανεπτυγμένων σακχάρων τους κάτω των 6,2 brix επισείει την καταστροφή της παρτίδας και την παραπομπή των υπευθύνων στις αρμόδιες επιτροπές επιβολής κυρώσεων.
Είμαστε βέβαιοι ότι τελικά θα αποφευχθούν μεμονωμένες μη νόμιμες πρακτικές κι ότι όλοι ανεξαιρέτως θα συμβάλλουμε στην καλύτερη μελλοντική προοπτική του ακτινιδίου για το συμφέρον όλων των παραγωγών του Νομού μας.
Κατ’ αρχάς, επίσημα καταγεγραμμένες Ομάδες παραγωγών ακτινιδίων πέραν της «ΕΑΣ ΠΙΕΡΙΑΣ» και της «ΖΕΥΣ» δεν υφίστανται στο νομό μας. Κατά δεύτερο λόγο, η μνημονευόμενη από την Υπηρεσία μας Υπ. Απόφαση για την έναρξη συγκομιδής των ακτινιδίων είναι η με αριθμό 290524/3-9-10 και όχι η 313312/1994, η οποία τροποποιήθηκε και ισχύει ως προς το σκέλος των κυρώσεων των παραβατών (άρθρο 5, παρ.3, της Υ.Α. 290524/3-9-10). Ως εκ τούτου δεν κατανοούμε τους ισχυρισμούς ότι αυτή είναι ανυπόστατη. Τέλος, διευκρινίζεται ότι η Υπηρεσία μας υποχρεούται εκ του νόμου να εφαρμόζει τις Υπουργικές Αποφάσεις, τις εγκυκλίους και τις οδηγίες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης οι οποίες αναλύουν, εξειδικεύουν και καθορίζουν τις λεπτομέρειες εφαρμογής των Κοινοτικών Κανονισμών στη χώρα μας. Για την εναρμόνιση των Υπ. Αποφάσεων με τους Κ.Κ αρμόδιο είναι το Ευρωπαϊκό δικαστήριο και σίγουρα όχι εμείς.
Επί της ουσίας τώρα, αντιπαρερχόμενοι τις αναφορές, που αλόγιστα εκτοξεύονται από τον συντάκτη της επιστολής, περί γραφειοκρατών και ανεύθυνων δημοσίων υπαλλήλων που εξαπατούν και τρομοκρατούν τον έλληνα παραγωγό και εξυπηρετούν τα συμφέροντα οικονομικών παραγόντων, αναφέρουμε τα παρακάτω.
Η Υπηρεσία μας με αποκλειστικό στόχο να προστατεύσει τα συμφέροντα του συνόλου των ακτινιδιοπαραγωγών του Νομού μας και προς αποφυγή ανεπανόρθωτης δυσφήμησης του Πιερικού ακτινιδίου εφαρμόζει την κείμενη νομοθεσία, προβαίνοντας κατ’ έτος στον ορισμό ημερομηνίας έναρξης της συγκομιδής. Η ημερομηνία αυτή καθορίζεται μετά την φυσιολογική ωρίμανση των ακτινιδίων (6,2 brix) στα δένδρα, που διαπιστώνεται ύστερα από επανειλημμένους ελέγχους που πραγματοποιούμε σε κτήματα της περιοχής μας. Μεμονωμένες περιπτώσεις παραγωγών με πρωϊμότερη ωρίμανση ακτινιδίων ποικιλιών πλην της Hayward ικανοποιούνται κατ’ εξαίρεση μετά από επιτόπια μετάβαση και μέτρηση των σακχάρων στο κτήμα τους.
Η εφαρμοζόμενη αυτή διαδικασία, πέραν της υπουργικής πρόβλεψης, τονίζεται ότι βρίσκει σύμφωνες και τις δυο υπάρχουσες νόμιμες ομάδες που εκπροσωπούν την πλειοψηφία των παραγωγών και με τις οποίες είμαστε σε συνεχή επαφή και αρμονική συνεργασία.Όμως, οι έλεγχοι από υπαλλήλους μας αλλά και συναδέλφους του ΥΠΠΑΤ δε σταματούν στα χωράφια, αλλά συνεχίζονται σε όλη την εμπορική αλυσίδα (συσκευαστήρια, τελωνεία, κεντρικές λαχαναγορές, σουπερμάρκετ, λαϊκές αγορές κ.α) για τη διαπίστωση ύπαρξης των απαιτουμένων σακχάρων. Όπου διαπιστώνονται παραβάσεις αποδίδονται οι προβλεπόμενες κυρώσεις τόσο στους εμπόρους όσο και στους παραγωγούς.
Όλα τα παραπάνω για κάθε καλοπροαίρετο αποδεικνύουν όχι μόνο τη νομιμότητα των αποφάσεών μας, αλλά και το αδιαμφισβήτητο ενδιαφέρον μας για την τύχη του ακτινιδίου στην εσωτερική και ξένη αγορά. Ως αποτέλεσμα τούτων, αλλά κύρια λόγω των ιδιαίτερων εδαφοκλιματικών συνθηκών του Νομού μας, της γνώσης, ικανότητας και νομιμότητας των παραγωγών μας το πιερικό ακτινίδιο αποτελεί σήμα κατατεθέν, τον καλύτερο πρεσβευτή του Νομού μας, επιζητούμενο εντός και εκτός Ελλάδος.
Για το λόγο αυτό δεν κατανοούμε τις απειλές ότι η υποτιθέμενη Ομάδα δεν θα συμμορφωθεί στη νομιμότητα, παροτρύνοντας έτσι τρίτους σε παράνομες πράξεις, που θα δυσφημήσουν και θα γκρεμίσουν τελικά όλα όσα επιτεύχθηκαν σε βάθος χρόνων, σε βάρος της συντριπτικής πλειοψηφίας και προς ευκαιριακό κέρδος ελάχιστων. Είναι βέβαια αναφαίρετο δικαίωμα η κάθε νόμιμη προσφυγή οποιουδήποτε σε κάθε άλλη υπηρεσία. Όμως, επαναλαμβάνουμε ότι η κοπή ακτινιδίων πριν από την ανακοίνωση της ημερομηνίας έναρξης συγκομιδής και η σύγχρονη ανίχνευση των φυσιολογικά ανεπτυγμένων σακχάρων τους κάτω των 6,2 brix επισείει την καταστροφή της παρτίδας και την παραπομπή των υπευθύνων στις αρμόδιες επιτροπές επιβολής κυρώσεων.
Είμαστε βέβαιοι ότι τελικά θα αποφευχθούν μεμονωμένες μη νόμιμες πρακτικές κι ότι όλοι ανεξαιρέτως θα συμβάλλουμε στην καλύτερη μελλοντική προοπτική του ακτινιδίου για το συμφέρον όλων των παραγωγών του Νομού μας.