Για την πάταξη της γραφειοκρατίας κάναμε ηλεκτρονικά άλματα ανάπτυξης κι αυτό είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργήσουμε την ηλεκτρονική γραφειοκρατία. Φοβερό!
Δύο επιχειρήσεις εστίασης λόγω τεχνικών σφαλμάτων δεν διαβίβαζαν στο σύστημα e-send τις αποδείξεις που εξέδιδαν. Παρά το γεγονός εξέδιδαν κανονικά τις αποδείξεις και γι’ αυτές τις αποδείξεις πλήρωσαν όλους τους φόρους που προβλέπονται από τον νόμο, όπως ο ΦΠΑ Α κι έγιναν όλες οι καταγραφές στα βιβλία ώστε να αποδοθεί ο φόρος εισοδήματος, ο διαχειριστικός έλεγχος του επέβαλε πρόστιμα και τις αντιμετώπισε σαν να μην είχαν εκδώσει καθόλου αποδείξεις.
Είμαι σίγουρος ότι εάν ρωτήσουμε τους φοροτεχνικούς, θα μας εξιστορήσουν αρκετές περιπτώσεις επιχειρήσεων όπου εξέδιδαν κανονικά τα παραστατικά τους και λόγω κάποιου τεχνικού σφάλματος ή ανθρώπινου λάθους ή κάποιου έκτακτου γεγονότος, όπως θέμα υγείας, δεν κατάφεραν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις τις ψηφιακής γραφειοκρατίας κι δέχτηκαν μεγάλα πρόστιμα!
Ακόμη κι επιχειρήσεις που δεν είχαν παραβατική συμπεριφορά και λειτουργούσαν με απόλυτη φορολογική συνείδηση, είναι εκτεθειμένες στον κίνδυνο της ψηφιακής γραφειοκρατίας. Είναι πάρα πολύ σημαντικό να καταλάβουμε όλοι, πως όταν δούμε σ΄ένα κατάστημα τα μεγάλα αυτοκόλλητα της ΑΑΔΕ που αναφέρουν “κλειστό λόγω φοροδιαφυγής” μπορεί να μην είναι πραγματικότητα αλλά θύμα της ανικανότητας του νομοθέτη και της κυβέρνησης να εντάξει τον επιχειρησιακό ρεαλισμό και την ποιότητα στις αποφάσεις που λαμβάνει.
Γνωρίζετε εάν υπάρχει παγκοσμίως το παράδειγμα κάποιας χώρας που να μείωσε την φοροδιαφυγή αυξάνοντας την γραφειοκρατία κι ανεβάζοντας τους συντελεστές φορολόγησης;
Βασίλης Αγιαννίτης
Πρόεδρος Σωματείου Καταστημάτων Εστίασης Κατερίνης