Το 2020, τη χρονιά εγκλεισμού λόγω πανδημίας, ο Ντέιβιντ Χόκνεϊ πέρασε το lockdown στην αγροικία του στη Νορμανδία, όπου είχε την ευκαιρία να παρατηρεί και να καταγράφει τις αλλαγές των εποχών στο iPad του.

Τώρα, εκτύπωσε και «κόλλησε» μαζί και τα 220 έργα σε μια συνεχόμενη τοιχογραφία, μήκους 95.7 μέτρων, παρουσιάζοντας το μεγαλύτερο έργο του έως σήμερα.

 

Η τοιχογραφία εκτίθεται για πρώτη φορά στο Ηνωμένο Βασίλειο, στο χώρο της σοφίτας του Salts Mill στο Saltaire κοντά στο Μπράντφορντ μέχρι 18 Σεπτεμβρίου.

 

Πηγή έμπνευσης για τη μορφή του έργου ήταν ένα κινεζικό έργο ζωγραφικής σε πάπυρο, που ο Ντέιβιντ Χόκνεϊ είδε το 1983 στο Metropolitan Museum της Νέας Υόρκης.

Ανακαλώντας στη μνήμη του το συμβάν, περιέγραψε ότι είχε μήκος περίπου 98 μέτρα «και παρουσιάστηκε για εμένα σε μια ιδιωτική αίθουσα. Ήταν μια από τις πιο συναρπαστικές μέρες της ζωής μου».
Η τοποθεσία στη Νορμανδία, όπου ο Ντέιβιντ Χόκνεϊ ζει από το 2019 έως σήμερα, έφερε επίσης στον νου την Ταπισερί της Μπαγιέ, με τις δραματικές απεικονίσεις της κατάκτησης της Αγγλίας από τους Νορμανδούς.

Ο Ντέιβιντ Χόκνεϊ είπε πώς ελπίζει ότι «ο θεατής θα περάσει μπροστά (από το έργο) όπως μπροστά από την Ταπισερί της Μπαγιέ και ελπίζω ότι θα βιώσουν σε ένα έργο την εμπειρία της χρονιάς στη Νορμανδία».

 

Πηγή: lifo.gr