Μακρή για παράταση του σχολικού έτους: Ίσως χρειαστεί μια ακόμα μικρή θυσία ελεύθερου χρόνου
Ανοιχτό άφησε η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή, το ενδεχόμενο να παραταθεί το σχολικό έτος.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση σε συνέντευξη στην εφημερίδα «Kontranews», ανέφερε ότι σε περίπτωση που το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής κρίνει ότι θα βοηθήσει μια ολιγοήμερη παράταση, τότε το υπουργείο θα εξετάσει αυτή την εισήγηση.
Η κ. Μακρή σημείωσε ότι τα μαθήματα διεξάγονται σύμφωνα με το πρόγραμμα και η ύλη καλύπτεται κανονικά μέσα από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και συμπλήρωσε:
«Σε περίπτωση που το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής κρίνει ότι μια ολιγοήμερη παράταση, όπως συνέβη και τη σχολική χρονιά 2019-2020, θα βοηθήσει, ώστε να βρεθούν και πάλι οι μαθητές στο φυσικό τους περιβάλλον, το σχολείο, και να αξιοποιήσουν τα οφέλη από αυτό, τότε θα εξετάσουμε τη σχετική εισήγηση».
Παράλληλα σημείωσε ότι σε αυτό το πλαίσιο είναι και η διάταξη σχετικά με την αναπλήρωση των διδακτικών ωρών για το σχολικό έτος 2020-2021, που συμπεριλήφθηκε στο σχέδιο νόμου που ψηφίστηκε για τα ΑΕΙ.
«Εκεί ορίζεται ότι για το τρέχον σχολικό έτος 2020-21, λόγω της πανδημίας, λαμβάνεται κάθε αναγκαίο μέτρο για την κάλυψη διδακτέας ύλης και αναπλήρωση χαμένων διδακτικών ωρών, στα Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια, μέσω της τροποποίησης και ρύθμισης (σ.σ. με υπουργική απόφαση): α. των αργιών, διακοπών και εορταστικών εκδηλώσεων, β. των απουσιών και του χαρακτηρισμού της φοίτησης, γ. της ημερομηνίας έναρξης και λήξης των εγγραφών προνηπίων, νηπίων και μαθητών Α’ τάξης Δημοτικών Σχολείων, καθώς και των διαδικασιών και προθεσμιών για την ολοκλήρωσή τους, δ. κάθε συναφούς με τα ανωτέρω θέματα που αφορούν στους κατ’ ιδίαν και τους κατ’ οίκον διδαχθέντες μαθητές, ε. της φοίτησης, της αξιολόγησης, της προαγωγής, και της απόλυσης μαθητών, στ. στην εισαγωγή των υποψηφίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ζ. κάθε άλλου συναφούς ή ειδικότερου με τα ανωτέρω θέματος», εξήγησε.
Η υφυπουργός Παιδείας τόνισε ότι καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς, να μην επιβαρυνθούν ψυχολογικά από τις ρυθμίσεις που θα εφαρμοστούν, προκειμένου να ολοκληρωθεί η ύλη και να επιτευχθούν οι μαθησιακοί στόχοι.
Επίσης, διαβεβαίωσε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς ότι μέλημα του υπουργείου είναι το όφελος των παιδιών «για το οποίο αξίζει, και ίσως χρειαστεί, μια ακόμα μικρή θυσία ελεύθερου χρόνου».