Δίνουμε έμφαση στο city break και τον high end τουρισμό και “φωτίζουμε” λιγότερο γνωστούς προορισμούς, τονίζει ο υπουργός Τουρισμου

Θετικά είναι τα μηνύματα από τις διεθνείς αγορές για τη νέα τουριστική χρονιά, όπως τονίζει σε συνέντευξη του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας, τονίζοντας ταυτόχρονα ότι για την επόμενη χρονιά ο στρατηγικός σχεδιασμός και η σταδιακή υλοποίησή του έχει ήδη ξεκινήσει.

Μάλιστα νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, στα μέσα Μαρτίου αναμένεται να ξεκινήσει η νέα τουριστική περίοδος για την Ελλάδα, με τον υπουργό Τουρισμού να σημειώνει ότι έχει διαμηνύσει προς τους Έλληνες ξενοδόχους αλλά και στους δήμους και στις περιφέρειες, πως πρέπει να «είμαστε έτοιμοι» εκείνη την περίοδο.

Αυτή την περίοδο το υπουργείο Τουρισμού ετοιμάζεται για τη διεθνή τουριστική έκθεση του Λονδίνου, την WTM, με τον Βασίλη Κικίλια να εκφράζει την αισιοδοξία του, ότι θα υπάρξουν καλές συμφωνίες για την Ελλάδα. Την ίδια στιγμή, τονίζει ότι και στην WTM, όπως και σε όλες τις τουριστικές αγορές, θα δοθεί έμφαση στις ειδικές μορφές τουρισμού, όπως στα city breaks και τον high end τουρισμό, ενώ θα αναδειχθούν και οι λιγότερο γνωστοί προορισμοί.

Στη συνέντευξη του, ο υπουργός δίνει το στίγμα των δράσεων του υπουργείου για το ζήτημα της εποχικότητας του τουριστικού προϊόντος, αλλά και με ποιο τρόπο θα απαντηθούν οι προκλήσεις του βιώσιμου τουρισμού.

Ακολουθεί η συνέντευξη του υπουργού Τουρισμού Βασίλη Κικίλια στον Κώστα Χαλκιαδάκη για το Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων:

Τι γεύση αφήνει η φετινή τουριστική χρονιά και ποια είναι τα μηνύματα για την επόμενη;
Τα αποτελέσματα δικαιώνουν τις προσδοκίες όλων μας, οπότε τα μηνύματα για την επόμενη χρονιά είναι αισιόδοξα. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο, οι αφίξεις αυξήθηκαν κατά 79,2% και οι εισπράξεις κατά 135,7% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2020. Αν πάρουμε σαν χρονιά ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό το 2019, βρισκόμαστε στο 50% των εισπράξεων συνολικά, αλλά με αυξητική τάση προς το τέλος. Δηλαδή τον Αύγουστο, οι εισπράξεις έφτασαν στο 75,8% εκείνων του Αυγούστου του 2019, τον Σεπτέμβριο η πληρότητα στα ξενοδοχεία πανελλαδικά ήταν πάνω από 65%, ενώ από τις κρατήσεις και τις συμφωνίες που κάνουμε -αυτήν την περίοδο- για ορισμένους δημοφιλείς προορισμούς, όπως είναι η Κρήτη και η Ρόδος, θα πάμε καλά και τον Νοέμβριο.

Πού θα κριθεί η μάχη του τουρισμού της επόμενης περιόδου, καθώς το 2022 όλοι οι ανταγωνιστικοί προορισμοί της Ελλάδας θα ριχτούν στην μάχη των αφίξεων;
Κύριε Χαλκιαδάκη, ο Τουρισμός δεν λειτουργεί στον αυτόματο πιλότο. Τα αποτελέσματά του, που είναι απολύτως μετρήσιμα, καθώς φέρνουν άμεσα ή έμμεσα το 25% του ΑΕΠ της χώρας, έρχονται μέσα από συστηματική και επαγγελματική προσπάθεια και σκληρή πολυπαραγοντική δουλειά.

Για την επόμενη χρονιά ο στρατηγικός σχεδιασμός και η σταδιακή υλοποίησή του έχει ήδη ξεκινήσει. Τα πρώτα μηνύματα από τις διεθνείς αγορές είναι πολύ θετικά.

Ενδεικτικά σας αναφέρω τη Γαλλία, καθώς μετά από συμφωνία με την Transavia, η εταιρεία αυξάνει κατά 50% τις διαθέσιμες αεροπορικές θέσεις σε σχέση με το 2019, με νέους προορισμούς, όπως η Σκιάθος, ενώ και η Air France θα αυξήσει κατά πολύ τις διαθέσιμες αεροπορικές της θέσεις.

Επίσης, έπειτα από συνεχείς συναντήσεις με Βρετανούς tour operators, ταξιδιωτικά γραφεία και αεροπορικές εταιρείες, θα έχουμε περισσότερες πτήσεις και νέους προορισμούς από τη Μεγάλη Βρετανία.

Παράλληλα, βρισκόμαστε σε ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας με την άλλη άκρη του Ατλαντικού, αναφορικά με τις αεροπορικές συνδέσεις από τις ΗΠΑ, που φέτος αυξήθηκαν.

Στο πλαίσιο αυτό, έχω διαμηνύσει σαφώς προς τους Έλληνες ξενοδόχους αλλά και στους δήμους και στις περιφέρειες, πως πρέπει να είμαστε έτοιμοι για τη νέα τουριστική σεζόν από τα μέσα Μαρτίου του 2022.

Πώς ετοιμάζεται η Ελλάδα στο πρώτο μεγάλο ραντεβού της διεθνούς τουριστικής σκηνής, την WTM στο Λονδίνο; Τι παρουσία θα έχουμε;
Η προετοιμασία μας είναι πολυεπίπεδη και στοχευμένη στις αγορές που απευθυνόμαστε.

Κοινή συνισταμένη, είναι η προβολή των συγκριτικών μας πλεονεκτημάτων, αλλά και η προβολή πολύ ελκυστικών προορισμών λιγότερο γνωστών στους ξένους επισκέπτες.

Έχουμε εκπληκτικές «κρυφές ομορφιές» όπως λέτε κι εσείς οι δημοσιογράφοι, πανέμορφα νησιά και παραλίες στην ηπειρωτική Ελλάδα, που τώρα πλέον είναι πολύ εύκολα προσβάσιμα.

Και χάρη στο κλίμα της, η Ελλάδα επεκτείνει τη σεζόν της από την άνοιξη έως και το φθινόπωρο, ενώ παράλληλα μπορεί να γίνει τουριστικός προορισμός 12 μηνών.

Δίνουμε, λοιπόν, έμφαση στις ειδικές μορφές τουρισμού, όπως στα city breaks και τον high end τουρισμό, προτάσσουμε την ποιότητα και την υψηλού επιπέδου φιλοξενία, «φωτίζουμε» όπως σας είπα, λιγότερο γνωστούς προορισμούς. Αυτά τα στοιχεία προβάλλουμε σε όλες τις αγορές του εξωτερικού και αυτό θα κάνουμε και στην WTM, που είναι μία από τις σημαντικότερες εκθέσεις τουρισμού σε όλον τον κόσμο.

Να είστε σίγουρος, θα έχουμε καλές συμφωνίες για την Ελλάδα στο Λονδίνο.

Πώς σκέφτεστε να αντιμετωπίσετε την εποχικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, αλλά και με ποιες πολιτικές θα επιτευχθεί μεγαλύτερη διάχυση των ωφελειών της τουριστικής οικονομίας στη μέση ελληνική οικογένεια;
H εποχικότητα είναι ένα γνωστό πρόβλημα για όλες τις ελκυστικές τουριστικά χώρες, όχι μόνο για την Ελλάδα. Μόνον οι πόλεις/προορισμοί όπως π.χ. η Νέα Υόρκη, το Παρίσι, το Λονδίνο έχουν 12μηνη ροή ξένων επισκεπτών.

Ο ρεαλιστικός λοιπόν στόχος είναι διττός: Από τη μία να προωθήσουμε πόλεις μας, όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, στον χάρτη των δημοφιλών city break, καθώς ο επισκέπτης συνδυάζει πολιτιστικό τουρισμό, μουσεία, αξιοθέατα με εξαιρετικές υποδομές σε ξενοδοχεία, εστιατόρια, καφέ, υψηλού επιπέδου εμπορικά καταστήματα και malls, αλλά και μοναδικές εμπειρίες βραδινής διασκέδασης.

Από την άλλη πλευρά, εξίσου ρεαλιστικά, προσπαθούμε να προσελκύσουμε και να διευκολύνουμε μικρότερο μεν αριθμό, αλλά ξεχωριστούς ως προς τις αναζητήσεις τους επισκέπτες, που θα «ανακαλύψουν» την ομορφιά των παραδοσιακών ξενώνων σε έναν ορεινό προορισμό, τη μαγεία μιας μικρής πόλης δίπλα στη λίμνη, τα βυζαντινά μοναστήρια και τα ενετικά κάστρα…

Εκεί, όλοι, από τον ιδιοκτήτη τής ταβέρνας ως τον ιδιοκτήτη του μικρού ξενώνα, θα ωφεληθούν πολλαπλά.

Με ποια στρατηγική θα απαντήσει η Ελλάδα στις προκλήσεις της βιώσιμης φιλοξενίας; Τι περιλαμβάνει ο οδικός χάρτης του τουρισμού για τα επόμενα χρόνια;
Όπως έχει τονίσει και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης υπάρχουν προορισμοί που έχουν φτάσει στα απόλυτα όριά τους και αν θέλουμε να προστατεύσουμε τον πυρήνα του προϊόντος μας, θα πρέπει να ενεργήσουμε ανάλογα.

Όπως σας είπα ήδη, δόξα τω Θεώ, έχουμε τόσους πολλούς ελκυστικούς προορισμούς που το πρόβλημα δεν θα είναι ποτέ το «πού», αλλά το «πώς». Πώς θα συντονιστούμε ώστε δεκάδες νησιά να δέχονται επί περισσότερους μήνες τους επισκέπτες που δέχονται μόνον κάθε Αύγουστο. Πώς θα δημιουργήσουμε τις κατάλληλες φιλικές περιβαλλοντικά νέες υποδομές φιλοξενίας και πώς θα αναβαθμίσουμε τις παλιές, ώστε η τουριστική ανάπτυξη να είναι βιώσιμη. Πράσινη ενέργεια, πολιτικές υδάτινων πόρων, υποδομές διαχείρισης απορριμμάτων και λυμάτων.

Με δυο λόγια, δεν αρκεί η προσβασιμότητα σε έναν προορισμό, αλλά χρειάζονται σοβαρές υποδομές ώστε να υποδεχτεί και τώρα και στο μέλλον νέους επισκέπτες.

Τι μήνυμα στέλνετε στον ξενοδοχειακό κόσμο, που ζητά στοχευμένη στήριξη του κλάδου προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι παρενέργειες της πανδημίας;

Να αισθάνεται ότι δεν θα είναι μόνος στην προσπάθεια αυτή. Ότι πάντα θα έχει ένα στήριγμα και ότι εμείς στο υπουργείο Τουρισμού θα είμαστε στο πλευρό του, μόνιμοι συνεργάτες και αρωγοί των προσπαθειών του.

 

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ