Ένα πρόβλημα της σημερινής οικογένειας είναι η υπερβολική χρήση των Η/Υ από τα παιδιά τους.
Βρισκόμενος συχνά ,στο μέσο συζητήσεων μεταξύ γονέων και παιδιών, αναρωτιέμαι αν οι λέξεις «εθισμός», «κίνδυνος», «απομόνωση» που συνοδεύουν την τοποθέτηση των πρώτων απέναντι στην ενασχόληση των νέων με τον Η/Υ, θα μπορούσαν να αντικατασταθούν από άλλες, όπως «έλεγχος», «δεξιότητες», « εκπαίδευση» ακόμα και «ασφάλεια».

Ο Sigmund Papert ( εφευρέτης της γλώσσας προγραμματισμού logo και εκπαιδευτικός) ισχυρίζεται ότι «τα παιδιά μαθαίνουν ό,τι αγαπούν» και τα παιδιά αγαπούν την τεχνολογία και τον διαδικτυακό κόσμο.

Το τεχνολογικό χάσμα που υπάρχει με τις νέες γενεές μας οδηγεί στην δαιμονοποίηση του Η/Υ. Το επιχείρημα πως και η δική μας γενιά επιβίωσε και προόδευσε χωρίς τη συμβολή της τεχνολογίας, φαντάζει στην εποχή μας ανεδαφικό και επιεικώς κωμικό. Δεν έχουμε το δικαίωμα να στερήσουμε από τα παιδιά τον ψηφιακό κόσμο.

Στην εποχή μας αναλφάβητος είναι αυτός που δεν είναι επαρκώς τεχνολογικά καταρτισμένος. Η ανάγκη για τεχνολογική γνώση αφορά όλα τα επαγγέλματα ,όλες τις ηλικίες και όλες τις ενασχολήσεις .

Μάλιστα στην εποχή μας που η τεχνολογία εξελίσσεται με ραγδαίους ρυθμούς πολύ γρηγορότερους από το παρελθόν στόχος μας πρέπει να είναι να προλαβαίνουμε τις εξελίξεις και όχι να προβληματιζόμαστε αν πρέπει να εκπαιδευτούμε τεχνολογικά.

Έχει παρατηρηθεί ότι τα παιδιά που εκπαιδεύονται στους Η/Υ δεν πέφτουν εύκολα στην παγίδα του εθισμού διότι μέσα από την εκπαίδευση τους μαθαίνουν να προφυλάσσονται από τους κινδύνους και κατανοούν ότι ο Η/Υ είναι ένα εργαλείο.
Γονείς! Ο Η/Υ δεν είναι μόνο τα παιχνίδια, δεν είναι Παιχνιδομηχανή.

Για να ανακαλύψει όμως το παιδί τις δυνατότητες του Υπολογιστή πρέπει να εκπαιδευτεί από ειδικούς.
Η εκπαίδευση στους Η/Υ προσφέρει στα παιδιά βασικές δεξιότητες που τα βοηθούν σε όλη την διάρκεια της ζωή τους.

Για παράδειγμα ,η χρήση των υπολογιστικών φύλλων, η επεξεργασία κειμένου, οι παρουσιάσεις, το διαδίκτυο, ο προγραμματισμός είναι απαραίτητα εφόδια ζωής!

Η εκπαίδευση στην πληροφορική αποτελεί σημαντικό εφόδιο και εργαλείο για τον μαθητή σε όλα τα στάδια της εκπαιδευτικής διαδικασίας (δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο).

Είναι ενδεικτικό ότι τα Πανεπιστήμια θεωρούν δεδομένη την καλή γνώση και χρήση Η/Υ και γι’ αυτό λειτουργούν με βάση την τεχνολογία και όχι συμβατικά όπως γινόταν πριν κάποια χρόνια.

Για παράδειγμα, μαθήματα, εργασίες, εξετάσεις, αλληλογραφία, ενημερώσεις κλπ, στηρίζονται όλα σε ψηφιακές πλατφόρμες.

Οι μαθητές τελειώνοντας το Λύκειο θα πρέπει να είναι άριστα εκπαιδευμένοι ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες της Ακαδημαϊκής ή Επαγγελματική τους σταδιοδρομίας.

Η Σχολή Πληροφορικής & Ρομποτικής Μυστακίδη αποδεδειγμένα εδώ και πολλά χρόνια προσφέρει, μέσα από το εκπαιδευτικό της πρόγραμμα, όλα τα εφόδια που χρειάζεται ο μαθητής για να μπορεί να σταθεί αυτόνομα στις απαιτήσεις του σχολικού άλλα και του ευρύτερου περιβάλλοντος.

Νικόλαος Μυστακίδης
Καθηγητής & Πιστοποιημένος Εκπαιδευτής Πληροφορικής & Ρομποτικής