Το «μίγμα» αυτοκινήτων με χειροκίνητο ή αυτόματο σασμάν έχει αλλάξει τα τελευταία 15 χρόνια, με αρκετούς οδηγούς να μην κατανοούν ακόμα το πώς πρέπει να τα χειριστούν.

Οι αυτόματες εκδόσεις έχουν εισβάλει στη ζωή μας για τα καλά και όπως είναι ευκόλως κατανοητό αποτελούν μια ισχυρή εναλλακτική λύση απέναντι σε αυτές με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, όντας πιο εύκολες στη χρήση.

Το γεγονός ότι με το αυτόματο κιβώτιο δεν επιλέγουμε εμείς τις σχέσεις, μειώνει το άγχος των λιγότερο έμπειρων οδηγών, όντας ένα σημαντικό πλεονέκτημα στην πόλη, ειδικά σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος.

Μια πολύ συνηθισμένη κουβέντα μεταξύ των οδηγών, είτε έχουν αυτοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο είτε με αυτόματο, είναι εάν πρέπει να επιλέξουν τη νεκρά όταν είναι ακινητοποιημένοι σε ένα κόκκινο φανάρι.

Στην περίπτωση ενός αυτοκινήτου με χειροκίνητο σασμάν, η απάντηση είναι θετική, καθώς με επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο προκαλείται φθορά στον συμπλέκτη λόγω διαρκούς πίεσης του πεντάλ του.

Όσον αφορά το αυτόματο κιβώτιο, η απάντηση είναι πιο σύνθετη, μιας και παίζει ρόλο ο τύπος του. Οι πιο δημοφιλείς τύποι αυτόματου κιβωτίου είναι τα διπλού συμπλέκτη και αυτά που φέρουν μετατροπέα ροπής.

Στην περίπτωση του διπλοσύμπλεκτου αυτόματου σασμάν, καλό είναι να επιλέξετε τη «Νεκρά» γιατί ο συμπλέκτης που διαχειρίζεται τις μονές σχέσεις και άρα την πρώτη ταχύτητα, παραμένει «πατημένος» ακόμα και όταν είμαστε ακίνητοι. Αυτό μπορεί να προκαλέσει πρόωρη φθορά εάν παραμείνουμε για ώρα με επιλεγμένο το Drive.

Εάν όμως το αυτοκίνητό μας έχει αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής, δεν χρειάζεται να επιλέγουμε νεκρά. Η συνεργασία του κινητήρα με το αυτόματο κιβώτιο είναι πιο ομαλή, και η παραμονή σε ένα φανάρι με επιλεγμένο το D δεν θα προκαλέσει φθορά στο κιβώτιο. Και αυτό γιατί ο συγκεκριμένος τύπος αυτόματου έχει σχεδιαστεί για να αντέχει τέτοιου είδους χρήση και λειτουργία.

 

 

Πηγή:carandmotor