Επειδή υπάρχουν αδέσποτα που κάποια από αυτά τα φροντίζουν κάποιοι άνθρωποι από αγάπη χωρίς όμως να μπορούν όλα να τα υιοθετήσουν, καλό είναι στην υιοθεσία τους, να υπάρχει και η συμμετοχή αυτών ή αυτού που φροντίζει κάποιο ζώο και σε συνεργασία με τον θεσμικό φορέα να αναζητούν εκείνη την υιοθεσία που θα διασφαλίσει καλύτερα ότι το ζώο θα πάει κάπου όπου το αγαπάνε.

Έχουν ηθικό δικαίωμα να διαχειριστούν συναισθηματικά αυτοί οι άνθρωποι την υιοθεσία του αδέσποτου ζώου που φροντίζουν με την συνεργασία κάποιου θεσμικού φορέα. Αν το ζώο περνάει καλά διότι σιτίζεται από φιλόζωους και είναι ελεύθερο και δεν έχει κακή συμπεριφορά στους ανθρώπους (συνήθως φταίνε οι άνθρωποι που δεν ξέρουν η δεν θέλουν [λόγω μίσους , φόβου, αδιαφορίας;] να μάθουν πως να συμπεριφερθούν σε κάποιο αδέσποτο) ας παραμένει και εκεί που βρίσκεται . Υπάρχουν άλλα ζώα δυστυχισμένα και άρρωστα που έχουν προτεραιότητα για να μαζευτούν (βλέπε χυτά, εγκαταλελειμμένα κλπ.).

Οι προφάσεις ότι κινδυνεύει από αυτοκίνητα η δεν περνάει καλά, ή Α τι όμορφο που είναι, δεν αρκούν για να το πάρουμε αυθαίρετα προς υιοθεσία. Απεναντίας πάρα πολλά ζώα που τα παίρνουν για υιοθεσία κάποιοι άνθρωποι κακοποιούνται, βασανίζονται, φυλακίζονται και υποσιτίζονται από κακόβουλους και αδιάφορους αλλά και υποφέρουν συναισθηματικά που χάνουν κάποιον η κάποιους φιλόζωους που τυχόν τα φρόντιζαν.

Υπάρχουν αδέσποτα που περνάνε πολύ καλύτερα από δεσποζόμενα που έπεσαν στα χέρια αυτών των κακόβουλων. Δεν γεννήθηκαν τα ζώα για να τα φυλακίζουμε απάνθρωπα!

Να προσθέσουμε εδώ, και την υποψία ότι κάποιοι (που καλύπτονται και από θεσμικούς φορείς;) μπορεί να βουτήξουν ένα άμοιρο ζώο «εμπορεύσιμο;» (συνήθως όμορφο και υγιές ) προς χάριν της υιοθεσίας αλλά με το αζημίωτο φυσικά και με άγνωστη κατάληξη του ζώου; Το λιγότερο που έχει να κάνει τουλάχιστον ο θεσμικός φορέα ώστε να μη δημιουργεί υποψίες, είναι να διατηρεί ανοικτή ηλεκτρονική παρακολούθηση του κάθε ζώου, ακόμη και όταν πάει στο εξωτερικό, ώστε όποιος πολίτης ενδιαφέρεται (ιδίως αυτοί που το μεγάλωσαν ως αδέσποτο αλλά και συναίνεσαν στην συγκεκριμένη υιοθεσία) να μπορούν να δουν την πορεία του και να επικοινωνήσουν ακόμα και με τα νέα του «αφεντικά» για να μάθουν πως περνάει το ζώο.

Εδώ κάτι μάλλον πρέπει να κάνει και το κράτος ή οι δήμοι ώστε να υπάρχει μια παρακολούθηση του ζώου και να λήξουν διάφορες υποψίες για πιθανό εμπόριο αλλά και αποστολές ζώων στο εξωτερικό για εκμετάλλευση, ακόμη και για κτηνοβασίες; αλλά τι λέω ξέχασα, ζούμε σε «αγγελικό» κόσμο… Αλλιώς, ας πούμε ότι κάποιος φροντίζει κάποιο ζώο και πάμε και του το βουτάμε, αυτό δεν είναι ζωοφιλία γιατί αν αγαπάμε τα ζώα θα αγαπούσαμε τουλάχιστον και τους ανθρώπους που φροντίζουν τα ζώα!

Γιατί οι άνθρωποι που φρόντιζαν κάποιο αδέσποτο και τους το «βούτηξαν» κάποιοι επιτήδειοι (μόνο έτσι μπορώ να τους χαρακτηρίσω επειδή αδιαφορούν για τον πόνο που θα προκαλέσουν [Για μια χούφτα δολάρια, υποφέρουν και είναι σαν να χάνουν ένα δικό τους πρόσωπο! Τέλος το ζώο δεν είναι «κτήμα» κανενός αλλά δημιούργημα του Θεού και όταν το αγαπάμε και το σεβόμαστε αγαπάμε και σεβόμαστε και τον ίδιο τον δημιουργό που το δημιούργησε από αγάπη!

Μερικές φορές σε κάποιες θεσμικούς φορείς σχετικά με οικόσιτα ζώα υπάρχουν άνθρωποι που τυχαίνει να μην αγαπούν τα ζώα, κάποιοι δεν αγαπούν και τους φιλόζωους (επειδή δεν μπορούν να τους συναγωνιστούν στην προσφορά και εκτίθενται;…), οπότε μάλλον δεν προσφέρουν τόσο καλές υπηρεσίες στα ζώα.

 

Νικόλαος Τζάγκας