Μπ. Σκούφα: «Μαθητές και μαθήτριες με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες παραμένουν χωρίς κατάλληλη εκπαιδευτική υποστήριξη»
Ερώτηση στην Υπουργό Παιδείας για την κάλυψη των κενών στην Πιερία.
Χωρίς την απαιτούμενη και ενδεδειγμένη εκπαιδευτική υποστήριξη, παρά τις διαβεβαιώσεις της υπουργού Παιδείας ότι «όλα είναι έτοιμα», παραμένουν στον τομέα της Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης, μαθητές και μαθήτριες με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Πρόκειται για μαθητές και μαθήτριες που βάσει διάγνωσης χρήζουν Παράλληλης Στήριξης ή πρέπει να φοιτήσουν στα Τμήματα Ένταξης. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται σε ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας με πρωτοβουλία της βουλεύτριας Πιερίας ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία Μπ. Σκούφα, αν και το σχολικό έτος 2020-2021 ξεκίνησε με τις διαβεβαιώσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων πως «όλα είναι έτοιμα για το άνοιγμα των σχολείων» (Νίκη Κεραμέως, Ρ/Σ ΣΚΑΪ – 13/09/2020), η κατάσταση στα δημόσια σχολεία είναι εντελώς διαφορετική σε επίπεδο στελέχωσης.
Τα κενά στην Πιερία
Πιο συγκεκριμένα, στην Περιφερειακή Ενότητα (ΠΕ) Πιερίας καταγράφονται ενδεικτικά:
▪13 κενές θέσεις εκπαιδευτικών για Παράλληλη Στήριξη σε 5 σχολεία,
▪14 μαθητές και μαθήτριες στο 14ο Δημοτικό Σχολείο Κατερίνης, με διαγνωσμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στερούνται εκπαιδευτικό στο Τμήμα Ένταξης,
▪στα Τμήματα Ένταξης υπάρχει 1 οργανική θέση και 5 θέσεις αναπληρωτών
Επίσης κενά καταγράφονται σε ειδικότητες εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως αγγλικής γλώσσας (ΠΕ06) και πληροφορικής (ΠΕ08).
Επειδή οι μαθητές και μαθήτριες με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες πρέπει να ενταχθούν άμεσα στη σχολική καθημερινότητα και το εκπαιδευτικό περιβάλλον, δίχως καθυστερήσεις που συμβάλλουν στην περιθωριοποίησή τους και στην ελλιπή εκπαιδευτική τους υποστήριξη.
Ερωτάται η αρμόδια υπουργός:
- Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί ώστε τα σχολεία της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας να στελεχωθούν άμεσα;
- Υπάρχει ειδική μέριμνα ώστε να καλυφθούνοι εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών και των μαθητριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες;
- Τι χρονοδιάγραμμα υπάρχει για την ομαλή λειτουργία των Τμημάτων Ένταξης και της Παράλληλης Στήριξης;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ)
Τζούφη Μερόπη