Τι δείχνει έρευνα για την κατανάλωση αυτών των προϊόντων

 

Πτώση σημείωσε η εγχώρια κατανάλωση των τυποποιημένων μπισκότων (-3,0%) και κρουασάν (-1,4%) το 2021 σε σχέση με το 2020, σύμφωνα με έρευνα της ICAP.

Αντίστοιχα μικρή άνοδο της τάξης του 1,3% παρουσίασε η εγχώρια κατανάλωση των αλμυρών σνακ το ίδιο χρονικό διάστημα.

Σύμφωνα με την Ελένη Δεμερτζή, Senior Manager της Διεύθυνσης Οικονομικών – Κλαδικών Μελετών της ICAP CRIF, ο όγκος της εγχώριας φαινομενικής κατανάλωσης μπισκότων εμφάνισε ελαφρά άνοδο την τριετία 2018-2020, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 3%, ενώ το 2021 μειώθηκε περίπου κατά 3%.

Χαρακτηριστικό δε, είναι το γεγονός ότι, δεν πραγματοποιούνται εισαγωγές τυποποιημένων κρουασάν καθώς σε πολλές χώρες της Ευρώπης το κρουασάν διατίθεται κυρίως σε νωπή (φρέσκια) μορφή από αρτοποιεία, ζαχαροπλαστεία κ.α.

Μέρος της εγχώριας παραγωγής διατίθεται στο εξωτερικό, με την εξαγωγική επίδοση του κλάδου να κυμαίνεται περίπου στο 21% την περίοδο 2020- 2021.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει ο Παναγιώτης Μανέτας, Σύμβουλος της Διεύθυνσης Οικονομικών – Κλαδικών Μελετών της
ICAP CRIF, ο οποίος επιμελήθηκε την εν λόγω μελέτη, η εγχώρια κατανάλωση των τυποποιημένων κρουασάν αυξήθηκε την περίοδο 2018-2019, ενώ την επόμενη διετία (2020-2021) παρουσίασε πτώση με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής της τάξης του -4%.

Ομοίως, η ζήτηση για τυποποιημένα αλμυρά σνακ καλύπτεται κυρίως από τα εγχωρίως παραγόμενα προϊόντα. Η εισαγωγική διείσδυση του κλάδου διαμορφώθηκε τη διετία 2020-2021 σε 27%, ενώ η εξαγωγική επίδοση προκύπτει στο 21% περίπου στο ίδιο χρονικό διάστημα.

Η εγχώρια κατανάλωση αλμυρών σνακ (τσιπς & μορφοποιημένων) ακολούθησε ανοδική πορεία την τριετία 2018-2020 με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 4%. Η τάση αυτή συνεχίστηκε και το 2021 σημειώνοντας μικρή άνοδο κατά 1,3%.

Η πανδημία δε, δεν επηρέασε αρνητικά την εγχώρια αγορά των τυποποιημένων μπισκότων και αλμυρών σνακ, σε αντίθεση με την αγορά των κρουασάν η οποία εμφάνισε πτώση.

Σύμφωνα πάντα με τα αποτελέσματα της Κλαδικής Μελέτης της ICAP CRIF, o βαθμός συγκέντρωσης στις τρεις επιμέρους αγορές (μπισκότα-κρουασάν-αλμυρά σνακ) είναι ιδιαίτερα υψηλός, καθώς λίγες εταιρείες μεγάλου μεγέθους καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος της κατανάλωσης.

Αναφορικά με την αγορά των τυποποιημένων μπισκότων, ο συνολικός κύκλος εργασιών των 6 επιχειρήσεων του δείγματος ακολούθησε ανοδική πορεία την 5-ετία 2016-2020, παρουσιάζοντας σωρευτική αύξηση 22,9% το 2020/2016. Παρόμοια πορεία ακολούθησαν και τα μικτά κέρδη, καταγράφοντας αντίστοιχη αύξηση 24,9%.

Τα κέρδη (προ φόρου εισοδήματος) υπερδιπλασιάστηκαν το 2020 σε σχέση με το 2016. Όσον αφορά την αγορά των τυποποιημένων κρουασάν, οι συνολικές πωλήσεις των 5 επιχειρήσεων του δείγματος εμφάνισαν ανοδικές τάσεις την 2-ετία 2017-2018, ενώ την περίοδο 2019-2020 παρουσίασαν καθοδική πορεία (-6,2% το 2020/2016). Αύξηση εμφάνισαν τα μικτά κέρδη την τριετία 2017-2019, ενώ το 2020 μειώθηκαν καταγράφοντας όμως σωρευτική αύξηση 10,4% την εξεταζόμενη πενταετία.

Σχετικά με τον κλάδο των αλμυρών σνακ, ο συνολικός κύκλος εργασιών των 5 επιχειρήσεων του δείγματος παρουσίασε διαχρονική αύξηση την 5-ετία 2016-2020 (σωρευτική αύξηση 31,7% το 2020/2016). Ανοδική πορεία ακολούθησαν και τα μικτά κέρδη, καταγράφοντας σωρευτική αύξηση 28,7% την εξεταζόμενη πενταετία.

 

 

Πηγή: lifo.gr