Το υψηλότερο ποσοστό θνησιμότητας με 34 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων κάθε χρόνο κατέχει στην Ευρώπη η Ελλάδα

«Μαύρη» πρωτιά καταγράφει η Ελλάδα όσον αφορά τα τροχαία ατυχήματα στα οποία εμπλέκεται μόνο ένα όχημα. Αυτό σημαίνει ότι οι Έλληνες οδηγοί περισσότεροι από όλους τους άλλους στην Ευρώπη δημιουργούν ατυχήματα στα οποία ο οδηγός ή οι επιβάτες χάνουν τη ζωή τους χωρίς να έχει υπάρξει εμπλοκή από άλλο όχημα ή πεζό.

Για την ακρίβεια, η χώρα μας συγκεντρώνει το υψηλότερο ποσοστό θνησιμότητας σε τροχαία, στα οποία εμπλέκεται μόνο ένα όχημα στην Ευρωπαϊκή Ένωση με 34 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων κάθε χρόνο, αριθμός που αντιστοιχεί στο 42% του συνόλου των θανάτων σε τροχαία συμβάντα, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 15,5. 

Όπως καταδεικνύει η τελευταία έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφαλείας των Μεταφορών, τα συχνότερα θύματα των συγκρούσεων είναι νέοι οδηγοί ή αναβάτες δικύκλων των οποίων αποσπάται η προσοχή είτε από τη χρήση του κινητού τηλεφώνου είτε από άλλες αιτίες. 

Στην ομάδα υψηλού… κινδύνου, όπως αναφέρει το «Εθνος» που παρουσιάζει τα στοιχεία, εντάσσονται οι νέοι ηλικίας 18-24 ετών με τον αριθμό των αναβατών ή οδηγών που εμπλέκονται σε θανάσιμα συμβάντα με ένα όχημα να ανέρχεται σε 72 ανά εκατομμύριο κατοίκους της ίδιας ηλικιακής ομάδς. Και αυτός ο αριθμός είναι ο μεγαλύτερος πιυ καταγράφεται στην ΕΕ, ενώ ως βασικότερη αιτία καταγράφεται η απόσπαση προσοχής (31%). Ακολουθούν η υπερβολική ταχύτητα, η κατνάλωση αλκοόλ και η κούραση. 

Μάλιστα τα περισσότερα από τα μισά τροχαία αυτής της κατηγορίας συμβαίνουν σε υπεραστικές οδούς και, όπως επισημαίνεται στην έκθεση, τα δύο βασικά μέτρα που θα μπορούσαν να μειώσουν το ποσοστό είναι η διασφάλιση ότι ο σχεδιασμός της οδού και τα όρια ταχύτητας είναι κατάλληλα για τη λειτουργία του δρόμου.

 

protothema.gr