Εισηγήτρια του νομοσχεδίου εκ μέρους της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης η βουλεύτρια Πιερίας

 

«Δεν μπορούμε να απομονώσουμε το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού από το συνολικότερο φαινόμενο της κοινωνικής βίας που συνεχώς εντείνεται», επεσήμανε μεταξύ άλλων στην πρωτομιλία της η εισηγήτρια της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης στο νομοσχέδιο για την ενδοσχολική βία, Βουλεύτρια Πιερίας Ελισσάβετ(Μπέτυ) Σκούφα.

Τιμητική αναφορά στην 8η Μαρτίου, Ημέρα της Γυναίκας

«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θα μου επιτρέψετε μία σύντομη αναφορά ένεκα της Ημέρας της Γυναίκας σε όλες τις γυναίκες σε όλη την επικράτεια της χώρας. Στη γυναίκα αγρότισσα, στη γυναίκα ιδιωτική υπάλληλο με τα ελαστικά ωράρια και την υποπληρωμένη και απλήρωτη εργασία, στη γυναίκα που μαστίζεται περισσότερο από κάθε άλλον πολίτη αυτής της χώρας από την ανεργία, στη γυναίκα μονογονέα που μεγαλώνει με πλείστα προβλήματα τα παιδιά της, στη γυναίκα τη συνταξιούχο που καλείται να ζήσει με τα ελάχιστα, στη γυναίκα επιστήμονα που έχει να αντιμετωπίσει τη λεγόμενη «γυάλινη οροφή», σε όλες τις γυναίκες αυτού του τόπου οι οποίες παρά τη νομοθετημένη ισότητα των φύλων έχουμε ακόμη πλείστα όσα προβλήματα. Να μην ξεχάσω σαφώς τη γυναίκα- θύμα ενδοοικογενειακής βίας και φυσικά όλες αυτές τις γυναίκες που δυστυχώς θανατώνονται από το συζυγοκτόνο χέρι ενός βιαστή γυναικοκτόνου συζύγου ή πρώην συζύγου».

 

Η εξαθλίωση του ελληνικού λαού από τις επιλογές της Κυβέρνησης

Η κα Σκούφα αναφέρθηκε περαιτέρω στην απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων, με την εκτίναξη του κόστους ζωής, τον πληθωρισμό στα ύψη, τα υπερκέρδη των εργολάβων και των καρτέλ στην ενέργεια, σημειώνοντας πως όταν η ελληνική μέση οικογένεια, δεν μπορεί να βγάλει τον μήνα, και ο μαθητής ή η μαθήτρια τους οποίους αφορά το νομοσχέδιο επιστρέφει σπίτι και βλέπει έναν πατέρα απεγνωσμένο και μία μητέρα να κλαίει γιατί δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν τα τεράστια έξοδα διαβίωσης, τότε αυτό το παιδί μέσα στην οικογένειά του βιώνει τη βία, την κατάθλιψη, βιώνει πλήθος κοινωνικών προβλημάτων. Η Βουλεύτρια Πιερίας ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ άσκησε δριμύτατη κριτική στην κυβέρνηση την οποία κατηγόρησε ότι έχει απορρυθμίσει τις εργασιακές σχέσεις και έχει εξαναγκάσει τους πολίτες να μην μπορούν πλέον να επιβιώσουν. «Τι κάνει η ελληνική πολιτεία για την αμαύρωση της ψυχής του εφήβου και της έφηβης, της νεολαίας μας; Τίποτε! Αυτό που κάνει η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας είναι να νομοθετεί για την άρση του βασικού δικαιώματος που έχουμε όλοι ως πολίτες και λέγεται «δικαίωμα στην πρώτη κατοικία» τόνισε χαρακτηριστικά.

Κανένα μέτρο πρόληψης στο νομοσχέδιο για την ενδοσχολική βία

Υπογράμμισε την ανάγκη ύπαρξης ενός ολιστικού μοντέλου -βάσει και των επιταγών της Unesco- που θα υπερβαίνει τη σχολική μονάδα ένα «σύστημα ολικής εκπαίδευσης» ή μια προσέγγιση ολόκληρης της εκπαίδευσης, που θα επανεξετάζει το συνολικό εκπαιδευτικό σύστημα, το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, από την προσχολική ηλικία μέχρι και το πανεπιστήμιο. Όπως είπε η κα Σκούφα το συγκεκριμένο νομοσχέδιο προβάλλεται από φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ ως “εθνικό σχέδιο” για την αντιμετώπιση και την πρόληψη της ενδοσχολικής βίας. Δεν περιλαμβάνει όμως στην πραγματικότητα κανένα συγκεκριμένο μέτρο πρόληψης, διότι δεν αντιμετωπίζει συνολικά και ολιστικά το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας.

Η κ. Σκούφα επεσήμανε πως η Υπουργός Παιδείας νομοθετεί επί τέσσερα χρόνια με βάση μια αντιπαιδαγωγική φιλοσοφία και εκπαιδευτική πολιτική, «η οποία στόχευσε σε ένα άκρως καταπιεστικό, αυταρχικό, αντιδημοκρατικό, αντιπαιδαγωγικό σχολείο, με εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον, στο οποίο οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται να αντεπεξέλθουν σε ασφυκτικά ωράρια και οι εκπαιδευτικοί να τρέχουν πίσω από τη διδακτέα ύλη», τόνισε. «Το ζητούμενο όμως είναι να νομοθετούμε σε ακριβώς διαφορετική παιδαγωγική κατεύθυνση. Η κύρια, η κεντρική απάντηση για την αντιμετώπιση και την πρόληψη των φαινομένων ενδοσχολικής βίας είναι το να διαμορφώσουμε το σχολείο της δημοκρατικότητας, της συμμετοχικότητας, το σχολείο που θα είναι ανοιχτό, όχι μόνο στη γειτονιά, αλλά σε όλη την τοπική κοινωνία.

Ένα δημόσιο σχολείο δηλαδή, που θα αποτελεί μορφωτικό, πολιτισμικό, αξιακό φάρο και κέντρο σε κάθε γειτονιά, ένα σχολείο στο οποίο και οι τρεις συμβαλλόμενες πλευρές της παιδαγωγικής μορφωτικής διαδικασίας, δηλαδή οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές, οι γονείς και κηδεμόνες να χαίρονται να συμμετέχουν, να χαίρονται να συνδιαμορφώνουν».

 

Η αξιολόγηση των διευθυντών κι εκπαιδευτικών δημοσίων ΙΕΚ, η υποχρηματοδότηση και υποστελέχωση

Η εισηγήτρια του νομοσχεδίου του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ αναφέρθηκε επίσης στα άρθρα 17 ως 21 του νομοσχεδίου, όπου εισάγεται η αξιολόγηση των διευθυντών και των εκπαιδευτών των δημόσιων ΙΕΚ. «Δεν γνωρίζετε -ή μάλλον γνωρίζετε, αλλά το κάνετε εσκεμμένα ακριβώς για να τα υποβαθμίσετε και να κλείσετε τα δημόσια ΙΕΚ, διότι με δική σας νομοθέτηση πάλι δημόσια ΙΕΚ, που δεν κάλυπταν έναν συγκεκριμένο αριθμό μαθητών, έχουν κλείσει ήδη σε όλη την ελληνική επικράτεια και στα αστικά κέντρα-, με τι συνθήκες καλείται να κάνει ο διευθυντής αυτή την αξιολόγηση; Με τι συνθήκες θα αξιολογηθεί ο εκπαιδευτικός; Με την υποχρηματοδότηση και την υποστελέχωση; Και να στέλνετε τον εκπαιδευτή για ένα χρόνο στο σπίτι του, χωρίς δικαίωμα ένστασης, απέναντι σε έναν διευθυντή, ο οποίος δεν έχει την παιδαγωγική επάρκεια ούτε την επιστημονική επάρκεια σε πολλές περιπτώσεις για να τον αξιολογήσει;», τόνισε η κα Σκούφα απευθυνόμενη στην υπουργό, ενώ σε ότι αφορά άρθρα για την ανώτατη εκπαίδευση τόνισε:

«Άρθρο 28 παράγραφος 1: Για ποιον λόγο δεν μας έχετε εξηγήσει, σε ανθρώπους που ήδη έχουν εγγραφεί, έχουν κάνει αίτηση εγγραφής σε διδακτορικό πρόγραμμα, βάζετε ακόμη έναν όρο για να δημιουργηθούν προβλήματα στην εγγραφή τους και εισάγετε τις τριακόσιες ακαδημαϊκές μονάδες; Για ποιον λόγο; Δεν πρέπει να προχωρήσει η έρευνα σε αυτή τη χώρα ή θα προχωρήσει η έρευνα όταν μας εισάγετε με τα άρθρα 17 έως 21 τρία νέα ερευνητικά κέντρα στην Ακαδημία Αθηνών, τη στιγμή που υπάρχουν λαμπρότατα ερευνητικά κέντρα, ήδη λειτουργούντα, στα δημόσια πανεπιστήμια (ΕΛΚΕΘΕ, Εθνικό Αστεροσκοπείο); Πού είναι οι μελέτες; Πόσο στο ποδάρι η νομοθέτηση αυτών των τριών νέων ερευνητικών κέντρων, όταν λείπει η μελέτη σκοπιμότητας, όταν λείπει η μελέτη οικονομικής βιωσιμότητας, όταν λείπει η μελέτη συμβατότητας με έναν εθνικό σχεδιασμό για την έρευνα; Υπάρχει εθνικός σχεδιασμός για την έρευνα; σε ποιους τομείς η χώρα πρέπει να επενδύσει στην έρευνα; δεν θα πρέπει η Ελλάδα να μαζέψει, να καλέσει τη νεολαία από το εξωτερικό, που αιμορραγεί η χώρα λόγω του “brain drain”, να καλέσουμε νέους ερευνητές να στελεχώσουν τα ήδη λειτουργούντα ερευνητικά κέντρα;».

«Έχετε βάλει απέναντι όλη την κοινωνία!»

«Από τη συγκεκριμένη συζήτηση του συγκεκριμένου νομοσχεδίου αναδείχθηκε πασιφανώς αυτό που μαθαίνουμε δεκαετίες στις παιδαγωγικές σχολές και είναι ποιο; Ότι το τι σχολείο θέλουμε, διαποτίζει ολόκληρη την εκπαιδευτική πολιτική. Το τι σχολείο θέλουμε, αναφέρεται και καταγράφεται στους στόχους και τους σκοπούς των αναλυτικών προγραμμάτων, αναφέρεται και καταγράφεται στους στόχους και τους σκοπούς της διδασκαλίας εκάστου μαθήματος, αναφέρεται και καταγράφεται στο πόσους μαθητές έχουμε μέσα στην τάξη, πώς είναι διατεταγμένα τα θρανία, αν είναι μετωπικά, αν είναι κυκλικά, μέχρι στο αν αφιερώνεται χρόνος στην ποιότητα της παιδαγωγικής σχέσης. Κυρίως, όμως, κυρία Υπουργέ, δεν πρέπει να κάνουμε ότι δεν καταλαβαινόμαστε. Τόσα χρόνια νομοθετείτε για ένα ανταγωνιστικό σχολείο. Δεν έχετε συμβάλει καθόλου με τη νομοθεσία σας σε αυτό που λέμε ομαδικό πνεύμα μέσα στην τάξη! Δεν υπάρχει καμία ενίσχυση αντίστοιχων εργαλείων διδασκαλίας. Δεν υπάρχει καμία ενίσχυση σε σχέση με τη δημοκρατική διαδικασία λήψης απόφασης τόσο μέσα στο τμήμα, όσο και μέσα σε κάθε σχολική μονάδα. Πού είναι οι γονείς σε αυτά που νομοθετήσατε, στη διαδικασία λήψης απόφασης; Πού είναι οι μαθητές; Πού είναι οι εκπαιδευτικοί; Και τα τρία αυτά μέρη που αφορούν και συνδιαμορφώνουν την εκπαιδευτική πράξη, τα έχετε μονίμως απέναντι, από το καλοκαίρι του 2019, καταργώντας στην πράξη την ακαδημαϊκή ελευθερία και το πανεπιστημιακό άσυλο. Έχετε βάλει εν συνόλω απέναντι όλη τη νεολαία, η οποία και σήμερα διατρανώνει στους δρόμους αυτό που είπαν και οι υπόλοιποί συνάδελφοι: «Φτάνει πια με την καταστολή! Φτάνει πια με την καταπάτηση ακαδημαϊκών ελευθεριών! Φτάνει πια με τη διάλυση της δημοκρατίας! Φτάνει πια με το «πατσαβούρεμα» της αξιοκρατίας. Φτάνει πια με τη λογοκρισία! Φτάνει πια με τις υποκλοπές! Φτάνει πια!», κατέληξε η Βουλεύτρια Πιερίας.

Δείτε εδώ το βίντεο της πρωτολογίας: bit.ly/3mFUB5m

Και το βίντεο της δευτερολογίας