Οι πρώτες αντιδράσεις των πολιτών σε αυτό το νέο μέτρο

 

Η είδηση πως πλέον η… μούντζα από τους οδηγούς θα επισύρει πρόστιμα προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις.

Μεταξύ των αλλαγών που θα επιφέρει ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας είναι αυτός για τις μούντζες, οι οποίες πλέον θα τιμωρούνται αυστηρά. Όπως έχει γίνει γνωστό, όποιος οδηγός «συλληφθεί» για αυτή την πράξη, θα του επιβάλλεται χρηματικό πρόστιμο 100 ευρώ, ενώ παράλληλα θα του αφαιρείται η άδεια κυκλοφορίας και οδήγησης για 10 ημέρες.

Η κάμερα του Alpha βγήκε στους δρόμους της Αθήνας και κατέγραψε τις αντιδράσεις των πολιτών σε αυτό το νέο μέτρο.

«Με δύο μούντζες θα είναι διπλό» είπε ο ένας, ενώ ένας άλλος τόνισε: «Είναι εθνικό άθλημα. Εγώ δεν το έχω κάνει ποτέ, αλλά το απολαμβάνω όταν το βλέπω».

Μία κοπέλα επεσήμανε πως πολλές φορές βγαίνει αυθόρμητα, ενώ ένας μεγαλύτερος σε ηλικία κύριος τόνισε πως «το να μουντζώνεις δεν είναι ευπρεπή πράξη».

Βέβαια, αρκεί τόνιζαν πως θα είναι πολύ δύσκολο να επιβεβαιωθεί μία τέτοια παράβαση.

Δείτε εδώ

Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ): Πιο αυστηρές ποινές
Αυστηρότερες ποινές σε τέσσερις παραβάσεις έχει ήδη ανακοινώσει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής. Συγκεκριμένα, «θα έχουμε αυστηρές ποινές για παραβάσεις που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα όπως:

Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη,
Υπερβολική ταχύτητα,
Αντικανονική προσπέραση,
Οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ»
Ο κ. Καραμανλής έχει επισημάνει ακόμη ότι υπήρχαν αυτά, αλλά δεν ήταν αρκετά αυστηρά. «Υπήρχε ένας εξισωτισμός προς τα κάτω. Τιμωρούνταν το ίδιο με παραβιάσεις λιγότερο επικίνδυνες ή, πολλές φορές στο παρελθόν, είχαμε φαινόμενα, μερικές ποινές να είναι εξοντωτικές, με αποτέλεσμα αστυνομικοί να έχουν δεύτερες σκέψεις να τις επιβάλουν».

Παράλληλα, ο κ. Καραμανλής έχει προαναγγείλει μια σειρά άλλων μέτρων, που θα ενταχθούν στην επερχόμενη νομοθετική ρύθμιση για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ). Συγκεκριμένα:

«Θα προτείνουμε συστηματικές επεμβάσεις όπως, η δημιουργία ζωνών με όριο 30 χλμ σε συγκεκριμένες αστικές περιοχές,
θα επανασχεδιάσουμε πολλές διασταυρώσεις σε συνεργασία με τους δήμους,
θα προχωρήσουμε σε διαπλάτυνση πεζοδρομίων,
θα προβλέπουμε την αναβάθμιση οδοστρωμάτων και σήμανσης και
θα υιοθετήσουμε μέτρα ήπιας κυκλοφορίας στα ιστορικά κέντρα, προς όφελος των πεζών αλλά και του Τουρισμού».
Αλλαγές και στην τροφοδοσία των εμπορικών καταστημάτων
Σημειώνεται ότι ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών έχει αναφέρει ότι πρέπει να γίνει το «προφανές», να δημιουργηθεί δηλαδή ένας μητροπολιτικός φορέας -ώστε να μην μπορεί κάθε αρμόδιος «να πετά το μπαλάκι» στον άλλο- υπό την αιγίδα του Υπουργείου Μεταφορών και τη συμμετοχή όλων των φορέων.

Ως παράδειγμα έφερε το ζήτημα της τροφοδοσίας: «Είμαστε η μόνη χώρα στη Ευρώπη που τροφοδοτούμε τα εμπορικά καταστήματα, σχεδόν 12 ώρες την ημέρα… Δεν μπορεί να γίνεται αυτό. Πρέπει να κάτσουμε, με σοβαρότητα, όλοι οι φορείς να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα. Αλλιώς, θα κάνουμε αυτό που κάνουμε συνήθως, θα φέρουμε έναν ωραίο νόμο προς ψήφιση και (μετά) θα έχει πρόβλημα εφαρμογής».

 

 

Πηγή: in.gr