Συνάντηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ Πιερίας με υπουργό Οικονομίας

Παρά μόνο για κατάργηση νόμου Βορίδη και ηλεκτρονικά διόδια

 

Δίχως τα προσδοκώμενα αποτελέσματα, τουλάχιστον όσον αφορά στο σκέλος της κατάργησης και της άμεσης αναστολής των διοδίων του Αιγινίου, φαίνεται ότι κατέληξε η συνάντηση που είχαν οι βουλευτές Πιερίας του ΣΥΡΙΖΑ με τον υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γιώργο Σταθάκη την Πέμπτη 5 Μαρτίου.

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε λίγες μέρες μετά την ευρεία σύσκεψη που έγινε στο Αιγίνιο με τη συμμετοχή πλήθους φορέων, συλλόγων και πολιτών, απ’ όπου σαν βασικά αιτήματα προέκυψαν η κατάργηση των διοδίων του Αιγινίου (και των πλευρικών Λεπτοκαρυάς) και η άμεση αναστολή της λειτουργίας τους, η κατάργηση του νόμου Βορίδη, που ποινικοποιεί τις κινητοποιήσεις και η ολοκλήρωση του κόμβου Αιγινίου μέσα στο προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα.

Στη λιτή ανακοίνωση του Υπουργείου δεν γίνεται καμιά αναφορά στα δυο πρώτα αιτήματα, παρά μόνο στην κατάργηση του νόμου Βορίδη και στην ανάγκη αλλαγής της τιμολογιακής πολιτικής, ενώ σημειώνεται πως στις προθέσεις της κυβέρνησης είναι η θέσπιση ηλεκτρονικών διοδίων και η καθιέρωση κοινωνικών τιμολογίων για τις ευάλωτες ομάδες.

Η ανακοίνωση του Υπουργείου

«Συνάντηση με τους βουλευτές Μαγνησίας, Πιερίας και Λάρισας του ΣΥΡΙΖΑ είχε ο Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γιώργος Σταθάκης με αντικείμενο την πολιτική που θα ακολουθήσει η κυβέρνηση αναφορικά με τα διόδια και τους αυτοκινητοδρόμους.

Συγκεκριμένα συζητήθηκε η κατάργηση του νόμου Βορίδη-Ρέππα, που ποινικοποιεί την κοινωνική διαμαρτυρία. Στη συνάντηση έγινε, επίσης, λόγος για την αναγκαιότητα αλλαγής της τιμολογιακής πολιτικής των διοδίων, στην κατεύθυνση της εξυπηρέτησης των αναγκών της κοινωνίας, όπως είχε περιγραφεί και κατά τη συζήτηση στη Βουλή της τροποποίησης των συμβάσεων παραχώρησης (Νοέμβριος 2013).

Στις προθέσεις της νέας κυβέρνησης είναι και η θέσπιση ηλεκτρονικών διοδίων (χρέωση ανάλογα με τη χρήση του δρόμου), καθώς και η καθιέρωση κοινωνικών τιμολογίων για τα διόδια, που θα εξυπηρετούν ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού και τους πολίτες που ζουν κοντά σε περιοχές με διόδια».

 

Η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ Πιερίας

Την ανακοίνωση του υπουργείου αναπαράγει και η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ Πιερίας, με ορισμένες προσθήκες. Συγκεκριμένα, επισημαίνεται πως το υπουργείο εξετάζει «την κατάργηση της τροπολογίας Βορίδη για τα διόδια, που τέθηκε σε ισχύ το 2012, λόγω της διόγκωσης του κινήματος «Δεν Πληρώνω»… Η εν λόγω τροπολογία ψηφίστηκε το 2012, απαγορεύοντας την κατάληψη μέρους ή ολόκληρου του οδοστρώματος, και των εγκατεστημένων σε αυτό, σταθμών διοδίων».

Και η ανακοίνωση καταλήγει ως εξής: «Σύμφωνα με στελέχη του παρακολουθούν τη διαδικασία, η κατάργηση ή και τροποποίηση του νόμου Βορίδη αποτελεί νομοθετική διαδικασία που μπορεί να περάσει, εύκολα ή δύσκολα, η κυβέρνηση. Αντίθετα, οι τιμές των διοδίων συγκαταλέγονται στις συμβάσεις παραχώρησης που έχουν υπογραφεί μεταξύ ελληνικού δημοσίου και παραχωρησιούχων, οπότε δύσκολα «αλλάζουν». Aπό την πλευρά τους, οι εταιρείες αυτοκινητοδρόμων υποστηρίζουν ότι υπάρχουν εκπτώσεις για τους συχνούς χρήστες».

 

Η ανακοίνωση της Τ.Ε. Πιερίας του ΚΚΕ

Από την πλευρά της η Τ.Ε. Πιερίας του ΚΚΕ κατηγορεί τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ πως είναι υπέρ των διοδίων. Στην ανακοίνωση αναφέρονται τα ακόλουθα:

«Θυμάστε την προπαγάνδα του ΣΥΡΙΖΑ «δεν πληρώνω στα διόδια»; Ε ως εδώ ήταν, δηλαδή μέχρι να γίνει κυβέρνηση, γιατί τώρα άλλαξε χαβά. Ετσι «στις προθέσεις της νέας κυβέρνησης είναι η θέσπιση ηλεκτρονικών διοδίων (χρέωση ανάλογα με τη χρήσητου δρόμου), καθώς και η καθιέρωση κοινωνικών τιμολογίων για τα διόδια, που θα εξυπηρετούν ευάλωτες ομάδεςτου πληθυσμού και τους πολίτες που ζουν κοντά σε περιοχές με διόδια».

Αυτό αναφέρεται σε δελτίο Τύπου που εκδόθηκε χτες από το υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας καιΤουρισμού αναφορικά με τη συνάντηση που είχε χτες ο υπουργός Γ. Σταθάκης με τους βουλευτές Μαγνησίας, Πιερίας και Λάρισας.

Με άλλα λόγια, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ παραλαμβάνοντας τη σκυτάλη από την προηγούμενη κυβέρνηση, είτεμε «κοινωνικό τιμολόγιο» είτε με «χρέωση ανάλογα με τη χρήση του δρόμου», θα εξακολουθήσει να έχει σε πλήρη ισχύ το προκλητικό χαράτσι των διοδίων, το οποίο πάει για την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων που έχου
ν αναλάβει την κατασκευή και την εκμετάλλευση των οδικών αξόνων. Δηλαδή οι «προθέσεις» της κυβέρνησης δεν έχουν καμία σχέση με το λαϊκό δικαίωμα να υπάρχουν δρόμοι σύγχρονοι και ασφαλείς, στους οποίους εργαζόμενοι και λαϊκές οικογένειες να μπορούν να κυκλοφορούν δωρεάν».