Στο ΕΣΠΑ η Περιφερειακή Οδός Κατερίνης
Η έγκριση κατασκευής της Περιφερειακής Οδού Κατερίνης, από τη διαχειριστική αρχή, βρέθηκε στο επίκεντρο της έναρξης του δημοτικού συμβουλίου Κατερίνης, το απόγευμα της Παρασκευής, με τον Δήμαρχο Κατερίνης Σάββα Χιονίδη να αναφέρει πως πρόκειται για μια ξεχωριστή μέρα για το δήμο, καθώς μια προσπάθεια ετών οριστικά εξελίσσεται θετικά. Σημειώνεται πως την χρηματοδότηση της περιφερειακής οδού Κατερίνης προϋπολογισμού 65. εκ. ευρώ, ενέκρινε η Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Το έργο χαρακτηρίστηκε με απόφαση του Υπουργού κ. Χρυσοχοίδη, ως δευτερεύουσα εθνική οδός και εντάσσεται στο εθνικό οδικό δίκτυο και θα χρηματοδοτηθεί από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μακεδονίας- Θράκης 2007-2013» και από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης.
Η πρόταση αξιολογήθηκε θετικά και επιλέχτηκε για χρηματοδότηση με προϋπολογισμό 65.500.000 ευρώ. Το έργο έχει χαρακτηριστεί ως δευτερεύουσα εθνική οδός και εντάσσεται στο εθνικό οδικό δίκτυο σύμφωνα με Απόφαση Υπουργού. Με βάση το χαρακτηρισμό, τη λειτουργία του αλλά κυρίως με τον πολύ υψηλό αναμενόμενο φόρτο, η διατομή της οδού περιλαμβάνει συνολικό εύρος κατάληψης περίπου 29,00 μ. που αναλύονται σε δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση πλάτους 3,75 μ. και 3,50 μ., διαχωριστική νησίδα πλάτους 3,50 μ., εσωτερική καθοδηγητική λωρίδα πλάτους 0,80μ. και Λ.Ε.Α. 2,50 μ. ανά κατεύθυνση, καθώς και έρεισμα πλάτους 1,4 μ. ανά κατεύθυνση. Το μήκος του οδικού τμήματος είναι 10,3 χλμ. Επίσης θα κατασκευαστεί παράπλευρο οδικό δίκτυο διπλής κατεύθυνσης για την εξυπηρέτηση των παρόδιων. Ακόμη θα κατασκευαστούν πέντε (5) ισόπεδοι κυκλοφοριακοί κόμβοι (κόμβος Ν. Εφέσου, κόμβος Αγ. Δημητρίου, κόμβος Νοσοκομείου, κόμβος Γανόχωρας και κόμβος με Π.Ε.Ο Θεσσαλονίκης-Κατερίνης), δύο (2) μεγάλες γέφυρες ανοίγματος 136 και 106 μ. στο χείμαρρο Πέλεκα, τρείς (3) κάτω διαβάσεις τοπικών οδών, τέσσερις (4) κιβωτοειδείς οχετοί και τεχνικό περιφερειακής τάφρου. Η παρέμβαση ολοκληρώνεται με μεταφορά δικτύου ΟΚΩ, σωστική αρχαιολογική έρευνα, απόκτηση γης και σύνταξη μελέτης σκοπιμότητας/κόστους οφέλους μεγάλου έργου.
Ο Δήμαρχος Κατερίνης
Ο Δήμαρχος Κατερίνης Σάββας Χιονίδης ευχαρίστησε τον Υπουργό κ. Χρυσοχοίδη, τον Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης κ. Σώκο, τη Διαχειριστική Αρχή, τους βουλευτές κ. Θανάση Παπαγεωργίου και Μαρία Μίχου, καθώς και τις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου Κατερίνης για τις τεράστιες όπως είπε προσπάθειες που έκαναν για αυτό το έργο. Σημείωσε δε πως η χρηματοδότηση είναι βέβαιη και το έργο αυτό θα αλλάξει τα δεδομένα της πόλης. Ο κ. Χιονίδης πρόσθεσε πως ο δήμος εξασφάλισε περίπου 125 εκ ευρώ από το ΕΣΠΑ για διάφορα έργα.
Η Αντιπολίτευση
Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στο δήμο Κατερίνης κ. Νίκος Μηλιώτης εξέφρασε την ικανοποίηση του, εκφράζοντας ωστόσο επιφυλάξεις ως προς την τελεσίδικη χρηματοδότηση του έργου, ενώ ο κ. Καραφουλίδης πρόσθεσε πως ιδέα για τον περιφερειακό δρόμο ήταν του τέως δημάρχου κ. Τερζόπουλου τονίζοντας τις προσπάθειες που έγιναν από τον πρώην δήμαρχο και νυν βουλευτή Γιάννη Αμοιρίδη.
Ο κ. Σαλπιστής αναφερόμενος στο έργο του περιφερειακού τόνισε ότι υπήρχε ως στόχος από τη δεκαετία του 1980 και από τότε μέχρι σήμερα δεν είχε υλοποιηθεί. «Δεν υπήρχε η πολιτική βούληση» είπε ο κ. Σαλπιστής λέγοντας ότι υπάρχει πολιτική ευθύνη για αυτό.
Ο κ. Μάντζιος επεσήμανε ότι το έργο αυτό είναι σημαντικό θα λύσει πολλά ζητήματα στην πόλη, συνεχάρη τους υπηρεσιακούς παράγοντες ενώ σε ότι αφορά τους πολιτικούς σημείωσε ότι ήταν υποχρεωμένοι να συμβάλλουν.
Ένταση
Ανέβηκαν οι τόνοι στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου όταν ο δημοτικός σύμβουλος της αντιπολίτευσης Σάκης Γκούνας έθεσε γραπτά ερωτήματα προς τον δήμαρχο για τους ελέγχους στα καταστήματα της Παραλίας, λέγοντας πως κάποια επιλεκτικά δεν ελέχθησαν. Ο Δήμαρχος προκάλεσε τον κ. Γκούνα να πει έστω δυο ονόματα από καταστηματάρχες στους οποίους δεν έγινε ο έλεγχος που προβλεπόταν, λέγοντας πως πλέον η κατάσταση έχει αλλάξει. Ο κ. Μάντζιος ζήτησε ενημέρωση για τους παιδικούς σταθμούς για τη λειτουργία τους και τα οικονομικά κριτήρια, για την Ολυμπιάδα ενώ αναφέρθηκε και σε αίτημα 80 κατοίκων της Ν. Τραπεζούντας για να λειτουργήσει το ΚΑΠΗ.
Στα προ ημερήσιας διάταξης θέματα συζητήθηκε επίσης η έγκριση ή όχι σύναψης σύμβασης με τα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ για τη μεταφορά των μαθητών. Όπως είπε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος κ. Ίτσιος, έχει τελειώσει η διαδικασία και τη Δευτέρα θα πρέπει να υπογραφεί η σύμβαση για τις σχολικές διαδρομές.
Από την πλευρά του ο κ. Μηλιώτης επεσήμανε ότι δεν έχουν αντίρρηση εφόσον όλα είναι εντάξει και σύννομα. Ο κ. Καραφουλίδης εξέφρασε τη διαφωνία του με τη διαδικασία όπως είχε πει και σε προηγούμενη συνεδρίαση. Στο ίδιο μήκος κύματος και η τοποθέτηση του κ. Μάντζιου δεν συμφωνούμε με τη διαδικασία ο οποίος είπε ότι όπως και την προηγούμενη φορά δεν συμφωνεί λόγω του ότι τα σοβαρά αυτά θέματα συζητούνται με τη διαδικασία του κατεπείγοντος. Ο κ. Ανανιάδης έκανε λόγο για προχειρότητα με την οποία καλούνται να λάβουν σημαντικές αποφάσεις και πρόσθεσε ότι θα έπρεπε να δουν τη δυνατότητα ο δήμος να παρέχει τα μέσα μεταφοράς. Το θέμα ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία.
Η έγκριση κατασκευής της Περιφερειακής Οδού Κατερίνης, από τη διαχειριστική αρχή, βρέθηκε στο επίκεντρο της έναρξης του δημοτικού συμβουλίου Κατερίνης, το απόγευμα της Παρασκευής, με τον Δήμαρχο Κατερίνης Σάββα Χιονίδη να αναφέρει πως πρόκειται για μια ξεχωριστή μέρα για το δήμο, καθώς μια προσπάθεια ετών οριστικά εξελίσσεται θετικά. Σημειώνεται πως την χρηματοδότηση της περιφερειακής οδού Κατερίνης προϋπολογισμού 65. εκ. ευρώ, ενέκρινε η Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Το έργο χαρακτηρίστηκε με απόφαση του Υπουργού κ. Χρυσοχοίδη, ως δευτερεύουσα εθνική οδός και εντάσσεται στο εθνικό οδικό δίκτυο και θα χρηματοδοτηθεί από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μακεδονίας- Θράκης 2007-2013» και από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης.
Η πρόταση αξιολογήθηκε θετικά και επιλέχτηκε για χρηματοδότηση με προϋπολογισμό 65.500.000 ευρώ. Το έργο έχει χαρακτηριστεί ως δευτερεύουσα εθνική οδός και εντάσσεται στο εθνικό οδικό δίκτυο σύμφωνα με Απόφαση Υπουργού.
Με βάση το χαρακτηρισμό, τη λειτουργία του αλλά κυρίως με τον πολύ υψηλό αναμενόμενο φόρτο, η διατομή της οδού περιλαμβάνει συνολικό εύρος κατάληψης περίπου 29,00 μ. που αναλύονται σε δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση πλάτους 3,75 μ. και 3,50 μ., διαχωριστική νησίδα πλάτους 3,50 μ., εσωτερική καθοδηγητική λωρίδα πλάτους 0,80μ. και Λ.Ε.Α. 2,50 μ. ανά κατεύθυνση, καθώς και έρεισμα πλάτους 1,4 μ. ανά κατεύθυνση. Το μήκος του οδικού τμήματος είναι 10,3 χλμ. Επίσης θα κατασκευαστεί παράπλευρο οδικό δίκτυο διπλής κατεύθυνσης για την εξυπηρέτηση των παρόδιων. Ακόμη θα κατασκευαστούν πέντε (5) ισόπεδοι κυκλοφοριακοί κόμβοι (κόμβος Ν. Εφέσου, κόμβος Αγ. Δημητρίου, κόμβος Νοσοκομείου, κόμβος Γανόχωρας και κόμβος με Π.Ε.Ο Θεσσαλονίκης-Κατερίνης), δύο (2) μεγάλες γέφυρες ανοίγματος 136 και 106 μ. στο χείμαρρο Πέλεκα, τρείς (3) κάτω διαβάσεις τοπικών οδών, τέσσερις (4) κιβωτοειδείς οχετοί και τεχνικό περιφερειακής τάφρου. Η παρέμβαση ολοκληρώνεται με μεταφορά δικτύου ΟΚΩ, σωστική αρχαιολογική έρευνα, απόκτηση γης και σύνταξη μελέτης σκοπιμότητας/κόστους οφέλους μεγάλου έργου.
Ο Δήμαρχος Κατερίνης
Ο Δήμαρχος Κατερίνης Σάββας Χιονίδης ευχαρίστησε τον Υπουργό κ. Χρυσοχοίδη, τον Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης κ. Σώκο, τη Διαχειριστική Αρχή, τους βουλευτές κ. Θανάση Παπαγεωργίου και Μαρία Μίχου, καθώς και τις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου Κατερίνης για τις τεράστιες όπως είπε προσπάθειες που έκαναν για αυτό το έργο. Σημείωσε δε πως η χρηματοδότηση είναι βέβαιη και το έργο αυτό θα αλλάξει τα δεδομένα της πόλης. Ο κ. Χιονίδης πρόσθεσε πως ο δήμος εξασφάλισε περίπου 125 εκ ευρώ από το ΕΣΠΑ για διάφορα έργα.
Η Αντιπολίτευση
Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στο δήμο Κατερίνης κ. Νίκος Μηλιώτης εξέφρασε την ικανοποίηση του, εκφράζοντας ωστόσο επιφυλάξεις ως προς την τελεσίδικη χρηματοδότηση του έργου, ενώ ο κ. Καραφουλίδης πρόσθεσε πως ιδέα για τον περιφερειακό δρόμο ήταν του τέως δημάρχου κ. Τερζόπουλου τονίζοντας τις προσπάθειες που έγιναν από τον πρώην δήμαρχο και νυν βουλευτή Γιάννη Αμοιρίδη.
Ο κ. Σαλπιστής αναφερόμενος στο έργο του περιφερειακού τόνισε ότι υπήρχε ως στόχος από τη δεκαετία του 1980 και από τότε μέχρι σήμερα δεν είχε υλοποιηθεί. «Δεν υπήρχε η πολιτική βούληση» είπε ο κ. Σαλπιστής λέγοντας ότι υπάρχει πολιτική ευθύνη για αυτό.
Ο κ. Μάντζιος επεσήμανε ότι το έργο αυτό είναι σημαντικό θα λύσει πολλά ζητήματα στην πόλη, συνεχάρη τους υπηρεσιακούς παράγοντες ενώ σε ότι αφορά τους πολιτικούς σημείωσε ότι ήταν υποχρεωμένοι να συμβάλλουν.
Ένταση
Ανέβηκαν οι τόνοι στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου όταν ο δημοτικός σύμβουλος της αντιπολίτευσης Σάκης Γκούνας έθεσε γραπτά ερωτήματα προς τον δήμαρχο για τους ελέγχους στα καταστήματα της Παραλίας, λέγοντας πως κάποια επιλεκτικά δεν ελέχθησαν. Ο Δήμαρχος προκάλεσε τον κ. Γκούνα να πει έστω δυο ονόματα από καταστηματάρχες στους οποίους δεν έγινε ο έλεγχος που προβλεπόταν, λέγοντας πως πλέον η κατάσταση έχει αλλάξει. Ο κ. Μάντζιος ζήτησε ενημέρωση για τους παιδικούς σταθμούς για τη λειτουργία τους και τα οικονομικά κριτήρια, για την Ολυμπιάδα ενώ αναφέρθηκε και σε αίτημα 80 κατοίκων της Ν. Τραπεζούντας για να λειτουργήσει το ΚΑΠΗ.
Στα προ ημερήσιας διάταξης θέματα συζητήθηκε επίσης η έγκριση ή όχι σύναψης σύμβασης με τα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ για τη μεταφορά των μαθητών. Όπως είπε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος κ. Ίτσιος, έχει τελειώσει η διαδικασία και τη Δευτέρα θα πρέπει να υπογραφεί η σύμβαση για τις σχολικές διαδρομές.
Από την πλευρά του ο κ. Μηλιώτης επεσήμανε ότι δεν έχουν αντίρρηση εφόσον όλα είναι εντάξει και σύννομα. Ο κ. Καραφουλίδης εξέφρασε τη διαφωνία του με τη διαδικασία όπως είχε πει και σε προηγούμενη συνεδρίαση. Στο ίδιο μήκος κύματος και η τοποθέτηση του κ. Μάντζιου δεν συμφωνούμε με τη διαδικασία ο οποίος είπε ότι όπως και την προηγούμενη φορά δεν συμφωνεί λόγω του ότι τα σοβαρά αυτά θέματα συζητούνται με τη διαδικασία του κατεπείγοντος. Ο κ. Ανανιάδης έκανε λόγο για προχειρότητα με την οποία καλούνται να λάβουν σημαντικές αποφάσεις και πρόσθεσε ότι θα έπρεπε να δουν τη δυνατότητα ο δήμος να παρέχει τα μέσα μεταφοράς. Το θέμα ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία.