ΤΟ ΥΠΟΨΗΦΙΟ ΓΙΑ ΟΣΚΑΡ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΔΡΑΜΑ  ΤΟΥ ΑΝΤΡΕΪ ΣΒΙΑΝΓΚΙΝΤΣΕΦ

H Κινηματογραφική Λέσχη Κατερίνης συνεχίζει τις προβολές της την Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου με την ταινία ‘Χωρίς αγάπη. Οι προβολές γίνονται στις 19.00 και 21.30, στην αίθουσα 2 του κινηματογράφου Ευκαρπίδη.
Σκηνοθεσία: Αντρέι Σβιάνγκιντσεφ (Ρωσία)
Παίζουν: Μαριάνα Σπίβακ, Αλεξέι Ροζίν, Ντάρια Πισάρεβα
Από την πρώτη του ταινία, τη βραβευμένη με Χρυσό Λιοντάρι «Επιστροφή» του 2003, ο Αντρέι Σβιάγκιντσεφ κρατάει μια πολύ επιφυλακτική στάση απέναντι στις διαθέσεις των ανθρώπων για ειλικρινή συνύπαρξη. Σε μία από τις πρώτες σκηνές της πέμπτης του ταινίας, μας ξεκαθαρίζει και τη θέση των δικών της ηρώων μέσα του: σε ένα πλάνο, η Ζένια βγαίνει από το μπάνιο και ξεκινά ένα γερό καβγά με τον άντρα της Μπόρις, με τον οποίο βρίσκονται στα πρόθυρα του διαζυγίου. Η ένταση δυναμώνει, οι φωνές αντικαθιστούν το διάλογο και ενώ οι δυο τους προσπαθούν, αλληλοκατηγορούμενοι, να δουν πώς θα φορτώσουν τον 12χρονο γιο τους Αλιόσα ο ένας στον άλλον, η κινούμενη κάμερα αποκαλύπτει πως ο τελευταίος τους ακούει σιωπηλός και έντρομος, κρυμμένος πίσω από την πόρτα. Ο Αλιόσα εξαφανίζεται μια μέρα μυστηριωδώς και οι δύο… άσπονδοι σύζυγοι αναγκάζονται, μαζί με τις μόνιμα ανίδεες αστυνομικές αρχές, να συντονιστούν σε μια απέλπιδα αναζήτησή του, κάτι που αντί να τους φέρει κοντά, τους απομακρύνει ακόμα περισσότερο.
Με αφορμή ένα διαζύγιο, ο Ζβιάγκιντσεφ ξεκινάει από νωρίς την κριτική του στη χριστιανική, εθνικιστική, διεφθαρμένη Ρωσία, παρουσιάζοντας μια χώρα στην οποία επικρατεί ένας αναπάντεχος νεοπλουτισμός και μια κυνική αντιμετώπιση των πάντων. Στο σύμπαν του «Χωρίς Αγάπη», οι γυναίκες ενδιαφέρονται μόνο για την εξωτερική τους εμφάνιση, το σεξ και τα σέλφι στο κινητό. Οι άντρες είναι άβουλα πλάσματα που επιμένουν να μην αναλαμβάνουν ευθύνη για τίποτα. Πρόκειται για μια αγωνιώδη, πεντακάθαρη περιγραφή των αδιέξοδων σύγχρονων σχέσεων (σε επίπεδο προσωπικό, οικογενειακό και βαθιά πολιτισμικό) και μια ειλικρινή ταινία, η οποία κέρδισε το ειδικό βραβείο της επιτροπής στο 70ο Φεστιβάλ Καννών και είναι μια από 5 υποψήφιες ταινίες για Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας.