Σύσκεψη για τα διόδια στο Αιγίνιο

Ξεκινά νέος αγώνας διεκδικήσεων με άμεσο αίτημα την αναστολή λειτουργίας του σταθμού Αιγινίου

 

Το φλέγον θέμα των διοδίων τέθηκε επί τάπητος στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Κυριακής 1 Μαρτίου στο δημαρχείο Αιγινίου με πρωτοβουλία του δήμου Πύδνας-Κολινδρού και τη συμμετοχή εκπροσώπων φορέων, συλλόγων και πλήθους κόσμου.

Μεταξύ των βασικών αιτημάτων που ακούστηκαν στις εισηγήσεις και τοποθετήσεις ήταν η ακύρωση του νόμου Βορίδη, που αφορά την ποινικοποίηση των κινητοποιήσεων εναντίον των διοδίων, η κατάργηση των διοδίων Αιγινίου και μέχρι να γίνει αυτό η αναστολή λειτουργίας τους και η ολοκλήρωση του κόμβου Αιγινίου. Όλα αυτά με το βλέμμα στραμμένο στη συνάντηση που θα έχουν την Πέμπτη 5 Μαρτίου οι βουλευτές Πιερίας του ΣΥΡΙΖΑ με τον υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γιώργο Σταθάκη για να του θέσουν το πρόβλημα των διοδίων.

Ευ. Λαγδάρης

Τη σύσκεψη άνοιξε ο δήμαρχος Πύδνας-Κολινδρού Ευάγγελος Λαγδάρης, ο οποίος τόνισε πως τα διόδια του Αιγινίου αποτελούν την πιο κραυγαλέα αποτυχημένη χωροθέτηση σταθμού Διοδίων για 5 λόγους:

α) σε απόσταση 12 χιλιομέτρων υπάρχουν δύο μετωπικοί σταθμοί διοδίων, του Αιγινίου και των Μαλγάρων, με αποτέλεσμα σε ώρες αιχμής, ειδικά το καλοκαίρι, να δημιουργούνται ουρές και να εμποδίζεται η ελεύθερη διέλευση των οχημάτων, β) δεν υπάρχει παράπλευρος δρόμος, οπότε δεν υπάρχει η επιλογή στους πολίτες να ακολουθήσουν άλλη οδό, γ) οδηγοί με μεγάλα οχήματα, φορτηγά και νταλίκες προτιμούν να διέρχονται από την Παλαιά Εθνική Οδό που διασχίζει το Αιγίνιο, προκειμένου να αποφύγουν τα διόδια, με κίνδυνο ακόμη και να χαθεί ανθρώπινη ζωή, δ) τα διόδια δημιουργούν τεράστια προβλήματα στην πιερική οικονομία, π.χ. στον τουρισμό και τις μεταφορές. Ήδη πολλοί κάτοικοι που εργάζονται σε επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης μετακόμισαν εκεί ενώ χάνονται και θέσεις εργασίας και ε) το ιδιαίτερα μεγάλο οικονομικό κόστος για τους κατοίκους της περιοχής Αιγινίου και Κολινδρού. Το επιπλέον κόστος υπολογίζεται ετησίως σε 650.000 ευρώ και αγγίζει τα 900.000 ευρώ για εκείνους που κινούνται μέσω Μεθώνης

«Γι’ αυτό ζητάμε να ολοκληρωθεί ο κόμβος Αιγινίου μέσα στα χρονικά όρια όπως ορίζει η σύμβαση. Ο αγώνας μας ενάντια στα διόδια με το νόμο Βορίδη ποινικοποιήθηκε, με αποτέλεσμα πολίτες, συνάδελφοι, μαθητές να σύρονται σε δίκες. Αυτό είναι απαράδεκτο γιατί αγωνιζόμαστε για το αυτονόητο, που δεν είναι άλλο από την ελεύθερη διέλευση. Ζητάμε την αναστολή της λειτουργίας των διοδίων Αιγινίου μέχρι να γίνει κατάργησή τους, την ακύρωση του νόμου Βορίδη και την ολοκλήρωση του κόμβου για να αποκατασταθεί η ταλαιπωρία των πολιτών. Γι’ αυτό και πρέπει να καταλήξουμε σε ένα συμπέρασμα για να δούμε το πλαίσιο στο οποίο πρέπει να κινηθούμε» τόνισε κλείνοντας ο κ. Λαγδάρης.

 

Βουλευτές

Ακολούθως το λόγο έλαβαν οι δυο βουλευτές του νομού Μπέττυ Σκούφα και Χάρης Τζαμακλής, ενώ διαβάστηκε και επιστολή του βουλευτή Ζήση Ζάννα.

Μ. Σκούφα

Μεταξύ άλλων η κα Σκούφα επισήμανε πως το θέμα των διοδίων είναι παμπιερικό. «Πιερία και Φθιώτιδα έχουν οδηγηθεί σε ασφυξία λόγω της συχνότητας των σταθμών διοδίων μέσα στα όριά τους. Οι βουλευτές της Φθιώτιδας είχαν ήδη συνάντηση με τον υπουργό Γ. Σταθάκη και έλαβαν τη δέσμευσή του για επανεξέταση των συμβάσεων πανελλαδικά, ενώ την Πέμπτη ακολουθεί η δική μας συνάντηση με τον υπουργό για να του εκθέσουμε την κατάσταση. θα συναντηθούμε με Σταθάκη και θα του εκθέσουμε την κατάσταση. Τα διόδια είναι ληστρικά, επιβλήθηκαν σε καθεστώς αδιαφάνειας απέναντι στη βούληση τοπικών κοινωνιών. Στο τι μπορεί να γίνει μπορούν να βοηθήσουν οι δικηγόροι του κινήματος που έχουν μελετήσει τις συμβάσεις των διοδίων. Προτείνω να δημιουργηθεί ένα συντονιστικό για να δούμε τη σύνταξη ενός κειμένου με αιτήματα» επισήμανε η βουλευτής.

Χ. Τζαμακλής

Την ανάγκη δημιουργίας ενός παμπιερικού μετώπου τόνισε και ο κ. Τζαμακλής. «Θα πρότεινα να γίνει μια παμπιερική σύσκεψη αφού επισκεφθούμε τον υπουργό και δούμε τι θα μας πει. Δε χρειάζεται να αναλύσω το πόσο σημαντικό είναι το ζήτημα για την ανάπτυξη της Πιερίας. Έχει ήδη γίνει σοβαρή δουλειά και από το Επιμελητήριο πάνω στο θέμα. Αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα νέο πολιτικό τοπίο με μια κυβέρνηση που αντιμάχεται αυτά τα μεγάλα συμφέροντα. Το πρώτο που μπορούμε να κάνουμε είναι να καταργήσουμε το νόμο Βορίδη και τις διώξεις εναντίον των πολιτών
. Να προτείνω επίσης αν καταργηθεί ο νόμος και το πρόστιμο των 200 ευρώ, τότε να συνεχίσουμε να σηκώνουμε τις μπάρες» κατέληξε.

Ζ. Ζάννας (επιστολή)

Στην επιστολή του ο κ. Ζάννας τόνισε πως η παραχώρηση του εθνικού δικτύου σε κοινοπραξίες δεν εξυπηρέτησε τους πολίτες και το κοινωνικό σύνολο αλλά τη διασφάλιση των κερδών των ιδιωτών. Η Πιερία είναι περικυκλωμένοι από 4 σταθμούς διοδίων (Μάλγαρα, Αιγίνιο, Λεπτοκαρυά και Πυργετός), με αποτέλεσμα μια σειρά προβλημάτων σε επισκεψιμότητα, τουριστική κίνηση, κόστος μεταφοράς προϊόντων και όλα αυτά δίχως την ύπαρξη παράπλευρου δικτύου. Η θέση της νέας κυβέρνησης είναι ο έλεγχος των συμβάσεων από το μηδέν, ενώ γίνεται επεξεργασία τροπολογίας που καταργεί το νόμο Βορίδη. Άμεσα ζητάμε: την παύση των διώξεων και των «διοδιοδικείων», διαβούλευση με το υπουργείο για την αναστολή λειτουργίας των διοδίων Αιγινίου και των πλευρικών της Λεπτοκαρυάς

Σ. Μαυρίδου

Στην τοποθέτησή της η αντιπεριφερειάρχης Σοφία Μαυρίδου τόνισε πως όλοι έχουν καταγγείλει την ύπαρξη διοδίων κατά μήκος της Πιερίας και συμφωνούν στην αναστολή της λειτουργίας των διοδίων του Αιγινίου. «Μέχρι αυτό να γίνει να υπάρξει αναστολή της λειτουργίας τους και να δούμε τι μπορούμε να επαναδιαπραγματευτούμε. Είναι επίσης πολύ σημαντικό βήμα η κατάργηση της διάταξης Βορίδη» σημείωσε η κα Μαυρίδου υπογραμμίζοντας τις σοβαρές συνέπειες της ύπαρξης των διοδίων για την πιερική οικονομία και ειδικότερα για τους κατοίκους του Αιγινίου.

Η. Χατζηχριστοδούλου

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ηλίας Χατζηχριστοδούλου υπογράμμισε πως πρέπει να δούμε το θέμα στην πραγματική του διάσταση και να μας διακρίνει η ειλικρίνεια. «Οι  συμβάσεις αλλάζουν πολυ δύσκολα, άρα είναι πολύ δύσκολο να καταργηθούν τα διόδια. Και αυτό πρέπει να το γνωρίζουν οι δημότες. Θ πρότεινα να κατασκευαστούν διόδια πριν τη γέφυρα της Βέροιας και να δημιουργηθούν 4 κόμβοι, πριν και μετά τα διόδια. Ας μη γελιόμαστε ότι θα γίνουν παράπλευροι δρόμοι, χρήματα δεν υπάρχουν» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Άλλες τοποθετήσεις

Στη συνέχεια το λόγο έλαβαν αρκετοί από τους παραβρισκόμενους. Συγκεκριμένα ο εκπρόσωπος της επιτροπής πολιτών ενάντια στα διόδια επισήμανε ότι υπάρχει υπερβάλλων ζήλος από πλευράς αστυνομίας, ενώ έχουν συμβεί 15 ατυχήματα μέχρι στιγμής στην ΠΕΟ. «Ζητάμε την κατάργηση των διοδίων και την αποποινικοποίηση, δεν είμαστε χούλιγκαν» τόνισε.

Το λόγο έλαβαν επίσης εκ μέρους των ΑΝΕΛ ο Κώστας Φιλοκώστας και η πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Πιερίας Ευαγγελία Ξυπτερά-Λάμπρου. Μεταξύ άλλων επισημάνθηκε πως η ύπαρξη τόσων σταθμών λειτουργεί αποτρεπτικά για όποιον θέλει να έρθει στην Πιερία. Τη δική του άποψη κατέθεσε εκ μέρους της ΝΕ ΠΑΣΟΚ Πιερίας Χρήστος Τζουβάρας, ο οποίος επισήμανε πως δεν έχουμε καταφέρει να διατυπώσουμε καθαρά τα αιτήματά μας και το πλαίσιο στο οποίο πρέπει να κινηθούμε. Ζήτησε επίσης να ληφθούν υπόψη και τα θετικά της σύμβασης. «Θεωρούμε την εταιρεία αντίπαλο, αλλά πρέπει να αναπτύξουμε μια συνεργατική σχέση και μπορούμε να εισάγουμε νέες μεθόδους και πρακτικές. Μπορούμε επίσης να διαπραγματευτούμε ώστε το κομμάτι των εσόδων που πηγαίνει στο κράτος να έρχεται ξανά στην Πιερία» σημείωσε.

Ο Αστέριος Καστόρης ως εκπρόσωπος της ΝΕ ΣΥΡΙΖΑ Πιερίας τόνισε πως τα προβλήματα οξύνθηκαν περισσότερο λόγω της πολιτικής των προηγούμενων κυβερνήσεων και πως η βούληση της νέας κυβέρνησης είναι να καταργήσει το νόμο Βορίδη. «Γι’ αυτό πρέπει να είμαστε ακόμη πιο δυναμικοί στις κινητοποιήσεις μας» επισήμανε.

Στην τοποθέτησή του ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του δήμου Πύδνας-Κολινδρού Παναγιώτης Καζάς υπενθύμισε ότι το 2007, όταν προέκυψε το πρόβλημα, ο ίδιος ήταν αντιδήμαρχος και είχε υπάρξει και σχετικό ψήφισμα ενάντια στη λειτουργία των διοδίων. «Τα διόδια είναι μια κλοπή για την Πιερία. Το θέμα είναι καθαρά πολιτικό. Οπότε αν θέλει η κυβέρνηση να λυθεί τότε θα λυθεί» τόνισε.

Το λόγο έλαβαν επίσης οι κ.κ. Αντώνης Νταγλιούδης, μέλος της Δημοτικής Επιτροπής Αγώνα κατά των Διοδίων, ο Ηλίας Τσιτλακίδης, μέλος της Επιτροπής Αγώνα, ο Αναστάσιος Τερζής, πρώην δήμαρχος Αιγινίου, ο εκπρόσωπος του Εργατικού Κέντρου Κατερίνης Γιώργος Ραμπαβύλας, ο εκπρόσωπος της Επιτροπής Αγώνα κατά των διοδίων και δικηγόρος Δημήτρης Σιανίδης και το μέλος της Επιτροπής Ηλίας Τσολακίδης, ο οποίοι είχαν σαν κοινό τόπο στις τοποθετήσεις τους πως τα διόδια πρέπει να καταργηθούν.