«Οι ποινές θα αφορούν κυρίως στον οδηγό κι όχι το όχημα»

Αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ετοιμάζει το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών με σημαντικότερη αυτή της επιβολής της ποινής, η οποία δεν θα αφορά το όχημα αλλά τον οδηγό.

Στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια για την περίοδο 2021 – 2030, προβλέπεται ένα «Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Παραβάσεων», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή σχετικά με τις αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Ο υπουργός έκανε λόγο για δίκαιες ποινές που θα αντιστοιχούν στη σοβαρότητα κι επικινδυνότητα της κάθε παράβασης.

«Στο πλαίσιο αυτό μία σημαντική αλλαγή είναι ότι οι ποινές θα αφορούν κυρίως στον οδηγό κι όχι το όχημα. Δηλαδή, θα προβλέπεται χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης, βαθμοί ποινής και λοιπά, και όχι αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας» σημείωσε.

Παράλληλα, διευκρίνισε πως οι ποινές θα είναι αυστηρότερες για παραβάσεις που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα, όπως για παράδειγμα:

η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη,
η υπερβολική ταχύτητα,
η αντικανονική προσπέραση,
ή η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ κ.λπ.
Αλλαγές στα όρια ταχύτητας

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε επίσης ότι το Εθνικό Σχέδιο θα περιλαμβάνει και μία σειρά από «Συστηματικές Επεμβάσεις Οδικής Ασφάλειας στις Πόλεις».

Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται η δημιουργία ζωνών με όριο 30 χλμ./ώρα σε συγκεκριμένες κεντρικές αστικές περιοχές, η δημιουργία κυκλικών κόμβων, ο επανασχεδιασμός των διασταυρώσεων, η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, η αναβάθμιση οδοστρωμάτων, σήμανσης, στηθαίων ασφαλείας, ηλεκτροφωτισμού, η αναβάθμιση διαβάσεων πεζών, η δημιουργία υποδομών για κυκλοφορία ποδηλάτων και πατινιών, η πρόβλεψη για όριο ταχύτητας 20 χλμ./ώρα έξω από όλα τα σχολεία, η υιοθέτηση Μέτρων Ήπιας Κυκλοφορίας όπως ισχύει στα ιστορικά κέντρα όλων των ευρωπαϊκών πόλεων.

 

 

Πηγή: lifo.gr