Στην Ιαπωνία νοικιάζουν ηθοποιούς για να πάρουν να πάρουν τη θέση (και τις ευθύνες) του πατέρα ενώ εκείνος λείπει σε ταξίδι για δουλειές ακόμα και «μακρινούς συγγενείς» διαθέσιμους για μία κατ’ οίκον επίσκεψη!

Η κοινωνική απομόνωση παρέα με την μοναξιά, αυξάνονται σε ολόκληρο τον κόσμο και η παραδοσιακή οικογένεια, καλώς ή κακώς, βρίσκεται υπό καθεστώς (μεγάλης) πίεσης. Έτσι, στην Ιαπωνία, πολλοί άνθρωποι στρέφονται στην «πρόσληψη» ψεύτικων μελών της οικογένειας -από άνδρες που μπορούν να λειτουργήσουν ως μπαμπάδες, ενώ οι πραγματικοί λείπουν μακριά για δουλειά -, έως και «μακρινούς συγγενείς» διαθέσιμους για μία κατ’ οίκον επίσκεψη!

Η εταιρεία που παρέχει τις εν λόγω υπηρεσίες ονομάζεται «Family Romance» και τα τελευταία χρόνια έχει τραβήξει πάνω της τα φώτα της δημοσιότητας. Ο Διευθύνων Σύμβουλος, Ίσι Γιουίτσι , είναι ένας μεσήλικας Ιάπωνας που ξεκίνησε την εταιρεία όταν μια φίλη του, που ήταν ανύπαντρη μητέρα, διαπίστωσε ότι το «στίγμα» της ανύπαντρης είχε αρχίσει να επηρεάζει το παιδί της.

Σε μια συνέντευξη του στο «Atlantic», εξήγησε πως όταν προσποιήθηκε πως ήταν ο αγαπημένος σύζυγος της, οι αντιδράσεις του περίγυρου της γυναίκας ήταν τόσο θετικές που ο ίδιος αποφάσισε να μετατρέψει την «προσποίηση» σε… επιχείρηση! Το «Family Romance», λειτούργησε αρχικά σε δοκιμαστικό επίπεδο για να μετατραπεί λίγο διάστημα μετά σε μία πετυχημένη μπίζνα. Όσον αφορά στη λειτουργία του υπάρχουν βασικοί κανόνες: οι «εργαζόμενοι» μπορούν να διαδραματίσουν έναν ρόλο μόνο για πέντε οικογένειες κάθε φορά ενώ πρέπει να είναι πρόθυμοι να συνεχίσουν την προσποίηση για καιρό.

Ο Γιουίτσι εξήγησε ότι αυτό αποτελεί και το πιο δύσκολο κομμάτι του εγχειρήματος. Για παράδειγμα, όσο αφορά σε μικρά παιδιά που τους έχουν παρουσιάσει κάποιον ως πατέρα, ο ηθοποιός που προσποιείται τον πατέρα θα πρέπει να διατηρήσει τον ρόλο αυτόν έως ότου ο πραγματικός γονέας αποφάσιζε να αποκαλυφθεί! Το άτομο που αναζητά ένα ή περισσότερα μέλη για οικογένεια, συμπληρώνει μια φόρμα καθορίζοντας τον «ρόλο» που χρειάζεται. Οι πελάτες μπορούν να προσδιορίσουν με ακρίβεια εάν θέλουν έναν ηθοποιό που να συμπεριφέρεται τυπικά και να είναι χαλαρός ή κάποιον πιο εκδηλωτικό, δραστήριο και ενεργητικό τύπο. Μπορούν ακόμη και να γράψουν τι είδους αναμνήσεις και συνήθειες θέλουν να έχει το νέο μέλος (ή τα νέα μέλη της οικογένειας). Οι πληρωμές στο «Family Romance» ξεκινούν από 100 λίρες με το ποσό να ανεβαίνει ανάλογα με το τις ώρες που οι πελάτες «νοικιάζουν» έναν ηθοποιό.

Ο ΄Ιτσι ισχυρίζεται ότι η δουλειά του διορθώνει μια αδικία στην κοινωνία και καταπολεμά τη μοναξιά (η οποία είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη στην Ιαπωνία) και την κοινωνική απομόνωση που στις μέρες μας, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, έχει φθάσει στο απόγειό της. Το «Family Romance» δεν είναι η μόνη εταιρεία που προσφέρει τέτοιου είδους υπηρεσίες, το φάσμα των οποίων μπορεί να κυμαίνεται από τη βοήθεια για το σούπερ μάρκετ έως περιπάτους, βόλτες για άσκηση, παρέα σε πτήση, ακόμη και… οργάνωση κηδείας..

 

Ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια…

Μια άλλη εταιρεία στο χώρο, που ονομάζεται «Ossan Rental» ξεκίνησε από τον Τακανούμπου Νισιμότο, ο οποίος ήθελε να παρέχει υπηρεσίες φροντίδας σε άτομα χωρίς οικογένεια. Μοιάζει πολύ με έναν, ας πούμε, οικονόμο, αλλά χωρίς τις τυπικές ώρες εργασίας, όπου ο ηθοποιός βοηθά ηλικιωμένες γυναίκες με τα ψώνια τους, περπατά μαζί τους και τους κρατά συντροφιά. Το «Ossan Rental», αντί να «αναπληρώνει» το ρόλο ενός μέλους της οικογένειας, διαθέτει μεσήλικες άνδρες που μπορούν να προσληφθούν για παροχή τέτοιου είδους υπηρεσιών. Ο Διευθύνων Σύμβουλος Nισιμότο εξετάζει προσωπικά κάθε υποψήφιο υπάλληλο και παραδέχεται ότι ενώ αρχικά ήταν διστακτικός στο να προσλάβει πολύ προσωπικό, γρήγορα συνειδητοποίησε ότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση για την εν λόγω υπηρεσία και αναγκάστηκε να το πράξει.

Όλοι οι επιχειρηματίες των εν λόγω υπηρεσιών σημειώνουν πως στη δουλειά αυτή υπάρχουν απαραίτητα όρια και αυστηροί κανόνες που κανείς εργαζόμενος δεν μπορεί να ξεπεράσει. Όλοι τους επίσης τονίζουν ότι απαγορεύεται στους ηθοποιούς να εμπλακούν σε οποιουδήποτε είδους σχέση – εκτός από την επαγγελματική- με το άτομο για λογαριασμό του οποίου παίζουν τον ρόλο τους. Για παράδειγμα, ένας ανύπαντρος πατέρας που προσέλαβε μια γυναίκα για να παραστήσει την μητέρα που δήθεν ζει μακριά, δεν επιτρέπεται να δημιουργήσει προσωπική σχέση με αυτήν. Ο ΄Ιτσι, ο οποίος εξακολουθεί να παίζει και ο ίδιος ορισμένους ρόλους, λέει ότι υπάρχει ένα επίπεδο συναισθηματικής απόστασης που πρέπει πάντα να τηρείται, παρά την οικειότητα που πρέπει να φαίνεται προς τα έξω ότι υπάρχει.

Η δημιουργία τέτοιων εταιρειών δεν είναι ωστόσο μόνο αντρική υπόθεση. Η «Support One», όπου οι πελάτες μπορούν να νοικιάσουν τις υπηρεσίες κάποιου για μια συγκεκριμένη περίσταση, όπως για παρέα σ’ ένα πάρτι, διευθύνεται από την Μεγκούμι Φουρουκούα , η οποία εμπνεύστηκε την ιδέα όταν της ζητήθηκε από άτομα που γνώριζε να τα συνοδεύσει σε συγκεκριμένες εκδηλώσεις ή να προσποιηθεί πως είναι κάποια άλλη. Κι ενώ ολόκληρο αυτό το είδος των παρεχομένων υπηρεσιών μπορεί να φαίνεται περίεργο, η Φουρουκούα και πολλοί άλλοι έχουν επισημάνει ότι πρόκειται απλώς για μια δουλειά. Για κάποιους ανήθικη, για άλλους «χρυσή»…

 

 

 

 

Πηγή: protothema.gr