Οι “Μαθητικές Αναζητήσεις” στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις Βρυξέλλες
odelalis,
26 Ιουλίου, 2012
9 λεπτά ανάγνωσης
Τη φιλόλογο κ. Ευαγγελία Κανάλη, ως υπεύθυνη καθηγήτρια για την έκδοση εδώ και δέκα χρόνια της εφημερίδας του Γυμνασίου Κάτω Μηλιάς “Μαθητικές Αναζητήσεις”, προσκάλεσε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις Βρυξέλλες ο Ευρωβουλευτής κ. Γ. Κουμουτσάκος μαζί με μια μαθήτρια-συντάκτρια της εφημερίδας
Η φιλόλογος κ. Ευαγγελία Κανάλη, προσκεκλημένη του Ευρωβουλευτή της Ν.Δ. κ. Γ. Κουμουτσάκου, ταξίδεψε μαζί με τη μαθήτρια – συντάκτρια της εφημερίδας “Μαθητικές Αναζητήσεις” του Γυμνασίου Κάτω Μηλιάς Παναγιώτα Κούρτη στις Βρυξέλλες από τις 08/07/2012 έως τις 10/07/2012 και με άλλους εκπαιδευτικούς και μαθητές από σχολεία των Γρεβενών, των Φαρσάλων, της Σκύδρας, των Χανίων, της Καβάλας, των Συκεών, του δήμου Ηρακλείου, της Πεύκης, της “Ελληνικής Παιδείας”και του Πρότυπου Εκπαιδευτηρίου Αθηνών. Εκπαιδευτικοί και μαθητές ξεναγήθηκαν στην όμορφη πόλη των Βρυξελλών και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, την καρδιά της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου ακούγεται η φωνή όλων των Ευρωπαίων και διαμορφώνονται οι κοινοί Ευρωπαϊκοί νόμοι τους. Είχαν την ευκαιρία ως Ευρωπαίοι πολίτες να γνωρίσουν το ρόλο και το έργο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, την εργασία των εκπροσώπων -μελών του και να επισκεφθούν το “Parlamentarium”, το νέο Κέντρο Επισκεπτών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, όπου διαδραστικά πολυμέσα οδηγούν τους επισκέπτες στο ταξίδι της ευρωπαϊκής ενοποίησης και δείχνουν πως μας επηρεάζει στην καθημερινή μας ζωή.
Η τριήμερη επίσκεψη στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, όπου εκπροσωπούνται 500 εκατομμύρια Ευρωπαίοι σε 23 επίσημες γλώσσες, χάρισε σε όλους μοναδικές εμειρίες και βιώματα! Τους έδωσε ακόμη τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε ημερίδα για την ενδοσχολική βία που είχε την πρωτοβουλία να διοργανώσει ο Ευρωβουλευτής κ. Γ. Κουμουτσάκος τη Δευτέρα 09/07/2012. Στην ημερίδα αυτή, η οποία αποσκοπούσε στην ευαισθητοποίηση των εθνικών και κοινοτικών φορέων για το ανησυχητικό φαινόμενο της βίας στα σχολεία, βασικός ομιλητής ήταν ο διάσημος Σουηδός καθηγητής Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Μπέργκεν, Νταν Όλβεους, πρωτοπόρος στην έρευνα για την καταπολέμηση του ενδοσχολικού εκφοβισμού και της βίας.
Ο καθηγητής παρουσίασε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα καταπολέμησης του ενδοσχολικού εκφοβισμού (Olweus Bullying Prevention Programme), που διαμορφώθηκε κατόπιν 35 χρόνων έρευνάς του σε διάφορες χώρες του κόσμου. Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε, η Ελλάδα είναι 4η μεταξύ 41 χωρών παγκοσμίως σε φαινόμενα ενδοσχολικής βίας. Σημειώνεται ότι το Πρόγραμμα εφαρμόζεται επιτυχώς από 8.000 σχολεία των ΗΠΑ αλλά και πολλούς Ευρωπαϊκούς φορείς. Τη συζήτηση άνοιξε ο κ. Γ. Κουμουτσάκος, ο οποίος ανέφερε ότι “η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μπορούν να καταδυναστεύουν τη ζωή, την ψυχική και σωματική υγεία, να εισβάλλουν στα όνειρα και υποθηκεύουν το παρόν και το μέλλον ενός όλο και μεγαλύτερου αριθμού μαθητών σε όλο τον κόσμο”. Υπογράμμισε ακόμη την ανάγκη “να σπάσουμε, όπως είπε, το φαύλο κύκλο της ιδιότυπης σιωπής που πολύ συχνά καλύπτει τα περιστατικά ενδοσχολικής βίας. Μπορούμε να το πετύχουμε με τη συνεχή και μεγαλύτερη δυνατή ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης, των γονιών, των εκπαιδευτικών και των μαθητών, καθώς και των θεσμών, της πολιτείας αλλά της ΕΕ. Αυτός είναι και ο σκοπός της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας που αναλάβαμε”.
Ανάλογη ήταν και η τοποθέτηση της Ευρωβουλευτού της Ν.Δ. κ. Μαριέττας Γιαννάκου, η οποία τόνισε την αναγκαιότητα λήψης σοβαρών μέτρων για την αντιμετώπιση του φαινομένου. Σε πραγματικές ιστορίες με παιδιά θύτες και θύματα αναφέρθηκε ο κ. Κώστας Γιαννόπουλος, πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του “Χαμόγελου του Παιδιού”, το οποίο έχει υλοποιήσει δράσεις για την πρόληψη και διαχείριση καταστάσεων σχολικού εκφοβισμού και παρέχει στήριξη μέσω της Εθνικής Τηλεφωνικής Γραμμής για τα Παιδιά SOS 1056.
Τέλος, με ιδιαίτερη προσοχή ακούστηκε η παρέμβαση του διευθυντή του σχολείου των φυλακών ανηλίκων Αυλώνας, κ. Πέτρου Δαμιανού, ο οποίος αναφέρθηκε στους μαθητές του ως τα “παιδιά που σαν κοινωνία δεν τα προλάβαμε”.
Κλείνοντας ανέφερε ότι η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος σε παιδιά με ήπια παραβατική συμπεριφορά δεν
αποτελεί λύση. Αντιθέτως, συμβάλλει στη διαιώνιση του προβλήματος με κατάληξη πολλές φορές αυτών των παιδιών στις τάξεις του δικού του σχολείου.
αποτελεί λύση. Αντιθέτως, συμβάλλει στη διαιώνιση του προβλήματος με κατάληξη πολλές φορές αυτών των παιδιών στις τάξεις του δικού του σχολείου.
Τη συζήτηση συντόνισαν ο ευρωβουλευτής Γ. Κουμουτσάκος και ο δημοσιογράφος της εφημερίδας τα “ΝΕΑ” και συγγραφέας Μ. Βιντιάδης.
Κατά τη διάρκεια της δημόσιας συζήτησης για το φαινόμενο του εκφοβισμού και της βίας στα σχολεία ακούστηκαν ενδιαφέρουσες απόψεις και από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, όπως συγκεκριμένα της φιλολόγου κ. Ευαγγελίας Κανάλη, η οποία αναφέρθηκε στο ρόλο που μπορεί να παίξει η οικογένεια και το σχολείο στην αντιμετώπιση του φαινομένου της ενδοσχολικής βίας που τείνει να λάβει ανησυχητικές διαστάσεις, αφού πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει ότι πάνω από το 15% των μαθητών σε δημοτικά και γυμνάσια σχολεία έχουν εμπλακεί σε περιστατικά εκφοβισμού και βίας είτε ως θύτες είτε ως θύματα.
Σημαντικές και οι παρεμβάσεις ορισμένων μαθητών που κάλεσαν τον κ. Κουμουτσάκο και όλους τους αρμοδίους φορείς να συνεργαστούν ώστε να εξαλειφθεί η ενδοσχολική βία. Τέλος οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές, σε μια συμβολική πράξη κατά του εκφοβισμού και της βίας στο σχολείο, στήριξαν με την υπογραφή τους, στην έδρα του… Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις Βρυξέλλες, Γραπτή Δήλωση-Ψήφισμα για την καθιέρωση Ευρωπαϊκής Ημέρας κατά της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού.
Το ψήφισμα αυτό κατατέθηκε επισήμως στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο με πρωτοβουλία του ευρωβουλευτή της ΝΔ, κ. Γιώργου Κουμουτσάκου και την υποστήριξη δύο Αντιπροέδρων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, της Ιταλίδας, Ρ. Αντζελίλλι και του Γερμανού, Α. Άλβαρο.
Στόχος είναι η καθιέρωση, από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Ευρωπαϊκής Ημέρας για την καταπολέμηση του εκφοβισμού και της βίας στο σχολείο, η οποία θα συμβάλλει αποφασιστικά στην ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης για το ανησυχητικό και διευρυνόμενο αυτό κοινωνικό φαινόμενο, τις επιπτώσεις του και την επείγουσα ανάγκη αντιμετώπισής του.
Τη φιλόλογο κ. Ευαγγελία Κανάλη, ως υπεύθυνη καθηγήτρια για την έκδοση εδώ και δέκα χρόνια της εφημερίδας του Γυμνασίου Κάτω Μηλιάς “Μαθητικές Αναζητήσεις”, προσκάλεσε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις Βρυξέλλες ο Ευρωβουλευτής κ. Γ. Κουμουτσάκος μαζί με μια μαθήτρια-συντάκτρια της εφημερίδας
Η φιλόλογος κ. Ευαγγελία Κανάλη, προσκεκλημένη του Ευρωβουλευτή της Ν.Δ. κ. Γ. Κουμουτσάκου, ταξίδεψε μαζί με τη μαθήτρια – συντάκτρια της εφημερίδας “Μαθητικές Αναζητήσεις” του Γυμνασίου Κάτω Μηλιάς Παναγιώτα Κούρτη στις Βρυξέλλες από τις 08/07/2012 έως τις 10/07/2012 και με άλλους εκπαιδευτικούς και μαθητές από σχολεία των Γρεβενών, των Φαρσάλων, της Σκύδρας, των Χανίων, της Καβάλας, των Συκεών, του δήμου Ηρακλείου, της Πεύκης, της “Ελληνικής Παιδείας”και του Πρότυπου Εκπαιδευτηρίου Αθηνών. Εκπαιδευτικοί και μαθητές ξεναγήθηκαν στην όμορφη πόλη των Βρυξελλών και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, την καρδιά της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου ακούγεται η φωνή όλων των Ευρωπαίων και διαμορφώνονται οι κοινοί Ευρωπαϊκοί νόμοι τους. Είχαν την ευκαιρία ως Ευρωπαίοι πολίτες να γνωρίσουν το ρόλο και το έργο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, την εργασία των εκπροσώπων -μελών του και να επισκεφθούν το “Parlamentarium”, το νέο Κέντρο Επισκεπτών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, όπου διαδραστικά πολυμέσα οδηγούν τους επισκέπτες στο ταξίδι της ευρωπαϊκής ενοποίησης και δείχνουν πως μας επηρεάζει στην καθημερινή μας ζωή.
Η τριήμερη επίσκεψη στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, όπου εκπροσωπούνται 500 εκατομμύρια Ευρωπαίοι σε 23 επίσημες γλώσσες, χάρισε σε όλους μοναδικές εμειρίες και βιώματα! Τους έδωσε ακόμη τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε ημερίδα για την ενδοσχολική βία που είχε την πρωτοβουλία να διοργανώσει ο Ευρωβουλευτής κ. Γ. Κουμουτσάκος τη Δευτέρα 09/07/2012. Στην ημερίδα αυτή, η οποία αποσκοπούσε στην ευαισθητοποίηση των εθνικών και κοινοτικών φορέων για το ανησυχητικό φαινόμενο της βίας στα σχολεία, βασικός ομιλητής ήταν ο διάσημος Σουηδός καθηγητής Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Μπέργκεν, Νταν Όλβεους, πρωτοπόρος στην έρευνα για την καταπολέμηση του ενδοσχολικού εκφοβισμού και της βίας.
Ο καθηγητής παρουσίασε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα καταπολέμησης του ενδ
οσχολικού εκφοβισμού (Olweus Bullying Prevention Programme), που διαμορφώθηκε κατόπιν 35 χρόνων έρευνάς του σε διάφορες χώρες του κόσμου. Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε, η Ελλάδα είναι 4η μεταξύ 41 χωρών παγκοσμίως σε φαινόμενα ενδοσχολικής βίας. Σημειώνεται ότι το Πρόγραμμα εφαρμόζεται επιτυχώς από 8.000 σχολεία των ΗΠΑ αλλά και πολλούς Ευρωπαϊκούς φορείς. Τη συζήτηση άνοιξε ο κ. Γ. Κουμουτσάκος, ο οποίος ανέφερε ότι “η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μπορούν να καταδυναστεύουν τη ζωή, την ψυχική και σωματική υγεία, να εισβάλλουν στα όνειρα και υποθηκεύουν το παρόν και το μέλλον ενός όλο και μεγαλύτερου αριθμού μαθητών σε όλο τον κόσμο”. Υπογράμμισε ακόμη την ανάγκη “να σπάσουμε, όπως είπε, το φαύλο κύκλο της ιδιότυπης σιωπής που πολύ συχνά καλύπτει τα περιστατικά ενδοσχολικής βίας. Μπορούμε να το πετύχουμε με τη συνεχή και μεγαλύτερη δυνατή ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης, των γονιών, των εκπαιδευτικών και των μαθητών, καθώς και των θεσμών, της πολιτείας αλλά της ΕΕ. Αυτός είναι και ο σκοπός της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας που αναλάβαμε”.
οσχολικού εκφοβισμού (Olweus Bullying Prevention Programme), που διαμορφώθηκε κατόπιν 35 χρόνων έρευνάς του σε διάφορες χώρες του κόσμου. Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε, η Ελλάδα είναι 4η μεταξύ 41 χωρών παγκοσμίως σε φαινόμενα ενδοσχολικής βίας. Σημειώνεται ότι το Πρόγραμμα εφαρμόζεται επιτυχώς από 8.000 σχολεία των ΗΠΑ αλλά και πολλούς Ευρωπαϊκούς φορείς. Τη συζήτηση άνοιξε ο κ. Γ. Κουμουτσάκος, ο οποίος ανέφερε ότι “η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μπορούν να καταδυναστεύουν τη ζωή, την ψυχική και σωματική υγεία, να εισβάλλουν στα όνειρα και υποθηκεύουν το παρόν και το μέλλον ενός όλο και μεγαλύτερου αριθμού μαθητών σε όλο τον κόσμο”. Υπογράμμισε ακόμη την ανάγκη “να σπάσουμε, όπως είπε, το φαύλο κύκλο της ιδιότυπης σιωπής που πολύ συχνά καλύπτει τα περιστατικά ενδοσχολικής βίας. Μπορούμε να το πετύχουμε με τη συνεχή και μεγαλύτερη δυνατή ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης, των γονιών, των εκπαιδευτικών και των μαθητών, καθώς και των θεσμών, της πολιτείας αλλά της ΕΕ. Αυτός είναι και ο σκοπός της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας που αναλάβαμε”.
Ανάλογη ήταν και η τοποθέτηση της Ευρωβουλευτού της Ν.Δ. κ. Μαριέττας Γιαννάκου, η οποία τόνισε την αναγκαιότητα λήψης σοβαρών μέτρων για την αντιμετώπιση του φαινομένου. Σε πραγματικές ιστορίες με παιδιά θύτες και θύματα αναφέρθηκε ο κ. Κώστας Γιαννόπουλος, πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του “Χαμόγελου του Παιδιού”, το οποίο έχει υλοποιήσει δράσεις για την πρόληψη και διαχείριση καταστάσεων σχολικού εκφοβισμού και παρέχει στήριξη μέσω της Εθνικής Τηλεφωνικής Γραμμής για τα Παιδιά SOS 1056.
Τέλος, με ιδιαίτερη προσοχή ακούστηκε η παρέμβαση του διευθυντή του σχολείου των φυλακών ανηλίκων Αυλώνας, κ. Πέτρου Δαμιανού, ο οποίος αναφέρθηκε στους μαθητές του ως τα “παιδιά που σαν κοινωνία δεν τα προλάβαμε”.
Κλείνοντας ανέφερε ότι η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος σε παιδιά με ήπια παραβατική συμπεριφορά δεν αποτελεί λύση. Αντιθέτως, συμβάλλει στη διαιώνιση του προβλήματος με κατάληξη πολλές φορές αυτών των παιδιών στις τάξεις του δικού του σχολείου.
Τη συζήτηση συντόνισαν ο ευρωβουλευτής Γ. Κουμουτσάκος και ο δημοσιογράφος της εφημερίδας τα “ΝΕΑ” και συγγραφέας Μ. Βιντιάδης.
Κατά τη διάρκεια της δημόσιας συζήτησης για το φαινόμενο του εκφοβισμού και της βίας στα σχολεία ακούστηκαν ενδιαφέρουσες απόψεις και από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, όπως συγκεκριμένα της φιλολόγου κ. Ευαγγελίας Κανάλη, η οποία αναφέρθηκε στο ρόλο που μπορεί να παίξει η οικογένεια και το σχολείο στην αντιμετώπιση του φαινομένου της ενδοσχολικής βίας που τείνει να λάβει ανησυχητικές διαστάσεις, αφού πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει ότι πάνω από το 15% των μαθητών σε δημοτικά και γυμνάσια σχολεία έχουν εμπλακεί σε περιστατικά εκφοβισμού και βίας είτε ως θύτες είτε ως θύματα.
Σημαντικές και οι παρεμβάσεις ορισμένων μαθητών που κάλεσαν τον κ. Κουμουτσάκο και όλους τους αρμοδίους φορείς να συνεργαστούν ώστε να εξαλειφθεί η ενδοσχολική βία. Τέλος οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές, σε μια συμβολική πράξη κατά του εκφοβισμού και της βίας στο σχολείο, στήριξαν με την υπογραφή τους, στην έδρα του… Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις Βρυξέλλες, Γραπτή Δήλωση-Ψήφισμα για την καθιέρωση Ευρωπαϊκής Ημέρας κατά της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού.
Το ψήφισμα αυτό κατατέθηκε επισήμως στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο με πρωτοβουλία του ευρωβουλευτή της ΝΔ, κ. Γιώργου Κουμουτσάκου και την υποστήριξη δύο Αντιπροέδρων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, της Ιταλίδας, Ρ. Αντζελίλλι και του Γερμανού, Α. Άλβαρο.
Στόχος είναι η καθιέρωση, από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Ευρωπαϊκής Ημέρας για την καταπολέμηση του εκφοβισμού και της βίας στο σχολείο, η οποία θα συμβάλλει αποφασιστικά στην ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης για το ανησυχητικό και διευρυνόμενο αυτό κοινωνικό φαινόμενο, τις επιπτώσεις του και την επείγουσα ανάγκη αντιμετώπισής του.