Νέα διόδια από την «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου»;
Με αφορμή τα «καλώδια μέτρησης κυκλοφοριακού φόρτου», δηλαδή τα καλώδια καταγραφής του αριθμού των αυτοκινήτων τα οποία εντοπίζει κανείς διερχόμενος τον νότιο κόμβο της πόλης, στην έξοδο για Λιτόχωρο, εύλογα τίθενται τα ερωτήματα:
Γιατί μπήκαν εκεί; Για ποιο λόγο μετρούν τα αυτοκίνητα τα οποία διέρχονται; Κυρίως όμως γιατί τώρα;
Όπως αντιλαμβάνεται κανείς η χώρα εισέρχεται σε άτυπη προεκλογική περίοδο. Τα ανακλαστικά των πολιτικών μας χαλαρώνουν, καθώς έχουν να μεριμνήσουν για τα θέματα της πολιτικής τους σταδιοδρομίας -με την συμμετοχή τους στα ψηφοδέλτια και την επανεκλογή τους. Απ’ την άλλη πλευρά οι εταιρείες οι οποίες διαχειρίζονται τους αυτοκινητόδρομους, με τη διαχρονική τους συμπεριφορά (από το 2007), δείχνουν ότι εκμεταλλεύονται κάθε ευκαιρία η οποία τους παρουσιάζεται προκειμένου να αυξήσουν τα κέρδη τους, αδιαφορώντας για οτιδήποτε άλλο. Άπειρα τα παραδείγματα ακόμη και παραβίασης της νομοθεσίας. Εν κρυπτώ και ταχύτατη κατασκευή διοδίων αφενός, κλείσιμο παράπλευρων οδών με αστείες δικαιολογίες και υπερβολική καθυστέρηση παράδοσής τους αφετέρου. Με τη λογική του «κάνω ό,τι θέλω» και -ατυχώς- στις διαμαρτυρίες των πολιτών η αστυνομία να αναλαμβάνει ρόλο προστασίας των εταιρειών. Δυστυχώς οι πολιτικοί μας δεν άρθρωσαν σοβαρό λόγο υπέρ της λογικής χρέωσης της χρήσης των δρόμων, δίνοντας την αίσθηση ότι «κλείνουν το μάτι» στις ορέξεις και τις μεθοδεύσεις των εταιρειών. Ακόμη και μερικές εταιρικές δράσεις «κοινωνικού χαρακτήρα» δείχνουν αστείες, μπροστά στον εκβιασμό που μας επιβάλλουν με τα πανάκριβα και πολυπληθή διόδια -μετωπικά και πλευρικά(!), τοποθετημένα σε καλά υπολογισμένα σημεία και την άθλια κατάσταση του εναλλακτικού οδικού δικτύου.
Προφανώς και δεν υπάρχει εμπιστοσύνη στις «αγαθές» προθέσεις της εταιρείας. Μπορεί λοιπόν κάποιος να μας ενημερώσει υπεύθυνα για τα εξής;
- Πρόκειται να μπει νέος σταθμός διοδίων στη νότια έξοδο της πόλης της Κατερίνης προς Λιτόχωρο; Αν ναι, μπορούν να μας πουν ποιοι είναι οι λόγοι που το επιβάλλουν πέραν του κλασικού «έτσι μας αρέσει»;
- Μπορούν οι πολιτικοί μας άρχοντες να μας εξηγήσουν τι ακριβώς συμβαίνει ώστε α) να μην νιώθουμε ευάλωτοι στις διαθέσεις των εταιρειών και β) να γνωρίζουμε γιατί τα πληρώνουμε, για πόσο, και με ποιο σχέδιο;
- Πότε η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» θα προχωρήσει στην αναλογική χρέωση της απόστασης ώστε να υπάρχει στοιχειώδης δικαιοσύνη; Γνωρίζουμε την συμβατική υποχρέωσή τους για το τέλος του 2025 -αν δεν παραταθεί με μια ακόμη δικαιολογία. Γνωρίζουμε επίσης ότι η «Ολυμπία οδός» προχώρησε πρώτη στην αναλογική τους χρέωση.
Καλό είναι να θυμίσουμε ότι η Πιερία διαθέτει εκλεγμένους με το κυβερνών κόμμα τρεις στους τέσσερις βουλευτές, και τον πρόεδρο της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου». Με αυτόν τον τρόπο επιβραβεύει τον Νομό η κυβέρνηση; Με τα διόδια; Μια σύγκριση με τη γειτονική μας Βέροια είναι αρκετή για να αισθανθούμε «φτωχοί συγγενείς».
Α. Π.
Επιστολή αναγνώστη