magkriotis_diodia«Τηρούμε τις δεσμεύσεις μας για διόδια και περιφερειακή Κατερίνης»

Τη χρηματοδότηση της Περιφερειακής Οδού Κατερίνης ανακοίνωσε ο Υφυπουργός Υποδομών – Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, αποφεύγοντας ωστόσο να δώσει συγκεκριμένες λεπτομέρειες. Σημείωσε δε πως έχουν ήδη εξασφαλισθεί οι πόροι και τις επόμενες μέρες θα υπάρξουν αναλυτικές ανακοινώσεις από την πλευρά της Περιφέρειας και της Κυβέρνησης.
«Δεσμευτήκαμε ότι θα εντάξουμε σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα την περιφερειακή της Κατερίνης και  θα το κάνουμε πράξη», τόνισε ο κ. Μαγκριώτης, επισημαίνοντας πως από την προηγούμενη κυβέρνηση της Ν.Δ. δεν υπήρξε καμιά δέσμευση για το συγκεκριμένο έργο ούτε στο τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου, ούτε στο Περιφερειακό Πρόγραμμα.
«Πρόκειται για ένα έργο πάνω από 60 εκατομμύριων  ευρώ, ζωτικής σημασίας για την Κατερίνη και την Πιερία. Ένας νομός που τα προηγούμενα χρόνια ήταν αποκλεισμένος από τη χρηματοδότηση έργων υποδομής. Το μόνο έργο ήταν η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου, κάτω από ένα καθεστώς πολύ αντίξοο για την τοπική οικονομία και τους πολίτες αυτού του τόπου. Ένας νομός χωρίς σωστό σχεδιασμό με επιμέρους στόχους και αναπτυξιακές», είπε ο Υφυπουργός Υποδομών.

Για τα διόδια
Ο κ. Μαγκριώτης σχολιάζοντας το σοβαρό ζήτημα που απασχολεί την Πιερία με τη λειτουργία των πυκνών και ακριβών διοδίων επί της εθνικής οδού, επεσήμανε τις πρωτοβουλίες που ανέλαβε η σημερινή κυβέρνηση για να αρθούν οι αδικίες που υφίσταται ο νομός μας μετά την σύμβαση παραχώρησης της Εθνικής Οδού σε ιδιώτες.  
Αρχικά αναφέρθηκε στη μη λειτουργία των διοδίων του Αιγινίου, όπου το δημόσιο ανέλαβε  απέναντι στον παραχωρησιούχο την ευθύνη να καταβάλει τις απώλειες  εσόδων για την κατασκευή του δρόμου.
Επεσήμανε δε τη μη καταβολή διοδίων στα πλευρικά της Λεπτοκαρυάς για δίκυκλα και ΙΧ, αλλά και την κατασκευή του παράπλευρου οδικού δικτύου, το οποίο θα κατασκευαστεί με ευθύνη των εταιριών, παρότι δεν προβλεπόταν κάτι τέτοιο στον αρχικό σχεδιασμό. «Πιστεύω πως μέχρι τέλη Μάιου θα έχουν ολοκληρωθεί οι συζητήσεις με τους παραχωρισιούχους και θα υπογράψουμε το μνημόνιο συνεργασίες, για να μπορέσει να υπάρξει επανεκκίνηση  κατασκευής των έργων, καθώς οι τράπεζες έχουν σταματήσει τη χρηματοδότηση τους θεωρώντας πως  δεν είναι βιώσιμο».

Η μείωση της τιμής             
των διοδίων

Στις διαπραγματεύσεις που έχουν γίνει μεταξύ κράτους, εταιριών και τραπεζών, η θέση του Υπουργείου Υποδομών ήταν  η δραστική μείωση της τιμής των διοδίων από τις αρχές του 2010, κάτι που δεν δέχθηκαν οι ιδιώτες.
Ωστόσο, από τον περασμένο Δεκέμβριο Υπουργείο Υποδομών και ιδιωτικές εταιρίες ξεκίνησαν τον διάλογο, ώστε να βρεθεί η «χρυσή τομή». Βασικό αίτημα της κυβέρνησης είναι η μείωση της τιμής των διοδίων  έως και 50%  εκεί που κατασκευάζονται οι οδικοί άξονες, όπως είναι η περιοχή των Τεμπών.
Επίσης, ζητούν μείωση 25%  με 30% εκεί όπου οι αυτοκινητόδρομοι είναι κατασκευασμένοι, αλλά και να υπάρξει εκπτωτική πολιτική – όπως συμβαίνει ήδη στη Λεπτοκαρυά- για τους συχνούς χρήστες των διοδίων. Επιπλέον,  το αρμόδιο υπουργείο ζητά και διευκολύνσεις για τις τοπικές μετακινήσεις.

Οι αυξήσεις                       
που αποφεύχθηκαν

Με βάση τη σύμβαση παραχώρησης που υπογράφηκε το 2007 από την κυβέρνηση της Ν.Δ. θα έπρεπε να υπάρξει από την 1η Ιανουαρίου 2011 αύξηση των διοδίων από το Κλειδί Ημαθίας μέχρι στης Ράχες κατά 33%, κάτι που δεν   επετράπη από τη σημερινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών.
«Πρόκειται για έναν δύσκολο αγώνα σε μια πολύ δύσκολη οικονομική συγκυρία. Θεωρούμε όμως πως οι Αυτοκινητόδρομοι αυτοί είναι για την ανάπτυξη και πρέπει να ολοκληρωθούν, αλλά δεν θα πρέπει να πληρώσουν το κόστος κατασκευής οι τοπικές κοινωνίες.
Σε αυτές τις δεσμεύσεις ήμασταν πιστοί και πιστεύω πως πολύ σύντομα θα ολοκληρωθούν και άλλα ζητήματα με την υπογραφή μνημονίου. Έγινε μια συστηματική δουλειά και ήταν δύσκολος ο διάλογος μαζί τους, Μην ξεχνάτε ότι είναι 44 τράπεζες και 21 κατασκευαστικές εταιρίες. Οι συμβάσεις του 2007 είχαν πολλά κενά και λάθη.
Η προηγούμενη κυβέρνηση άφησε σε πολλές περιπτώσεις εκτεθειμένο το δημόσιο, όπως για παράδειγμα με τις απαλλοτριώσεις. Τα προβλήματα των προηγούμενων χρόνων βαρύνουν το δημόσιο με ρήτρες», τόνισε ο κ. Μαγκριώτης.

 

pasok_nomarxiako_1Συνεδρίασ
η Νομαρχιακού Συμβουλίου ΠΑΣΟΚ Πιερίας

Στην Κατερίνη βρέθηκε, την Κυριακή το πρωί, ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, με αφορμή την κατάθεση στη Βουλή του συμφώνου σταθερότητας και Ανάπτυξης. Ο κ. Μαγκριώτης, μιλώντας σε στελέχη του κινήματος απάντησε σε βασικά ερωτήματα πάνω στην πολιτική που ασκεί σήμερα η κυβέρνηση με σκοπό να βγει η χώρα από τα αδιέξοδο, ενώ εξαπέλυσε επίθεση κατά του Προέδρου της Ν.Δ. για τις ανακοινώσεις του από το Ζάππειο. «Δεν είναι αξιόπιστη η πρόταση τους και δεν τους πιστεύει ο λαός. Τους πολίτες δεν τους  ενδιαφέρουν  οι επικοινωνιακές πρακτικές». Αναφερόμενος στην υπογραφή του Μνημονίου της κυβέρνησης με την Τρόϊκα είπε πως αυτό έγινε με σκοπό να αποφύγουμε τη χρεοκοπία και την πτώχευση.  «Η υπογραφή του μνημονίου πρέπει να ερμηνευτεί ως μία μεσοπρόθεσμη λύση για να κάνει η χώρα μας τις αναγκαίες αλλαγές για να σταθεί στα πόδια της», είπε ο κ. Μαγκριώτης, τονίζοντας πως ορισμένες τομές που γίνονται σήμερα θα έπρεπε να είχαν γίνει πολλά χρόνια πριν. «Το μέλλον των πολιτών είχε υποθηκευτεί από τα λάθη του παρελθόντος και κυρίως τα εκρηκτικά λάθη της προηγούμενης κυβέρνησης της ΝΔ».
Ο κ.  Υφυπουργός  πρόσθεσε πως μέσα σε ένα χρόνο η χώρα μας πέτυχε να μειώσει το ποσοστό του ΑΕΠ, επισημαίνοντας πως δεν είναι τραγική η υστέρηση των εσόδων μπροστά στο συνολικό επίτευγμα, κάτι που παραδέχονται και οι δανειστές μας. Ο κ. Μαγκριώτης, απευθυνόμενος προς τα κομματικά στελέχη, ξεκαθάρισε πως  δεν υπάρχει κρυφή ατζέντα, αλλά μόνο το άγχος και η αγωνία να βγει η  χώρα από την κρίση. «Αυτή είναι η μέριμνα μας και η καθημερινή μας αγωνία και με απόλυτη διαφάνεια δουλεύουμε για αυτούς τους στόχους», τόνισε, κάνοντας λόγο για την υποχρεωτική ανάρτηση στο διαδίκτυο όλων των εξόδων που γίνονται από κρατικούς φορείς.
Η φοροδιαφυγή
Ο Υφυπουργός Υποδομών σημείωσε πως για να γίνουν μεγάλα βήματα θα πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία των πολιτών, αλλά και να  διευρυνθεί η φορολογική βάση. «Αυτοί που εκ συστήματος φοροδιαφεύγουν πρέπει να καταλάβουν ότι έχουν αλλάξει τα πράγματα. Μπορεί να μην είναι εμφανές ακόμη αυτό, αλλά να είναι βέβαιοι πως για τον καθένα έρχεται η ώρα του.  Αν δεν διευρυνθεί η φορολογική βάση, δεν μπορούμε να πάμε μπροστά. Ο Πολίτης πρέπει να σέβεται το Δημόσιο και το Δημόσιο τον Πολίτη, αν κάποιοι πιστεύουν πως πάντα θα γλιτώνουν είναι γελασμένοι. Η Κυβέρνηση με τους νόμους και τις δράσεις που αναλαμβάνει δεν θα επιτρέψει να συμβεί αυτό. Άλλωστε, για αυτό και κάποιοι κύκλοι υπονομεύουν την προσπάθεια μας, διότι πιστεύουν πως έτσι θα γλιτώσουν», είπε.
Ο Γ. Μαλτζάρης
Το Νομαρχιακό Συμβούλιο ΠΑΣΟΚ Πιερίας ξεκίνησε με τοποθέτηση του Γραμματέα της Νομαρχιακής Επιτροπής Γιάννη Μαλτζάρη, ο οποίος  χαρακτήρισε τα μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση ως μέτρα ανάγκης και όχι επιλογής. « Τα Μέτρα δεν εκφράζουν, ούτε τον χαρακτήρα μας, ούτε τη ιδεολογία μας, ούτε την ιστορία μας. Γι’ αυτό, είναι δίκαιο, κάνοντας τον απολογισμό του τελευταίου χρόνου, ν’ αναλογιστούμε τι θα είχαμε χάσει, τι θα είχαμε ζήσει, αν δεν υπήρχε ο μηχανισμός στήριξης. Αν δεν είχαμε βρει τα 110 δισ. για να συνεχιστεί η λειτουργία του κράτους. Τότε, από τα μέσα Μαΐου του 2010 δεν θα μιλούσαμε για μείωση μισθών, αλλά για παύση πληρωμής από το κράτος, δεν θα μιλούσαμε για μείωση συντάξεων, αλλά για παύση καταβολής, δεν θα μιλούσαμε για Δημόσια υγεία και παιδεία έστω και με προβλήματα αλλά για ισοπέδωση, δεν θα μιλούσαμε για προβληματικό τραπεζικό σύστημα, αλλά για πλήρη κατάρρευσή του, δεν θα μιλούσαμε για το αύριο, γιατί δεν θα υπήρχε αύριο», είπε ο κ. Μαλτζάρης απευθυνόμενος προς τα κομματικά στελέχη του ΠΑΣΟΚ Πιερίας, που βρέθηκαν χθες το πρωί στο συνεδριακό κέντρο του Δήμου Κατερίνης.  «Ο Μηχανισμός Στήριξης ήταν το αποτέλεσμα και όχι η αφετηρία», είπε, προσθέτοντας πως  «Όποιος το ξεχνάει αυτό απλά θέλει να ξεχάσουμε τις εγκληματικές ευθύνες των προηγούμενων. Αυτών που λιποτάκτησαν έντρομοι μπροστά στις συνέπειες της καταστροφικής πολιτικής τους. Αυτών που οδήγησαν τη χώρα στα πρόθυρα της χρεοκοπίας, και που τώρα υποστηρίζουν ότι ο Γιώργος Παπανδρέου ήξερε την αλήθεια για την κατάσταση της οικονομίας και την έκρυβε από τον ελληνικό λαό. Με λίγα λόγια, μας λένε ότι ο τότε αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης ήξερε την πραγματική κατάσταση της οικονομίας, αλλά δεν την ήξερε ο τότε πρωθυπουργός και οι κορυφαίοι υπουργοί της κυβέρνησης του, όπως ο σημερινός αρχηγός της Δεξιάς ο κ. Σαμαράς», είπε.  Ο κ. Μαλτζάρης απευθυνόμενος προς τα μέλη του κινήματος ζήτησε να πράξουν το πατριωτικό μας
καθήκον, απέναντι στη χώρα, και στις γενιές που έρχονται. «Τις ευθύνες μας τις αναλάβαμε. Σώσαμε τη χώρα από τη χρεοκοπία. Και βέβαια, κανείς δεν λέει ότι τα πράγματα είναι ρόδινα. Η κατάσταση ήταν και παραμένει πολύ δύσκολη. Αλλά γλυτώσαμε τα χειρότερα. Μείναμε ζωντανοί. Και το παλεύουμε εκεί που οι προηγούμενοι λιποτάχτησαν».
Τοποθετήσεις
Ακολούθησαν τοποθετήσεις  κομματικών στελχών και των Βουλευτών του κινήματος στο νομό μας. Ο κ. Θανάσης Παπαγεωργίου τόνισε πως η κυβέρνηση δίνει μία άνιση μάχη για να σωθεί η χώρα, επισημαίνοντας πως στη χώρα μας υπάρχει πολιτικό πρόβλημα. Η κα. Μίχου τόνισε πως πάρθηκαν δύσκολες αποφάσεις  και η κοινωνία έδειξε ιδιαίτερη ωριμότητα «προσδοκώντας να οικοδομήσουμε μία οικονομία σε σωστές βάσεις».


Δηλώσεις Γραμματέα Ν.Ε. ΠΑΣΟΚ Πιερίας για οικονομική κρίση, διόδια και Δ. Κατερίνης
Γ. Μαλτζάρης: «Η κυβέρνηση αυτή χρειάζεται τη στήριξη όλων μας»

Ο Γραμματέας της Ν.Ε. ΠΑΣΟΚ Πιερίας Γιάννης Μαλτζάρης, στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου, σχολιάζοντας το πρόβλημα των διοδίων ανέφερε πως το σημερινό κυβερνών κόμμα το θέμα αυτό το «παλεύει» από την πρώτη στιγμή που γεννήθηκε, πριν έρθει στην εξουσία, με σύννομό τρόπο, ο οποίος θα φέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα.
«Όταν ολοκληρωθεί η μάχη που δίνουμε θα έχουμε λιγότερα και φθηνότερα διόδια», είπε ο κ. Μαλτζάρης, καταγγέλλοντας  τη ΝΟΔΕ Πιερίας και το Επιμελητήριο για τη στάση που κρατάν στο συγκεκριμένο θέμα. Μάλιστα, αναφερόμενος στη γνωστή υπόθεση χρηματοδότησης κινητοποιήσεων κατά των διοδίων από το Επιμελητήριο του νομού μας, ο κ. Μαλτζάρης είπε πως ο συγκεκριμένος θεσμός εξέθεσε στο πανελλήνιο την Πιερία.
«Το επιμελητήριο θα πρέπει να υπερασπίζει τα συμφέροντα των επαγγελματιών, αλλά λυπάμαι όταν  βλέπω τέτοιους φορείς να κάνουν κομματικά παιχνίδια. Λυπάμαι πολύ που είδα την όψιμη αντίδραση του επιμελητηρίου για τα διόδια. Όταν ήταν κυβέρνηση η Ν.Δ., θυμόμαστε όλοι τη στάση του Προέδρου του Επιμελητηρίου στο θέμα των διοδίων, ιδιαίτερα μετά τη συνάντηση με τον κ. Σουφλιά. Τότε δεν λέγανε τίποτα. Όταν όμως άλλαξε η κυβέρνηση ξαφνικά βγήκανε μπροστά στο συγκεκριμένο θέμα. Λυπάμαι που ο Αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου είναι και Πρόεδρος της ΝΟΔΕ. Δεν θα πρέπει να καθοδηγούμε έτσι τους φορείς, οι οποίοι οφείλουν να δουν το συνολικό καλό των επαγγελματιών της Πιερίας. Ο αγώνας ενάντια στα διόδια είναι και δικός μας αγώνας  και ξεκίνησε πριν γίνουμε κυβέρνηση», είπε ο κ. Μαλτζάρης.  

Η οικονομική κρίση και το ΠΑΣΟΚ

«Η περίοδος που περνά η χώρα μας  είναι η πιο δύσκολη σε πολιτικό και οικονομικό επίπεδο, ίσως και μεταπολεμικά», ανέφερε ο κ. Μαλτζάρης, σχολιάζοντας τις τεράστιες οικονομικές δυσκολίες που περνούν τα ελληνικά νοικοκυριά. Σημείωσε δε πως αυτό το γεγονός δεν αμφισβητείται από κανέναν, όπως και από τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ που έχουν έναν επιπρόσθετο και   πιο δύσκολο ρόλο σε αυτή τη συγκυρία. «Το ΠΑΣΟΚ από την ίδρυση του,  από τον Ανδρέα Παπανδρέου, ήταν ο χώρος, το κίνημα, το κόμμα που έφερε στο προσκήνιο όλων τον κόσμο που δεν μετείχε πουθενά. Ήταν ο χώρος, το κίνημα που θεσμοθέτησε τη Δημοκρατία και έφερε ξανά το χαμόγελο και την ελπίδα στους έλληνες πολίτες.  Η κυβέρνηση αυτή χρειάζεται τη στήριξη από όλους τους Έλληνες πολίτες, χρειάζεται τη στήριξη της κοινωνίας και  των στελεχών του ΠΑΣΟΚ, ιδιαίτερα  τώρα που βρισκόμαστε στην πιο δύσκολη καμπή στην ιστορία του κινήματος μας. Άλλωστε, αυτή την κυβέρνηση, το τελευταίο που την ενδιαφέρει είναι να κάνει ένα κομματικό κράτος. Αυτή η κυβέρνηση δεν λειτουργεί όπως οι προηγούμενες.  Κανείς δεν διορίστηκε, κανένα κομματικό κράτος δεν διαμορφώθηκε, καμιά νέα γενιά κουμπάρων και σκανδάλων δεν δημιουργήθηκε. Ο μόνος στόχος της κυβέρνησης αυτής και του πρωθυπουργού ήταν, είναι και θα είναι να σωθεί η χώρα από τη χρεοκοπία. Άλλωστε, για το λόγο αυτό χαρακτηρίζεται ως κυβέρνηση έκτακτης ανάγκης», είπε ο Γραμματέας της Ν.Ε. ΠΑΣΟΚ Πιερίας.
Η ομιλία Σαμαρά στο Ζάππειο
Ο Γιάννης Μαλτζάρης κληθείς να σχολιάσει την ομιλία του Προέδρου της Ν.Δ. Αντώνη Σαμαρά χθες στο Ζάππειο την χαρακτήρισε ως «προεκλογική ομιλία άλλης δεκαετίας.  Σαν να μην έχουν αντιληφθεί τα προβλήματα που και οι ίδιοι δημιούργησαν. Ο κόσμος έχει αντίληψη και καταλαβαίνει τι συμβαίνει».
Τα χρέη του Δήμου Κατερίνης
Σκληρή κριτική στον Δήμαρχο Κατερίνης Σάββα Χιονίδη άσκησε ο Γραμματέας του ΠΑΣΟΚ Πιερίας και Δημοτικός Σύμβουλος Γιάννης Μαλτζάρης, σχολιάζοντας την άσχημη οικονομική κατάσταση που παρουσιάζει ο
δήμος.
«Η   διοίκηση του δήμου  δεν έχει κάνει τίποτε για τον εξορθολογισμό  των οικονομικών στοιχείων. Αντιθέτως, γιγαντώθηκαν τα χρέη και το αποτέλεσμα είναι το υπέρογκο αυτό χρέος να μας οδηγήσει σε καθεστώς επιτήρησης. Η εύκολη και διαρκείς δικαιολογία του Δημάρχου ήταν ότι φταίει το κακό κράτος που δεν έδινε τα χρήματα στην αυτοδιοίκηση. Για άλλη μία φορά τον προκαλώ να μας πει πόσα είναι τα χρήματα που δεν του έδωσε το κράτος, τα οποία είναι πολύ λιγότερα από αυτά που επικαλείται».
Ο κ. Μαλτζάρης σημείωσε πως υπό επιτήρηση μπήκαν μόνον 60 δήμοι της χώρας και όχι όλοι, αν και σε αυτούς αναλογικά μειώθηκαν οι επιχορηγήσεις. «Φτάσαμε στο σημείο να λέμε στην Κατερίνη το νερό νεράκι, την ώρα που λαμβάνουμε λογαριασμούς από τη ΔΕΥΑΚ, μεγαλύτερους από αυτούς της ΔΕΗ. Βέβαια, όλα αυτά,  στη δύσκολη συγκυρία, έρχονται να γονατίσουν τους δημότες. Θα περίμενε κανείς από το δήμο να σταθεί συμπαραστάτης αυτή τη στιγμή, κι όχι να έρχεται να φορτώνει ακόμη περισσότερο το οικογενειακό προϋπολογισμός».
Για την εκποίηση Δημοτικής Περιουσίας
Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο εκποίησης δημοτικής περιουσίας, ο κ. Μαλτζάρης είπε πως κάτι τέτοιο δεν θα πρέπει να γίνει «ελαφρά τη καρδία», ζητώντας η δημοτική αρχή να δώσει όλα τα οικονομικά στοιχεία του δήμου και των δημοτικών επιχειρήσεων στη δημοσιότητα, ώστε να γίνει γνωστό το μέγεθος του προβλήματος και να αποδοθούν ευθύνες.