Ο ανήλικος influencer Ράιαν Κάτζι έχει κερδίσει σχεδόν 30 εκατομμύρια δολάρια μέσα σε ένα χρόνο από το unboxing, τις παρουσιάσεις και τις κριτικές παιχνιδιών στο YouTube

Ο Ράιαν Κάτζι, ένα αγόρι εννέα ετών έχει κερδίσει σχεδόν 30 εκατομμύρια δολάρια μέσα σε ένα χρόνο από το unboxing, τις παρουσιάσεις και τις κριτικές παιχνιδιών στο YouTube και κατέκτησε τον τίτλο του πιο ακριβοπληρωμένου YouTuber για τρίτη χρονιά.

Ο μικρός Ράιαν από το Τέξας, κέρδισε 29,5 εκατομμύρια δολάρια μόνο από το κανάλι του στο YouTube, Ryan’s World, αλλά, τα ετήσια κέρδη του είναι ακόμη πιο μεγάλα καθώς οι πωλήσεις περίπου 5000 διαφορετικών ειδών, παιχνιδιών, ρούχων και λοιπών προϊόντων με την επωνυμία Ryan’s World φτάνουν στα 200 εκατομμύρια δολάρια. Επίσης υπέγραψε επίσης μια συμφωνία για δική του τηλεοπτική σειρά στο Nickelodeon, αν και το ποσό της αμοιβής του δεν είναι ακόμη γνωστό.

 

Ο Κάτζι, ο οποίος χαρακτηρίζεται ως «παιδί influencer», ξεκίνησε για πρώτη φορά να κάνει βίντεο στο YouTube τον Μάρτιο του 2015 αφού παρακολούθησε άλλα κανάλια με παρουσιάσεις και κριτικές παιχνιδιών και ρώτησε τη μητέρα του: «Γιατί να μην είμαι στο YouTube όταν είναι όλα τα άλλα παιδιά;»

Η οικογένειά του – που άλλαξε το πραγματικό επώνυμό τους Γκουάν σε Κάτζι – τώρα διατηρεί εννέα κανάλια στο YouTube. Το Ryan’s World ήταν το πιο δημοφιλές με 41,7 εκατομμύρια συνδρομητές και 12,2 δισεκατομμύρια προβολές. Το πιο δημοφιλές βίντεο του Κάτζι με τίτλο Huge Eggs Surprise Toys Challenge, έχει πάνω από 2 δισεκατομμύρια προβολές, καθιστώντας το ένα από τα 60 βίντεο με τις περισσότερες προβολές στο YouTube.

 

 

Ωστόσο, ο Κάτζι και η οικογένειά του θα έρθουν αντιμέτωποι με έρευνα της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου των ΗΠΑ για ισχυρισμούς ότι οι χορηγοί βίντεο δεν αποκαλύπτονται σωστά. «Σχεδόν το 9% των βίντεο ToysReview έχουν συμπεριλάβει τουλάχιστον μία πρόταση προϊόντος επί πληρωμή που απευθύνεται σε παιδιά προσχολικής ηλικίας, μια ομάδα πολύ νεαρή για να διακρίνει μεταξύ μιας διαφήμισης και μιας παρουσίασης», αναφέρει μια καταγγελία στον φορέα ελέγχου προστασίας δικαιωμάτων καταναλωτή. «Αυτές οι διαφημίσεις συχνά απεικονίζουν ανθυγιεινά τρόφιμα».

Ο Benjamin Burroughs, επίκουρος καθηγητής δημοσιογραφίας και μέσων μαζικής ενημέρωσης στο Πανεπιστήμιο της Νεβάδα του Λας Βέγκας, ο οποίος μελετά τις αναδυόμενες τάσεις και τα trends στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προειδοποίησε ότι υπήρχε κίνδυνος να «στοχεύονται» άλλα παιδιά με τρόπους που οι γονείς δεν αναγνωρίζουν. «Ο Ράιαν επιλέγεται από εταιρείες για να παίξει με κάποιο παιχνίδι, ώστε να μπορούν να το δουν και άλλα παιδιά. Αλλά τώρα, ο ίδιος ο influencer έχει γίνει brand που στη συνέχεια τοποθετείται στο Walmart, και στο Target, και στο Amazon», δήλωσε ο Burroughs. «Είναι πολύ σοκαριστικό», πρόσθεσε.

 

Ο Burroughs είπε ότι έδειξε ενδιαφέρον για το φαινόμενο αφού τα δικά του παιδιά του ζήτησαν να κάνει όσα έκανε και η οικογένεια του Ράιαν. «Σκέφτηκα πως κάτι συμβαίνει εδώ αν τα παιδιά μου αναμένουν από την οικογένειά μας να μοιάζει με την οικογένεια του Ράιαν. Στην οικογένεια του Ράιαν, μπορούν να καταναλώνουν συνεχώς περιεχόμενο και προϊόντα. Ανοίγουν ένα νέο παιχνίδι κάθε μέρα και στη συνέχεια παίζουν με αυτό το νέο παιχνίδι κάθε μέρα, οπότε υπάρχει αυτός ο συνεχής καταναλωτισμός που ενσωματώνεται σε αυτά τα μηνύματα για παιδιά».

Αν και έγινε ένας εκατομμυριούχος πριν καν η ηλικία του γίνει διψήφια, ο Κάτζι λέει πως κάνει τα δικά του όνειρά του: «Θέλω να γίνω gamer», λέει, ενώ ο πατέρας του εξηγεί ότι τα κέρδη του είναι σε καταπίστευμα που δεν μπορεί να αγγίξει μέχρι την ενηλικίωση.

 

 

Mε πληροφορίες από Forbes/ Guardian

Πηγή:lifo.gr