«Μπορούμε να διεκδικήσουμε με επιτυχία τον 12μηνο τουρισμό»

Πριν από λίγα 24ωρα γνωστοποιήθηκαν οι νέοι Αντιδήμαρχοι του Δήμου Κατερίνης, με τον Δήμαρχο Κώστα Κουκοδήμο να εμπιστεύεται έναν ιδιαίτερα σημαντικό και νευραλγικό τομέα, αυτόν του Τουρισμού, στη δημοτική σύμβουλο Μαρία Τερζίδου. Η νέα Αντιδήμαρχος παίρνει τη «σκυτάλη» από τον Γιώργο Νταντάμη και δηλώνει αποφασισμένη να εργαστεί με αισιοδοξία και ρεαλισμό ώστε να κάνει το όραμά της πραγματικότητα. Όπως τονίζει, παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο τουρισμός λόγω της πανδημίας και της υγειονομικής κρίσης που έχει προκαλέσει, ο Δήμος Κατερίνης έχει εκπονήσει ένα οργανωμένο Ετήσιο Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής, με στόχο την αύξηση της επισκεψιμότητας, η οποία μπορεί να επιτευχθεί με θέληση, συνέργειες και πνεύμα ομαδικότητας.

****************************************************************

Κυρία Τερζίδου, ο τουρισμός αποτελεί ίσως τον βασικότερο αναπτυξιακό μοχλό του Δήμου Κατερίνης. Θα θέλαμε τις πρώτες σκέψεις σας για την απόφαση του Δημάρχου Κώστα Κουκοδήμου να σας αναθέσει έναν πολύ σημαντικό ρόλο, αυτόν της Αντιδημάρχου Τουρισμού. 

Πρωτίστως να αναφέρω ότι είναι τεράστια η τιμή προς το πρόσωπό μου και για τον λόγο αυτό έσπευσα από την πρώτη στιγμή, που μου ανακοινώθηκε η εν λόγω απόφαση, να ευχαριστήσω τον Δήμαρχο Κώστα Κουκοδήμο. Θεωρώ πως τόσο ο Δήμαρχός μας όσο και ο Αναπληρωτής Δημάρχου και Αντιδήμαρχος Δόμησης & Τουρισμού Γιώργος Νταντάμης, από τον οποίο και παραλαμβάνω έργο κομβικής σημασίας για την λειτουργία της Αντιδημαρχίας Τουρισμού στον Δήμο Κατερίνης, έχουν βαθιά και αναμφισβήτητη εμπειρία, καθώς και την απαραίτητη σοφία στην λήψη πολιτικών αποφάσεων Διοίκησης του Δήμου μας.

Οι πρώτες σκέψεις μου με μία λέξη περιγράφονται αισιόδοξες. Σκέψεις χαράς και πυροδότησης όλων των αποθεμάτων δημιουργικότητάς μου. Αν έπρεπε να τις ζωγραφίσω θα έπιανα το μολύβι και θα δημιουργούσα στο χαρτί ένα πολυθεματικό πάνελ, με αντικείμενα και ανθρώπους, στο οποίο θα προσέθετα ξεχωριστά χρώματα για να τονίσω την ξεχωριστή αξία που έχει το καθετί και ο κάθε ένας για την ουσιαστική ανάδειξη του τουριστικού προϊόντος του τόπου μας.

Αναλαμβάνετε ως Αντιδήμαρχος Τουρισμού σε μια δύσκολη συγκυρία, καθώς διανύουμε μια άνευ προηγουμένου υγειονομική κρίση, η οποία έχει πλήξει τον τουρισμό. Ποιος είναι ο σχεδιασμός για την επερχόμενη τουριστική περίοδο; Έχει αλλάξει η πολιτική τουριστικής προβολής; Θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στον εσωτερικό τουρισμό;

Θα περιέγραφα την υγειονομική κρίση που βιώνουμε ως μία τραγωδία που βιώνουν, παγκοσμίως, όλοι οι άνθρωποι του «επιχειρείν» αυτή τη στιγμή. Ο Τουρισμός είναι μία τεράστια βιομηχανία στην οποία εμπλέκονται και διατηρούν σχέσεις αλληλοσυμπλήρωσης και αλληλοϋποστήριξης, πολλά επιτηδεύματα και χιλιάδες οικογένειες ανθρώπων που έχουν πληγεί οικονομικά αλλά και ψυχολογικά.

Η Πιερία και, όσον αφορά το σημείο αρμοδιοτήτων μου, ο Δήμος Κατερίνης είναι 100% τουριστικός προορισμός. Λαμβάνοντας λοιπόν, όλα τα παραπάνω υπόψη αισθάνομαι, κάνοντας λογικούς συνειρμούς, πως επιβάλλεται να κινητοποιηθούμε ως η «πολιτική προστασία» του τουρισμού μας. Οι βάσεις του σχεδιασμού μας έχουν ήδη τεθεί από τον κ. Νταντάμη και την Επιτροπή Τουρισμού του Δήμου Κατερίνης, μέσα από το «Ετήσιο Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής του Δήμου Κατερίνης» για το έτος 2021, το οποίο εγκρίθηκε, κατά πλειοψηφία, με την υπ’ αριθμ. 63/2021 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου στην τακτική συνεδρίαση της 10ης Μαρτίου του 2021.

Η πολιτική τουριστικής προβολής της Κατερίνης και των περιχώρων έχει μπει πλέον στον δρόμο της απόλυτα διαμορφωμένης στρατηγικής, με δεδομένη στοχοθεσία που απαιτεί από εμάς οργάνωση και πολυάριθμες συντονισμένες συνέργιες. Ζούμε στην εποχή του «κυβερνοχώρου» και της ατέρμονης επικοινωνίας. Τα ποικίλα εργαλεία ηλεκτρονικής δικτύωσης βρίσκονται στο ζενίθ της αποδοτικότητάς τους, όταν βέβαια τα διαχειρίζονται οι ειδικοί, κι εμείς καλούμαστε, με πνεύμα ομαδικότητας, να συντονίσουμε ορθές πρακτικές, οι οποίες προσδοκούμε να τονώσουν άμεσα τους δικούς μας αριθμούς τουριστικής επισκεψιμότητας. Αυτό είναι το καθήκον που αναλαμβάνω και θα προσπαθήσω, όπως ακριβώς έκανα και στον προσωπικό μου εργασιακό χώρο, να μην επηρεαστώ από την αρνητική ατμόσφαιρα που δημιουργεί καθημερινά η επέλαση του Covid-19 και των διαρκών υγειονομικών περιορισμών. Προσαρμοζόμαστε και προχωράμε με ασφάλεια, κυρίως.

Η αναζήτηση-προώθηση-προβολή του εσωτερικού τουρισμού είναι μία εύστοχη και ενισχυτική παρότρυνση του Υπουργείου Τουρισμού της Ελληνικής Κυβέρνησης αλλά και του ιδίου του Υπουργού κ. Θεοχάρη. Φυσικά και υπάρχει σαφής στόχευση προβολής του Δήμου μας εντός των συνόρων της χώρας. Προσωπικά πιστεύω πως ο εσωτερικός τουρισμός είναι η «εσωτερική» μας δύναμη. Ας μην ξεχνούμε, όμως, πως βρισκόμαστε στην Β. Ελλάδα και ως γνωστόν οι άνθρωποι των Βαλκανίων αλλά και της ανατολικής Ευρώπης εντάσσουν την περιοχή μας, εδώ και δεκαετίες, στους τουριστικούς προορισμούς τους. Τόσο οι ανακοινώσεις του κ. Θεοχάρη σχετικά με το άνοιγμα των συνόρων μεταξύ Ελλάδος και Σερβίας στα μέσα Απρίλη όσο και το θετικό περιεχόμενο των συζητήσεων του Δημάρχου Κατερίνης κ. Κουκοδήμου και του αναπληρωτή κ. Νταντάμη με τον Υπουργό Τουρισμού, στην πρόσφατη συνάντησή τους που και εσείς δημοσιεύσατε, μας δίνουν την «έγκριση» να θέτουμε και ευρύτερους στόχους προσέλκυσης τουριστών.

Οι επιχειρηματίες και οι εργαζόμενοι στον κλάδο του τουρισμού είναι ιδιαίτερα προβληματισμένοι εξαιτίας των επιπτώσεων της πανδημίας. Πως σκοπεύει ο Δήμος Κατερίνης να συμβάλλει ώστε να περιοριστούν οι απώλειές τους και να μπορέσουν να ορθοποδήσουν;

Ο Δήμος Κατερίνη και πιο συγκεκριμένα ο Δήμαρχος Κατερίνης και ο κ. Νταντάμης, ως Αντιδήμαρχος Δόμησης & Τουρισμού, έθεσαν άμεσα, με την ανάληψη των καθηκόντων τους, και για πρώτη φορά στα χρονικά, επί τάπητος την αναγκαιότητα  σύνταξης και έγκρισης, όπως ορίζει η ελληνική νομοθεσία, ενός ετήσιου προγράμματος τουριστικής προβολής του Δήμου. Έτσι δομήθηκε το πρόγραμμα του 2020 και επίσης, συστάθηκε η Επιτροπή Τουρισμού του Δήμου μας, η οποία απαρτίζεται τόσο από αιρετούς όσο και από ανθρώπους που εκπροσωπούν τον τουρισμό στον τόπο μας ή συνδέονται εργασιακά με αυτόν ή αποτελούν προσωπικότητες που δύνανται να συνεισφέρουν ωφέλιμα τον γνωστικό τους οβολό για την καλύτερη υποστήριξη της προβολής και προώθησης του τουριστικού προϊόντος από τον Δήμο μας.

Δυστυχώς φέτος, οι επιχειρήσεις φέρουν την κόπωση και τα τραύματα και της προηγούμενης χρονιάς. Οι αντοχές είναι μειωμένες και φυσικά, πέρα από την στοχοθεσία του προ ενός μηνός ψηφισθέντος προγράμματος τουριστικής προβολής 2021, που αφορά σε βηματισμούς τουριστικού μάρκετινγκ και συνεχιζόμενων δράσεων προβολής και διαφήμισης, οι προσπάθειές μας, προκειμένου να αμβλύνουμε, κατά το δυνατόν, πραγματικά προβλήματα και προβληματισμούς, θα στηριχθούν στην αμεσότερη επικοινωνία με το Υπουργείο Τουρισμού και τον Ε.Ο.Τ., στο «χτίσιμο», σταδιακά και σύμφωνα πάντοτε με τις υγειονομικές οδηγίες, ενός απαραίτητου ανθρώπινου υποστηρικτικού δικτύου καθώς και δράσεων που αφορούν υποδομές που λείπουν από έναν τουριστικό τόπο όπως ο δικός μας.

Πιστεύετε ότι πρέπει να υπάρξουν αλλαγές στο τουριστικό προϊόν του Δήμου Κατερίνης; Για παράδειγμα, η Κατερίνη θα μπορούσε να γίνει προορισμός για χειμερινό city break; Πως θα επιτευχθεί ο πολυπόθητος 12μηνος τουρισμός; Ποιες είναι οι δικές σας προτάσεις;

Απαντώ με απόλυτη βεβαιότητα πως η Κατερίνη και τα πανέμορφα και με ζηλευτό τρόπο, παραγωγικά και ιστορικά περίχωρά της μπορούν να διεκδικήσουν τον 12μηνο τουρισμό με επιτυχία. Το τουριστικό προϊόν είναι πολυθεματικό αλλά ένα. Αλλάζει χρώματα, δυναμική υπηρεσιών και σύνολο αγαθών ανάλογα την εποχή, παρόλα αυτά όμως παραμένει ένα και έχει ανεξάντλητες ποιοτικές παραμέτρους. Αυτές οι ποιοτικές παράμετροι μπορούν να ορίσουν την Κατερίνη, την πρωτεύουσα της Πιερίας, ως προορισμό για κάθε εποχής city break μέσα από ορθές πρακτικές και επιλογές μας. Η πλούσια παράδοση, ο πολιτισμός, τα αρχαιολογικά μνημεία, τα μοναστήρια μας και οι μονές μας δεν εμπερικλείονται στην θεματολογία του εποχιακού τουρισμού και μόνον.

Αυτό που είναι ζωτικής σημασίας είναι οι συντονισμένες συνέργειες φορέων, η ισχυρή θέληση και το πνεύμα ομαδικότητας. Για να υπάρξει επιτυχία στόχου απαιτούνται πολλοί και όχι ένας διεκδικών το «θαύμα» της ανάπτυξης. Δεν είμαι ουτοπίστρια και πάντοτε προσπαθώ να σκέφτομαι με ρεαλισμό. Γι’ αυτό και η μόνη πρόταση που θα σας αποκαλύψω τώρα, είναι αυτή της συνεργασίας και της ομαδικής προσπάθειας που θα αναζητήσω από όλους, τους εμπλεκόμενους με τον τουρισμό μας, φορείς. Το καλοκαίρι φθάνει και ο χειμώνας δεν είναι μακριά.

Ποιο είναι το όραμά σας για τον Δήμο Κατερίνης; Πως θα θέλατε να τον δείτε σε 5-10 χρόνια από τώρα;

Το όραμά μου ξεκινά από τους όρους εκσυγχρονισμός και οργάνωση, με τις κατάλληλες υποδομές, και καταλήγει στην ελπίδα να φέρουμε όλοι, ως πολίτες αρχικά, τα χρώματα της πανέμορφης φύσης που μας περικλείει, από τα Πιέρια ως τις γαλάζιες ακτές μας, και στον τρόπο σκέψης μας και καθημερινής δραστηριοποίησής μας.

Ο Δήμος Κατερίνης έχει ήδη αρχίσει να αλλάζει όψη. Παράγεται έργο ουσιαστικό αλλά και με αισθητική δυναμική. Το όραμα του Δημάρχου μας κ. Κουκοδήμου και του Αναπληρωτή Δημάρχου κ. Νταντάμη είναι μεγαλεπήβολο για τον τόπο μας. Πασχίζουν νυχθημερόν για αυτό. Το σύνολο των αποφάσεών τους και η σταδιακή επίτευξη στόχων δεν μπορούν παρά να μας οδηγήσουν πολλά σκαλοπάτια παραπάνω. Σε πέντε ή δέκα χρόνια αυτό που έχει ουσιώδη σημασία είναι να είμαστε όλοι υγιείς, να αντέξει η Ελλάδα μας τις επιπτώσεις της πανδημίας και όσοι έχουμε πασχίσει για το κοινό καλό να δούμε τον τόπο μας να ανθίζει, να δυναμώνει και να γίνεται αναγνωρίσιμος στον παγκόσμιο χάρτη.

Κλείνοντας, θέλω να σας ευχαριστήσω για τις πολύ εύστοχες ερωτήσεις σας. Ελπίζω να δημιούργησα στον αναγνώστη σας και συντοπίτη μου την εικόνα που έχω στο μυαλό μου, διανύοντας τα πρώτα 24ωρα στη θέση της Αντιδημάρχου Τουρισμού. Δεν θα ήθελα, επίσης, να παραλείψω να υπογραμμίσω την μέγιστη αξία που έχει, κατά την προσωπική μου άποψη, για τον Δήμο μας και για την όποια προσπάθεια επιχειρούμε προς ενίσχυση του τουρισμού μας, η θετική συμβολή της τοπικής δημοσιογραφικής κοινότητας.

(Η συνέντευξη της Αντιδημάρχου Τουρισμού Μαρίας Τερζίδου δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Ενημέρωση και Αγγελίες» στο φύλλο της Τρίτης 6 Απριλίου 2021)