11 Δεκεμβρίου 1972. Η «Αμαρτία της Ομορφιάς» έκανε πρεμιέρα στις κινηματογραφικές αίθουσες όλης της χώρας. Με πρωταγωνιστές την Μπέτυ Λιβανού και το Νίκο Γαλανό, τα κεντρικά θέματα της ταινίας ήταν τα καλλιστεία και η «κακιά πεθερά», που ήταν ένας κλασικός ρόλος στον ελληνικό κινηματογράφο. Μισό αιώνα μετά το μοτίβο μάλλον δεν άλλαξε.

Το 1972, η 20χρονη Μπέτυ Λιβανού έκανε τα πρώτα της βήματα στη μεγάλη οθόνη. Ο σκηνοθέτης, Γιάννης Δαλιανίδης, είχε ανακαλύψει την πρωτοεμφανιζόμενη ηθοποιό και την είχε φέρει στη Φίνος Φιλμς. Τη χρονιά εκείνη αποφάσισε να της δώσει τον πρώτο μεγάλο της ρόλο. Η Λιβανού πρωταγωνιστούσε στο πλευρό του Νίκου Γαλανού και της Τασσώς Καββαδία στο νέο μελόδραμα του σκηνοθέτη.

Επηρεασμένος από τις τάσεις της εποχής, ο Δαλιανίδης βάσισε το έργο σε ένα τρίπτυχο, που εξασφάλιζε την εμπορική επιτυχία. Καλλιστεία, εφοπλιστές και «κακιά πεθερά». Τα θέματα φαινομενικά ήταν ασύνδετα, αλλά τη δεκαετία του εβδομήντα ήταν βασικά θέματα συζήτησης σε επίπεδο κουτσομπολιού. Ανώδυνα και ευχάριστα θέματα εν μέσω της χούντας, όπου όλοι πρόσεχαν τι έλεγαν και σε ποιον.

Ήταν η εποχή που η βραδιά των καλλιστείων ήταν μια μεγάλη γιορτή και το «παρών» έδιναν διάσημοι καλλιτέχνες από όλους τους χώρους, αλλά και πολιτικοί. Οι κοπέλες που έπαιρναν μέρος αποκτούσαν φήμη και κύρος, ιδιαίτερα όμως όσες κέρδιζαν έναν τίτλο ομορφιάς.

Παράλληλα, ο «μύθος» των εφοπλιστών-κροίσων βρισκόταν στο απόγειό του. Την περίοδο εκείνη οι Έλληνες εφοπλιστές δεν ήταν και λίγοι, συγκριτικά με το μέγεθος της χώρας. Αρκετοί ήταν και γνωστοί ή σούπερ σταρ όπως ο Ωνάσης και ο Νιάρχος. Άρα ένα καλό εμπορικό σενάριο μπορούσε να βασιστεί πάνω στον ρόλο του μεγιστάνα εφοπλιστή που αγάπησε το φτωχό πλην τίμιο και όμορφο κορίτσι.

Η «κακιά πεθερά» δεν ήταν μύθος αλλά μια αλήθεια της ελληνικής κοινωνίας. Τη δεκαετία του ’70 ακόμη κάποια παντρεμένα ζευγάρια ζούσαν μαζί με τους γονείς τους σε όλη τη χώρα και πολύ περισσότερο στην περιφέρεια. Έτσι προέκυψε η «κακιά πεθερά», που η παρουσία και οι παρεμβάσεις της ήταν ενοχλητικές και για το γαμπρό και τη νύφη. Αναλόγως που έμεναν.

Ο κινηματογράφος παρουσίαζε αυτή την καθημερινότητα με υπερβολές. Έτσι, η Τασσώ Καββαδία ήταν η ιδανική ηθοποιός για να ερμηνεύσει το ρόλο της κακιάς πεθεράς. Κατείχε ήδη τον τίτλο της κακιάς, από προηγούμενες ερμηνείες της και το σενάριο φαινόταν να είναι γραμμένο στα μέτρα της. Η ηθοποιός όμως είχε δηλώσει πως δεν επιθυμούσε να παίξει ξανά την αντιπαθητική.

 

 

Διαβάστε όλο το άρθρο στη mixanitouxronou.gr