«Η κατάργηση ενός διαχρονικού δημοκρατικού θεσμού όπως το πανεπιστημιακό άσυλο, όταν έρχεται με άλλες άσχετες διατάξεις άλλων Υπουργείων αρχές Αυγούστου και με τη μορφή επείγοντος κάθε άλλο παρά την ίδια τη δημοκρατικότητα διαφυλάσσει. Και μάλιστα κατά τη γνώμη μας και την εκτίμησή μας αυτό γίνεται ακριβώς, διότι η κυβέρνηση της Ν.Δ. φοβάται τις κινητοποιήσεις, και τις όποιες αντιδράσεις απέναντι σε αυτή την αντιθεσμική πρότασή της» ανέφερε χαρακτηριστικά η βουλεύτρια ΣΥΡΙΖΑ Πιερίας Ελισσάβετ (Μπέττυ) Σκούφα, μέλος της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, στην τοποθέτησή της στην κοινή συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης και της Διαρκούς Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, με θέμα «Επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών «Ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών, διατάξεις για την ψηφιακή διακυβέρνηση και άλλα επείγοντα ζητήματα». Στο νομοσχέδιο αυτό περιλαμβάνεται το άρθρο 64 που αφορά την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου.

 

 

 

Χωρίς τεκμηρίωση και επαρκή στοιχεία η κατάργηση του νόμου Γαβρόγλου

Η κα Σκούφα υπογράμμισε ότι δεν έχει πειστεί καθόλου για τους λόγους που πρέπει ο νόμος Γαβρόγλου να καταργηθεί, αφού δεν είδε μια τεκμηρίωση, του γιατί ο ίδιος ο νόμος Γαβρόγλου πρέπει να φύγει, να έρθει ένας άλλος νόμος και γιατί αντίθετα, να μην γίνεται συζήτηση για την καλύτερη και αποτελεσματικότερη εφαρμογή του νόμου αυτού.

 

Ν.Δ: «Τακτική εικονικής πραγματικότητας»

Απευθυνόμενη στους βουλευτές της Ν.Δ υπογράμμισε: «Κατά την εκτίμηση αρκετών συμπολιτών, αρκετών Ελλήνων και Ελληνίδων, αλλά και την δική μας κατά την πολιτική μας εκτίμηση, τον τελευταίο τουλάχιστον ενάμιση χρόνο ακολουθήσατε – και στο παράδειγμα και στην περίπτωση του πανεπιστημιακού ασύλου- την τακτική της κατασκευής μιας εικονικής πραγματικότητας. Τι θέλω να πω; Φίλια προσκείμενα προς τη ΝΔ ραδιοτηλεοπτικά Μέσα και εφημερίδες έδιναν μια μονομερή έμφαση στην απόλυτη ανάδειξη των πανεπιστημίων ως κοιτίδων και ασύλων παρανομίας, παραβατικότητας και εγκληματικότητας. Με αυτό, φυσικά, δεν ισχυριζόμαστε πως παραβατικότητα και εγκληματικότητα δεν υπάρχει, δυστυχώς, στους πανεπιστημιακούς χώρους».

 

ΚΑΤΑΤΕΘΗΚΕ ΧΩΡΙΣ επίσημα μετρήσιμα επιστημονικά στοιχεία για την κατάσταση στα πανεπιστήμια

Όπως τόνισε η βουλεύτρια Πιερίας, το 2011 ψηφίστηκε ο νόμος Διαμαντοπούλου που καταργούσε το πανεπιστημιακό άσυλο. Δεν υπάρχουν όμως στοιχεία είτε από την Αστυνομία ή όποιες άλλες Αρχές, επίσημα στοιχεία, που να καταδεικνύουν, ότι από το 2011 έως το 2017 που είχαμε την ψήφιση του νόμου Γαβρόγλου, μειώθηκε η εγκληματικότητα και η παραβατικότητα στους χώρους των πανεπιστημίων. Επίσης δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία που να λένε, ότι από την στιγμή ψήφισης του νόμου Γαβρόγλου το 2017, αυξήθηκε η εγκληματικότητα.Τα επαρκή αντικειμενικά επιστημονικά στοιχεία εκλείπουν σε εκκωφαντικό βαθμό.

 

Τι λέει για το άσυλο ο νόμος Γαβρόγλου

«Αυτό για το οποίο η κατασκευή της εικονικής πραγματικότητας δεν ενημέρωσε τον ελληνικό λαό, είναι ότι ο νόμος Γαβρόγλου προστατεύει απολύτως- απολύτως σε νομοθετικό τουλάχιστον πλαίσιο- το πανεπιστημιακό άσυλο. Πώς το προστατεύει; Όταν λέει μέσα στην παράγραφο 2 του άρθρου 3, ότι η Αστυνομία έχει το δικαίωμα να παρεμβαίνει αυτεπαγγέλτως σε περίπτωση που παρατηρούνται κακουργηματικές πράξεις ή εγκληματικές πράξεις κατά της ζωής στον χώρο των πανεπιστημίων. Άρα και τώρα, με τον νόμο Γαβρόγλου, έχει το δικαίωμα η Αστυνομία αυτεπαγγέλτως να παρεμβαίνει, σε αυτές τις περιπτώσεις στους πανεπιστημιακούς χώρους» επεσήμανε η κα Σκούφα και πρόσθεσε πως «σε όλες τις άλλες περιπτώσεις πλημμελημάτων, συνεδριάζει το Πρυτανικό Συμβούλιο. Ένα μέγιστο ερώτημα ορθώνεται επομένως στα κεφάλια όλων μας, θέλω να πιστεύω, που είναι το εξής: Λειτούργησαν τα Πρυτανικά Συμβούλια; για ποιο λόγο δεν λειτούργησαν; μήπως εν τέλει δηλαδή, τα όποια ελάχιστα φαινόμενα παραβατικής συμπεριφοράς παρατηρούνται στα πανεπιστήμια, έχουν να κάνουν με τη μη ορθή εφαρμογή του νόμου Γαβρόγλου, μήπως- για να θυμηθούμε και το πόρισμα της επιτροπής Παρασκευόπουλου- πρέπει να βρούμε έναν οδικό χάρτη, να υπογραφούν συγκεκριμένα πρωτόκολλα για το πώς ακριβώς μπορεί και πρέπει να εφαρμοστεί αυτός ο νόμος»;

 

Ερωτηματικά που προκύπτουν από την κατάργηση του ασύλου

«Στην παράγραφο 3 του άρθρου που προτείνετε, αναφέρεται συγκεκριμένα ότι «εντός του χώρου των Α.Ε.Ι. οι αρμόδιες Αρχές…». Σταματώ εδώ. Αναφέρθηκε η Υπουργός Παιδείας, η κυρία Κεραμέως, στο ότι αρμόδιες Αρχές είναι για παράδειγμα η Αστυνομία ή όποιοι άλλοι. Αυτό δεν αναιρεί ντε φάκτο και στην πράξη και όταν θα εφαρμοστεί, το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων, την πλήρη αυτοδιοίκηση των Τριτοβάθμιων ιδρυμάτων, όπως αυτή κατοχυρώνεται στην παράγραφο 5 του άρθρου 16 του ελληνικού Συντάγματος; Ποιες ακριβώς είναι επίσης οι “αξιόποινες πράξεις” και γιατί δεν ορίζονται επακριβώς στον ίδιο τον νόμο; Θα οριστούν αργότερα, με μια εγκύκλιο η οποία θα βγει μια νύχτα από το Υπουργείο προς τα πανεπιστήμια; Είναι κατά τη γνώμη του Υπουργείου Παιδείας το ίδιο αξιόποινη πράξη ή συντελεί αξιόποινη πράξη η μαθητική – φοιτητική κινητοποίηση που θίγει προβλήματα δυσλειτουργίας των πανεπιστημίων; Εγώ θα σας αναφέρω ακόμη και την κατάληψη φοιτητικών χώρων, όταν αυτή λαμβάνεται από την πλειοψηφία της φοιτητικής κοινότητας. Θα μπει τότε μέσα η αστυνομία με ένα απλό τηλεφώνημα, όπως δήλωσε η Υπουργός Παιδείας; Με ένα απλό τηλεφώνημα να καλείται η αστυνομία; Με ένα απλό τηλεφώνημα από ποιον; Από τον πρύτανη; Από τους διδάσκοντες; Από τους φοιτητές; Από τον περιπτερά; ή από τη γειτόνισσα; Το πλήθος των τηλεφωνημάτων και των οχλήσεων που θα δεχτούν οι αστυνομικές αρχές, η συχνότητα της παρουσίας της αστυνομίας στους πανεπιστημιακούς χώρους δε θα διασαλεύσει την ίδια την ακαδημαϊκή ειρήνη; Πώς θα χτίσουμε ένα γνήσιο παιδαγωγικό περιβάλλον διδασκαλίας στα πανεπιστήμια»;

 

Η συνεδρίαση

Στη συνεδρίαση παρέστησαν ο Υπουργός Εσωτερικών, κ. Παναγιώτης Θεοδωρικάκος, η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κυρία Νίκη Κεραμέως, ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Σπυρίδων – Άδωνις Γεωργιάδης, ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, κ. Ιωάννης Βρούτσης, ο Υπουργός Τουρισμού, κ. Θεοχάρης Θεοχάρης, ο κ. Βασίλειος Κοντοζαμάνης, Υφυπουργός Υγείας, καθώς και αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες.