Το νέο πλαίσιο εισάγει τη διάκριση μεταξύ απλής και σύνθετης διακίνησης αγαθών, περιγράφοντας λεπτομερώς τις ενέργειες που πρέπει να ακολουθηθούν σε δύο φάσεις.

Η φορολογική διοίκηση προχωρά σε μια σημαντική αναβάθμιση του πλαισίου διακίνησης αγαθών, εισάγοντας σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία για την αποτελεσματική αποτροπή της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου.

Με τις αλλαγές που δρομολογούνται, καθορίζονται τα νέα πρότυπα για τα παραστατικά διακίνησης, η διαδικασία ψηφιακής έκδοσης και διαβίβασής τους στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA, καθώς και η διαδικασία ψηφιακής παρακολούθησης της διακίνησης αγαθών.

Το νέο πλαίσιο εισάγει τη διάκριση μεταξύ απλής και σύνθετης διακίνησης αγαθών, περιγράφοντας λεπτομερώς τις ενέργειες που πρέπει να ακολουθηθούν σε δύο φάσεις:

Α’ Φάση:
Έκδοση παραστατικών.
Διαβίβαση δεδομένων στο myDATA και ενημέρωση του Λήπτη.
Δυνατότητα ελέγχου των διακινήσεων με τη σάρωση QR Code που εμφανίζονται στα παραστατικά διακίνησης.

Β’ Φάση:
Ψηφιακή παρακολούθηση φορτώσεων και μεταφορτώσεων.
Παραλαβή παραστατικών και αγαθών με τη σάρωση QR Code των παραστατικών διακίνησης.
Ποσοτικός και ποιοτικός έλεγχος από τον Λήπτη.

Με το νέο πλαίσιο θα ορίζονται οι υπόχρεοι για την έκδοση παραστατικών διακίνησης, ο χρόνος έκδοσης και ο χρόνος διαβίβασης των δεδομένων στο MYDATA, θα αποδίδονται οι ρόλοι που μπορεί να αναλάβουν οι επιχειρήσεις κατά τη συμμετοχή τους στη διακίνηση αγαθών, θα καθορίζεται το περιεχόμενο και ο μορφότυπος των ψηφιακών παραστατικών διακίνησης, οι τύποι παραστατικών που χρησιμοποιούνται σε κάθε στάδιο της διακίνησης αγαθών και τα κανάλια διαβίβασης και θα καθιερώνεται η χρήση της συνδυασμένης ονοματολογίας «taric» για την ενιαία κωδικοποίηση των διακινούμενων ειδών.

Το νέο πλαίσιο αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά τη διαφάνεια και τον έλεγχο στη διακίνηση αγαθών, συμβάλλοντας έτσι στη μείωση της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου, ενώ ταυτόχρονα θα διευκολύνει τις επιχειρήσεις στη συμμόρφωσή τους με τις νέες ψηφιακές απαιτήσεις.

 

 

Πηγή:dnews