Οι μαθητές σε αναζήτηση της Ιστορίας του τόπου μας ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ Ε΄ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΤΟΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
odelalis,
1 Δεκεμβρίου, 2016
1 λεπτά ανάγνωσης
Το ενταγμένο στο πρόγραμμα των «Αικατερίνειων 2016», E΄ Μαθητικό Συνέδριο Τοπικής Ιστορίας, πραγματοποιήθηκε το πρωί της Τετάρτης 23 Νοεμβρίου, στο κατάμεστο από μαθητές, εκπαιδευτικούς και πολίτες Συνεδριακό Κέντρο Κατερίνης. Το συνέδριο διοργανώθηκε από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Πιερίας, Γραφείο Καινοτόμων Δράσεων και έφερε τον τίτλο: «ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ».
Όπως τονίστηκε κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, οι μαθητές, μέσα από την ενασχόλησή τους με την Ιστορία του Τόπου, υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους, έμαθαν να συνεργάζονται, να χρησιμοποιούν τη βιβλιογραφία και το διαδίκτυο, να καταγράφουν τα γεγονότα, να προβάλλουν τα πρόσωπα που έλαβαν μέρος σε αυτά, καθώς και τους τόπους όπου αυτά συνέβησαν. Με αφορμή την έρευνα, οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με τους πρωταγωνιστές των γεγονότων κ.α.
Το Ε’ Μαθητικό Συνέδριο Τοπικής Ιστορίας, όπως και όλα όσα προηγήθηκαν καλλιέργησε την ιστορική συνείδηση των εκπαιδευτικών, μαθητών και όσων το παρακολούθησαν. Όπως άλλωστε επισημάνθηκε από το σύνολο των μαθητών: «Η αναφορά στο παρελθόν, πάντοτε, αλλά ιδιαίτερα όταν γίνεται με επιστημονικό τρόπο, μας βοηθά να κατανοήσουμε καλύτερα τη θέση μας στο παρόν και το μέλλον». Γενικότερα επισημάνθηκε η ιδιαίτερα μεγάλη σημασία του συνεδρίου για την Παιδεία και τον Πολιτισμό του τόπου μας.
Όπως τονίστηκε κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, οι μαθητές, μέσα από την ενασχόλησή τους με την Ιστορία του Τόπου, υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους, έμαθαν να συνεργάζονται, να χρησιμοποιούν τη βιβλιογραφία και το διαδίκτυο, να καταγράφουν τα γεγονότα, να προβάλλουν τα πρόσωπα που έλαβαν μέρος σε αυτά, καθώς και τους τόπους όπου αυτά συνέβησαν. Με αφορμή την έρευνα, οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με τους πρωταγωνιστές των γεγονότων κ.α.
Το Ε’ Μαθητικό Συνέδριο Τοπικής Ιστορίας, όπως και όλα όσα προηγήθηκαν καλλιέργησε την ιστορική συνείδηση των εκπαιδευτικών, μαθητών και όσων το παρακολούθησαν. Όπως άλλωστε επισημάνθηκε από το σύνολο των μαθητών: «Η αναφορά στο παρελθόν, πάντοτε, αλλά ιδιαίτερα όταν γίνεται με επιστημονικό τρόπο, μας βοηθά να κατανοήσουμε καλύτερα τη θέση μας στο παρόν και το μέλλον». Γενικότερα επισημάνθηκε η ιδιαίτερα μεγάλη σημασία του συνεδρίου για την Παιδεία και τον Πολιτισμό του τόπου μας.