Στις 6 Φεβρουαρίου στα
διόδια της Λεπτοκαρυάς
Νέα ραντεβού για να «σηκώσουν» και πάλι τις μπάρες των διοδίων της Λεπτοκαρυάς έδωσαν πολίτες της Πιερίας, που αντιδρούν στη λειτουργία των διοδίων. Η νέα κινητοποίηση έχει οριστεί για την ερχόμενη Κυριακή 6 Φεβρουαρίου, στις 3 το μεσημέρι, ενώ την ίδια μέρα και ώρα θα γίνουν αντίστοιχες κινητοποιήσεις σε πολλούς σταθμούς διοδίων σε όλη τη χώρα. Οι ενεργοί πολίτες αυτές της χώρας, όπως και της Πιερίας, δηλώνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν τον αγώνα τους ενάντια των διοδίων.
Κινήσεις πολιτών από όλη την Ελλάδα συνασπίζονται στον κοινό «εχθρό» των διοδίων και αναλαμβάνουν δράση, τη στιγμή που οι εταιρείες οργανώνουν την δική τους αντεπίθεση με την διεκδίκηση των χρωστούμενων.
Απορρίπτοντας πλήρως τις τακτικές των ηλεκτρονικών διοδίων, τις κάρτες και το παράπλευρο οδικό δίκτυο που επιστρατεύει η κυβέρνηση για να λύσει τον γόρδιο δεσμό του «Δεν πληρώνω», επόμενο βήμα των τοπικών κινημάτων ανά την Ελλάδα είναι η σύσταση νομικής επιτροπής.
Η Επιτροπή θα απαρτίζεται από επαγγελματίες δικηγόρους- μέλη των επιτροπών αγώνα με στόχο την αποκωδικοποίηση νομικών κειμένων και την κατάθεση προσφυγών ενάντια στη συνταγματικότητα των συμβάσεων παραχώρησης. Ζητούν να καταργηθούν τα έργα με παραχώρηση σε ιδιώτες και να περάσουν στην ευθύνη ενός δημόσιου φορέα με κοινωνικό έλεγχο. Πρόσωπα του νομού μας που συμμετέχουν σε αυτή την ομάδα δηλώνουν πως ο αγώνας για την κατάργηση όλων των διοδίων πρέπει να ενταθεί, χωρίς συμβιβασμούς και υποχωρήσεις.
Ο κ. Μαγκριώτης
Ο Υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό των Αθηνών για το θέμα των διοδίων, ανέφερε ότι από το συνολικό κόστος των διοδίων θα υπάρξει μείωση. Κάθε αυτοκινητόδρομος είναι διαφορετικός με την έννοια ότι είναι διαφορετικές οι ημερομηνίες κατασκευής και ολοκλήρωσής του, εξήγησε.
Όπως επισήμανε ο υπουργός η διαπραγμάτευση για τις χρεώσεις στα διόδια είναι πολύ δύσκολη, γιατί γίνεται εν μέσω οικονομικής κρίσης με μείωση των ροών, και γιατί η κυβέρνηση έχει να διαπραγματευτεί με τράπεζες και είκοσι κατασκευαστικές εταιρείες, ελληνικές και ξένες, και κάθε μια από αυτές έχει τη δική της προσέγγιση.
Ερωτηθείς δε πότε θα δοθεί στην δημοσιότητα ο κατάλογος των επτά σημείων όπου οι εταιρείες θα δώσουν κάρτα διέλευσης για τους κατοίκους των περιοχών που δεν έχουν παράπλευρο δρόμο δήλωσε ότι αυτά πρέπει πρώτα να συμφωνηθούν με τους παραχωρησιούχους γιατί η είσπραξη των διοδίων είναι ευθύνη των παραχωρησιούχων και πρέπει να συμφωνηθούν γιατί οι κάρτες ελεύθερης διέλευσης σημαίνουν απώλεια εσόδων.