Μπ. Σκούφα: «Η πολιτεία οφείλει να παρέμβει, έτσι ώστε το προβληματικό, αδιέξοδο και επικίνδυνο παράπλευρο οδικό δίκτυο στην Πιερία να μην γίνει αιτία να χαθεί και άλλος συνάνθρωπός μας»
Την εικόνα των ημιτελών, επικίνδυνων, λαβυρινθοειδών και αδιέξοδων δρόμων, που υπάρχει όσον αφορά στο δίκτυο παράπλευρων της ΠΑΘΕ οδών εντός της Π.Ε. Πιερίας και ιδιαίτερα στα νότια του νομού, φέρνει στη Βουλή με Ερώτησή της η Βουλεύτρια Πιερίας ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ Ελισσάβετ (Μπέττυ) Σκούφα, την οποία συνυπογράφει ο Βουλευτής Λάρισας Βασίλης Κόκκαλης. Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν οι Βουλευτές, στην εικόνα αυτή προστίθενται οι διαβάσεις ή άτυπες «ιρλανδέζικες διαβάσεις», με αποκορύφωμα το ρέμα Ζλιάνα το οποίο είναι για τους οδηγούς αδιέξοδο.
Ο θάνατος της 55χρονης ιατρού στην «ιρλανδέζικη διάβαση» στο ρέμα Ζλιάνα
Στην Ερώτηση των Βουλευτών της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στο θάνατο της 55χρονης ιατρού, παιδιάτρου και μητέρας τριών παιδιών, η οποία έχασε τη ζωή της τον Δεκέμβριο του 2021, προσπαθώντας να διασχίσει με το αυτοκίνητό της την «ιρλανδέζικη διάβαση» στο ρέμα Ζλιάνα, κοντά στη Σκοτίνα. Το αυτοκίνητό της παρασύρθηκε από τα ορμητικά νερά, και η σορός της εντοπίστηκε την επομένη από άνδρες της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας σε σημείο κάτω από τη νέα σιδηροδρομική γραμμή, προς την παραλία, σε περιοχή με αναβαθμίδες και δέντρα, μεταξύ Λεπτοκαρυάς και Σκοτίνας, σε απόσταση περίπου ενάμιση χιλιομέτρου μακριά από το αυτοκίνητό της.
Το ρέμα Ζλιάνα, το μακρινό 1998 και η κατάρρευση της γέφυρας
Η κατάσταση αυτή, στο ρέμα Ζλιάνα, όπως υπογραμμίζουν οι βουλευτές, ξεκινά το μακρινό Νοέμβριο του 1998, όταν τα νερά του παρέσυραν λόγω υποσκαφής το βάθρο της τότε γέφυρας της τότε εθνικής οδού, η οποία γέφυρα τελικά κατέρρευσε.
«Καθώς πληθαίνουν τα ακραία καιρικά φαινόμενα, θα πληθαίνουν και τα συμβάντα με ορμητικά ρέματα και χειμάρρους, ενώ ειδικά στην Πιερία υπάρχει πρόσθετος υδάτινος φόρτος από τα ορμητικά νερά που κατεβαίνουν συχνά από τις κορυφές του Ολύμπου και υπάρχουν στην ΠΕ Πιερίας πολλές «διαβάσεις» ή άτυπες «ιρλανδέζικες διαβάσεις», υποψήφιες να προκαλέσουν και άλλο πόνο στους συνανθρώπους μας, άρα η Πολιτεία μας οφείλει να προνοήσει», τονίζουν χαρακτηριστικά οι βουλευτές.
«Περήφανα και απροβλημάτιστα» η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου πάνω από το ρέμα
«Πάνω από το ρέμα Ζλιάνα διέρχεται περήφανα και απροβλημάτιστα ο «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», ωστόσο αν κάποιος βρεθεί στην παράπλευρη (βοηθητική) οδό πλάι στον αυτοκινητόδρομο και φθάσει ως το ρέμα Ζλιάνα, πολύ απλά δεν μπορεί να συνεχίσει, καθώς συναντά αδιέξοδο» επισημαίνεται στην Ερώτηση, παρά το γεγονός πως αριστερά και δεξιά συνεχίζουν άλλες οδοί, οι οποίες όμως δεν περνούν απέναντι, ενώ κάποιες από αυτές καταλήγουν σε άλλες (πιθανά μοιραίες) «ιρλανδέζικες διαβάσεις».
Η Επιστολή στο Υπουργείο Υποδομών τον Ιανουάριο του 2022
Το δίκτυο παράπλευρων της ΠΑΘΕ οδών στα νότια του νομού παρουσιάζει στο μεγαλύτερο μέρος του την εικόνα ημιτελών, επικίνδυνων, λαβυρινθοειδών κι αδιέξοδων δρόμων, ενώ από τον Ιανουάριο του 2022, έχει σταλεί επιστολή προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών από την Π.Ε Πιερίας και τον Δήμο Δίου – Ολύμπου σχετικά με την επιτακτική ανάγκη κατασκευής γέφυρας μαζί με τα συνοδευτικά έργα σε ένα από τα άκρως προβληματικά σημεία, στη διάβαση Ξηρολακίου, έργο το οποίο όπως αναφέρεται στην επιστολή έχει όχι μόνο σωστικό και αποτρεπτικό χαρακτήρα, αλλά αποτελεί αναπτυξιακό έργο ύψιστης σημασίας για την περιοχή. Επιπλέον, σε όλο σχεδόν το μήκος κι εκατέρωθεν του παράπλευρου / βοηθητικού δικτύου, υπάρχουν κατοικίες, λειτουργούσες επιχειρήσεις και αγροτικές καλλιέργειες, επομένως η χρήση ασφαλών και λειτουργικών παράπλευρων οδών καθίσταται αναγκαία κι επιτακτική.
Τα ερωτήματα των Βουλευτών
Οι Βουλευτές ζητούν απαντήσεις ως προς τις πηγές χρηματοδότησης του εξαιρετικά σημαντικού έργου της κατασκευής γέφυρας στο Ξηρολάκι, όπως αυτό περιγράφεται στην επιστολή – αίτημα της ΠΕ Πιερίας και του Δήμου Δίου – Ολύμπου, καθώς επίσης και εάν υπάρχει η πολιτική βούληση να ξεκινήσει και να ολοκληρωθεί η μελέτη και κατασκευή λειτουργικού κι ασφαλούς παράδρομου / βοηθητικού οδικού δικτύου. Σε ποια χρηματοδοτικά εργαλεία προβλέπεται και μπορεί να ενταχθεί η έστω σταδιακή και τμηματική αποκατάσταση του εν λόγω οδικού δικτύου.
Δείτε εδώ την ερώτηση : https://bit.ly/3DJ3OzE