Παράταξη Λιακόπουλου: Πώς προχωράμε για να εγκρίνουμε υδατοδρόμιο και να φέρουμε υδροπλάνα στον Δήμο μας; Στην Παραλία; Τον Κορινό ή την Ολυμπιακή Ακτή;
Σε ανακοίνωσή της η δημοτική παράταξη Κατερίνης «Όλοι Μαζί Μπορούμε Καλύτερα» με επικεφαλής τον Θανάση Λιακόπουλο, αναφέρει τα ακόλουθα:
Την ώρα που η περσινή τουριστική χρονιά χάθηκε και η φετινή παραμένει αμφίβολη, στην Ελλάδα συντελείται μία «αθόρυβη επανάσταση» που θα μας απασχολήσει στο άμεσο μέλλον: Ετοιμάζονται 150 νέα υδατοδρόμια που θα αρχίσουν να λειτουργούν από φέτος και εντός της επόμενης πενταετίας! Εκτός από τη συντριπτική πλειοψηφία των νησιών μας που έχουν προχωρήσει προς την κατεύθυνση αυτή, σε αυτόν τον δρόμο φαίνεται να κινούνται και περιοχές της ηπειρωτικής Ελλάδας.
Τα υδατοδρόμια θα επιτρέψουν να προχωρήσουμε στην αεροπορική σύνδεση των σημείων με υδροπλάνα και ουσιαστικά θα δημιουργήσουν μία νέα τάση για τον Ελληνικό τουρισμό, με χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας, νέες αγορές τουριστών αλλά και άνοδο των τιμών των ακινήτων στις περιοχές που αυτά θα εγκατασταθούν. Πχ αμφιβάλλει κανείς πως το Υδατοδρόμιο Αμφιλοχίας που προορίζεται ως σημείο διανυκτέρευσης των υδροπλάνων με κατεύθυνση το Ιόνιο θα αρχίσει να δίνει ώθηση σε όλη την περιοχή; (Θα ήταν μεγάλη επιτυχία αν πχ μπορούσαμε να μετατρέψουμε το δικό μας υδατοδρόμιο σε κόμβο για την ευρύτερη περιοχή).
Πώς προχωράει το υδατοδρόμιο στον Δήμο Κατερίνης;
Την ώρα που τα ρεπορτάζ των ΜΜΕ αναφέρουν πως δεκάδες περιοχές της χώρας μας έχουν τελειώσει με τις περιβαλλοντικές μελέτες ή και με τις αδειοδοτήσεις περιοχών που θα φιλοξενήσουν υδατοδρόμια, έχουμε δει και στον Δήμο μας να γίνονται τα πρώτα βήματα.
Πριν από 3 μήνες πληροφορηθήκαμε ότι το Υπουργείο Ανάπτυξης ενέκρινε 4 μελέτες του Λιμενικού Ταμείου Πιερίας, μεταξύ των οποίων και μία που αφορά το «Υδατοδρόμιο Παραλίας». Για το θέμα έχουμε τρεις ερωτήσεις:
1. Τι έχει γίνει από τότε και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση της μελέτης και στη συνέχεια την αδειοδότηση του υδατοδρομίου;
2. Έχει «κλειδώσει» πως το υδατοδρόμιο θα γίνει στην Παραλία Κατερίνης ή θα εξεταστούν και οι πιθανότητες για να γίνει στον Κορινό ή την Ολυμπιακή Ακτή;
3. Υπάρχει κάτι που μπορεί να κάνει ο Δήμος της Κατερίνης για να υποβοηθήσει την ταχύτερη υλοποίηση αυτού του έργου;
Το χρειαζόμαστε
Το οικονομικό βαλάντιο των τουριστών που θα κινούνται με υδροπλάνα θα είναι πάνω από τον μέσο όρο, νέες τοποθεσίες θα αποκτήσουν υπεραξία (πχ το σημείο διανυκτέρευσης των υδροπλάνων με κατεύθυνση προς Ιόνιο θα είναι η… Αμφιλοχία), ενώ θα δημιουργηθούν και νέες διαδρομές, άγνωστες σήμερα σε όλους.
Όσο πιο γρήγορα και μεθοδικά κινηθούμε ως περιοχή, τόσο πιο γρήγορα θα βάλουμε την περιοχή μας στον χάρτη αυτής της πολλά υποσχόμενης αγοράς, δημιουργώντας θέσεις εργασίας και αυξάνοντας μακροπρόθεσμα τις τιμές των τουριστικών μας ακινήτων.
Στη διάθεσή σας, για να λύσουμε τα προβλήματα των δημοτών μας
Είμαστε εδώ για να συνεργαστούμε για το κοινό καλό, να προτείνουμε καινοτόμες ιδέες και να δουλέψουμε για να βελτιώσουμε τη ζωή των συνδημοτών μας. Είμαστε στο πλευρό σας ΚΑΙ για το θέμα του υδατοδρομίου (όπως και για κάθε άλλο θέμα που αφορά την πρόοδο του τόπου μας). Είναι σημαντικό να βιαστούμε γιατί όπως φαίνεται το ενδιαφέρον των ιδιωτών επενδυτών είναι μεγάλο και θα είναι κρίμα να μην είμαστε έτοιμοι «όταν η αγορά θα έχει ήδη διαμορφωθεί».
Είμαστε εδώ για να συνεργαστούμε και να προστατέψουμε τα συμφέροντα των δημοτών.
Τι κάνετε για το συγκεκριμένο θέμα;
Δημοτικός Συνδυασμός «Όλοι Μαζί Μπορούμε Καλύτερα»
Ακολουθεί σχετικό πρόσφατο ρεπορτάζ του ειδησεογραφικού site liberal.gr
Ανοίγει τα φτερά του το mega project των υδροπλάνων
‘Όλο και πιο κοντά στην απογείωση έρχεται το mega project των υδατοδρομίων και η λειτουργία υδροπλάνων, καθώς σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες κατασκευής και αδειοδότησης τους από άκρη σε άκρη σε όλη την χώρα με στόχο στην πενταετία να λειτουργούν περί τα 150 υδατοδρόμια δημιουργώντας το μεγαλύτερο δίκτυο σε όλη την Ευρώπη.
Η λειτουργία των υδατοδρομίων φιλοδοξεί να μετατρέψει την Ελλάδα σε Μαλδίβες της Ευρώπης, με την δημιουργία 2.000 άμεσων και 5.000 έμμεσων θέσεων εργασία, να «ξαναγράψει» τον χάρτη των μεταφορών στην χώρα μας και στην πλήρη ανάπτυξή του να δώσει στην ελληνική οικονομία πάνω από 1 δισ. ευρώ.
Πρόκειται για project που φέρνει επενδύσεις άνω των 300 εκατ. ευρώ στην πενταετία, μέσω της κατασκευής των υδατοδρομίων (άνω των 50 εκατ. ευρώ), της αγοράς αεροσκαφών των οποίων ο αριθμός εκτιμάται για την πρώτη πενταετία σε τουλάχιστον 20 (περί τα 130, εκατ. ευρώ), αλλά και της δημιουργίας σχολής εκπαίδευσης μεταξύ άλλων.
Μπορεί οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση του project να έχουν περάσει από «40 κύματα » και να καθυστέρησαν και την προηγούμενη χρονιά λόγω της γραφειοκρατίας και της έλευσης της πανδημίας, ωστόσο οι προετοιμασίες δεν σταμάτησαν.
Όπως σημειώνουν στο liberal ο πρόεδρος και Διευθύνοντας Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes S.A. κ. Νικόλας Χαραλάμπους και ο Πρόεδρος της Ελληνικά Υδατοδρόμια κ. Αναστάσιος Γκόβας, οι εξελίξεις στο θέμα αδειοδότησης των υδατοδρομίων, παρά την αρνητική συγκυρία της πανδημίας που πάγωσε πολλές κινήσεις, είναι σημαντικές και επιβεβαιώνουν την σπουδαιότητα του project αλλά και τη ισχυρή θέληση των εμπλεκομένων ώστε να προχωρήσουν οι απαραίτητες διαδικασίες ώστε να ξεκινήσει το ταχύτερο δυνατόν και το πτητικό έργο.
Οι ίδιοι αναλύουν επίσης την φάση που βρίσκεται κάθε ένα από τα υδατοδρόμια που έχουν αναλάβει οι δύο εταιρείες του χώρου, της Hellenic Seaplanes S.A. και της Ελληνικά Υδατοδρόμια Ι.Κ.Ε, που έχουν δεσμευτεί να φέρουν εις πέρας το δύσκολο αυτό έργο της δημιουργίας εθνικού δικτύου υδατοδρομίων, ενώ έδωσαν και το στίγμα για τις αμέσως επόμενες κινήσεις.
«Θα συνεχίσουμε να αξιοποιούμε και να χτίζουμε σε όσα έχουμε επιτύχει μέχρι σήμερα, ώστε να διασφαλίσουμε ότι προχωρά με γοργά βήματα και συνέπεια ο σχεδιασμός μας για την υλοποίηση των αδειοδοτήσεων των υδατοδρομίων που έχουμε αναλάβει.
Παράλληλα ορίζουμε τις νέες τοποθεσίες-στόχους που είναι εν δυνάμει προορισμοί και θα μπορούσαν να έχουν στην πορεία το δικό τους υδατοδρόμιο». Η Ελλάδα σύντομα θα έχει το μεγαλύτερο δίκτυο υδατοδρομίων στην Ευρώπη και στον Κόσμο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Νικόλας Χαραλάμπους πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes.
Ο πρόεδρος της Ελληνικά Υδατοδρόμια Ι.Κ.Ε, κ. Αναστάσιος Γκόβας δήλωσε σχετικά: « Εργαζόμαστε συστηματικά προκειμένου να δημιουργηθεί ένα εκτενές δίκτυο Υδατοδρομίων στην Ελληνική επικράτεια. Η ύπαρξη αδειοδοτημένων υδατοδρομίων αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την ασφαλή λειτουργία των υδροπλάνων τα οποία με τις πτήσεις τους θα συνεισφέρουν στην ανάπτυξη των τοπικών οικονομιών των νησιών, στην αναβάθμιση του τουρισμού τους και συνεπακόλουθα στην βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων τους».
Η ολοκλήρωση του δικτύου υδατοδρομίων και η έναρξη του πτητικού έργου, θεσμικά οχυρωμένα, ανοίγει τον δρόμο για την προσέλκυση επιμέρους επενδύσεων καθώς εταιρείες από την Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό αναμένεται προχωρήσουν σε κινήσεις για την απόκτηση μεριδίου από την νέα πίτα που πρόκειται να δημιουργηθεί.
Έχοντας ήδη υπάρξει λύση από πρόσφατο νομοσχέδιο το οποίο ήρε τα εμπόδια που καθήλωσαν το project επί μια 6ετία η δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων σε περίπου 150 σημεία όπως σε νησιά, λιμάνια, λίμνες, αλλά και σε Περιοχές Oλοκληρωμένης Tουριστικής Aνάπτυξης (Π.O.T.A.), σύνθετα τουριστικά καταλύματα και τουριστικούς λιμένες, αναμένεται να δημιουργήσουν ένα νέο υγιές οικονομικό και επιχειρηματικό περιβάλλον. Το οποίο σε όρους επιχειρηματικότητας θα περιλαμβάνει στάσεις ανεφοδιασμού καυσίμων, άρα εμπλοκή και ενδιαφέρον από εταιρείες καυσίμων, βάσεις συντηρήσεων, όπου σύμφωνα με πληροφορίες ήδη έχει υπάρξει ενδιαφέρον από μεγάλη διεθνή οίκο για να αναλάβει την συντήρηση αλλά και μηχανική διαχείριση των υδροπλάνων, ενώ στο χορό των διαπραγματεύσεων έχουν ήδη μπει και αεροπορικές εταιρείες.
Η θέση των αεροπορικών εταιρειών είναι διττή καθώς θα δημιουργηθεί Ακαδημία Εκπαίδευσης Πιλότων αλλά και μια διευρυμένη συνεργασία που αφορά στην προσφορά κοινών «πακέτων» εισιτηρίων ή και συμπληρωματική λειτουργία των υδροπλάνων ως προς τα δρομολόγια της αεροπορικής, για την μεταφορά επιβατών από ή προς τα συμβατικά αεροδρόμια από ή προς τα υδατοδρόμια.
Επισημαίνεται ότι το project των υδατοδρομίων θεωρείται απαραίτητο στην Ελλάδα καθώς λόγω της μορφολογίας της και της πολυνησίας που την χαρακτηρίζει επιβάλλει την ανάπτυξη δικτύου προκειμένου να διευκολυνθούν οι μετακινήσεις όχι μόνο τουριστών αλλά κυρίως κατοίκων απομακρυσμένων νησιών.
Επιπρόσθετα με την έναρξη πτήσεων τα υδροπλάνα θα δημιουργήσουν νέα τουριστικά προϊόντα, παράλληλες δραστηριότητες καθώς και νέο ενδιαφέρων για real estate σε νησιά και απομακρυσμένες περιοχές που θα έχουν πλέον σύνδεση αεροπορική και σύντομη προσέγγιση από αστικά κέντρα και αεροδρόμια.
Την σημασία της δημιουργία τους δικτύου σημείωσε με σχετικές δηλώσεις του πρόσφατα και νέος Υφυπουργός Ναυτιλίας, κ. Κωνσταντίνος Κατσαφάδος, που ανέφερε μεταξύ άλλων ότι : «Το 2021 θα είναι η χρονιά των υδροπλάνων. Πρόκειται για μία επένδυση εθνικής σημασίας και το Υπουργείο Ναυτιλίας θα είναι αρωγός σε τέτοιες επενδυτικές πρωτοβουλίες όπου αναδεικνύουν την νησιωτικότητα, διευκολύνουν την εύκολη μετακίνηση των πολιτών στα νησιά και στην ηπειρωτική χώρα και δίνουν την απαραίτητη ώθηση σε νέα τουριστικά προϊόντα και νέες θέσεις εργασίας».
Οι εξελίξεις
Αναφορικά με τις εξελίξεις γύρω από τα υδατοδρόμια, αυτές αφορούν τους τεχνικούς φακέλους για τα υδατοδρόμια ανά την επικράτεια, πάνω στους οποίους δραστηριοποιούνται οι δύο εταιρείες εδώ και καιρό και δομούν το δίκτυο πάνω στο οποίο θα λειτουργήσουν οι οργανωμένες πτήσεις των επιβατών με υδροπλάνα.
Σταθερά βήματα προς την αδειοδότηση κάνουν και τα 30 υδατοδρόμια του Ν. Αιγαίου με την ένωση των εταιρειών Υδροπλάνα Ελλάδας, Ελληνικά Υδατοδρόμια και Optimum Value βρίσκονται σε ιδιαίτερα προχωρημένο επίπεδο, καθώς συμπληρώνονται οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων και μελετών θορύβου για τα νησιά: Μύκονος, Κύθνος, Σίκινος, Σέριφος , Δονούσα, Ανάφη, Χάλκη, Σύμη , Τήλος, Κάρπαθος, Καστελόριζο, Αγαθονήσι, Νίσυρος, Αστυπάλαια, Πάρο, Κω, Μήλο, Σύρο, Κάλυμνο, Λειψοί, Λέρο, Ίος και Κάσος. Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται και οι αδειοδοτικοί φάκελοι των νησιών Δονούσα, Αγαθονήσι, Σύμη και Ανάφη. Σύντομα όλοι οι τεχνικοί φάκελοι θα έχουν ολοκληρωθεί με τελικό αποδέκτη το αρμόδιο τμήμα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Στο υδατοδρόμιο Ιωαννίνων άρτια συνεργασία των δύο εταιρειών με τους δημόσιους φορείς που συμμετέχουν στο έργο βρίσκει τις διαδικασίες να έχουν προχωρήσει καθώς έχουν ολοκληρωθεί οι χωροθετήσεις στους υποψήφιους χώρους που προορίζονται να δημιουργηθεί το έργο και οι μελέτες περιβάλλοντος και θορύβου έχουν δρομολογηθεί να ξεκινήσουν στο άμεσο διάστημα.
Με την ολοκλήρωση των διεργασιών χωροθέτησης, η Hellenic Seaplanes S.A και Ελληνικά Υδατοδρόμια Ι.Κ.Ε. ρυθμίζουν τις τελευταίες τεχνικές λεπτομέρειες πάντα σε συνεργασία με το Λιμενικό Ταμείο Κυλλήνης, ώστε να είναι έτοιμες προς κατάθεση του τεχνικού φακέλου αδειοδότησης του υδατοδρομίου στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μέσα στον Φεβρουάριο.
Στην Εύβοια οι περιβαλλοντικές μελέτες έχουν πλέον ολοκληρωθεί και στα πέντε υδατοδρόμια του νησιού και συγκεκριμένα στη Χαλκίδα, στην Αιδηψό, στην Κάρυστο, στο Αλιβέρι και στη Κύμη. Το χρονοδιάγραμμα ενεργειών που έχει τεθεί επί τάπητος έχει απώτερο στόχο να εγκριθούν την ίδια εποχή από τους αρμόδιους φορείς οι άδειες ιδρύσεως υδατοδρομίου και στα πέντε σημεία της Εύβοιας.
Με την κατάθεση όλων των εγγράφων της αίτησης του υδατοδρομίου του Βόλου, η ένωση Hellenic Seaplanes S.A. και Optimum Value αναμένουν την τελική έγκριση για την άδεια Ίδρυσης από το υπουργείο μεταφορών και υποδομών.
Στην Τήνο και στην Σκύρο ξεκινούν οι εργασίες κατασκευής των υδατοδρομίων μετά την εξάλειψη των πολεοδομικών εμποδίων και το πλάνο κατασκευής έχει οριστεί και αναμένεται μέχρι την άνοιξη να πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια των δύο αυτών υδατοδρομίων.
Σε τελικό στάδιο είναι και τα υδατοδρόμια σε Χίο, Ψαρά και Οινούσσες , ενώ στα Διαπόντια νησιά, δηλαδή Ερεικούσσα, Οθωνούς, Μαθράκι, προγραμματίζεται η δημιουργία υδατοδρομίων. Η «Ελληνικά Υδατοδρόμια» έχει ολοκληρώσει τη σύνταξη των Τεχνικών Φακέλων των τριών υδατοδρομίων τους οποίους θα υποβάλει στο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών ως ανάδοχος του «Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας» που έχει την δικαιοδοσία των λιμανιών των Διαπόντιων νήσων.
Στο Υδατοδρόμιο Αμφιλοχίας που ορίζεται από την Hellenic Seaplanes S.A. ως το σημείο διανυκτέρευσης των υδροπλάνων στην πλευρά του Ιονίου, αναμένεται η τελική έγκριση από τον Δήμο Αμφιλοχίας.
Στον χορό μπαίνει δυναμικά με 7 υδατοδρόμια στο νησί και η Κρήτη αρχής γενομένης από το υδατοδρόμιο Ρεθύμνου ενώ ακολουθούν τα υδατοδρόμια: Σητείας, Ηρακλείου, Ιεράπετρας, Χανίων, Μαλεβιζίου και Αγίας Γαλήνης .
Με πρωτοβουλία του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Νίκα ξεκίνησε η αδειοδότηση υδατοδρομίου στην Λίμνη Τάκα, ενώ στην Πάτμο προχωρά η ολοκλήρωση κατασκευής του υδατοδρομίου μετά την έκδοση του σχετικού ΦΕΚ για τα πολεοδομικά και η κατασκευή του αναμένεται να ολοκληρωθεί άμεσα..
Λίγο πριν την έναρξη κατασκευής είναι και οι Σκόπελος και Αλόννησος καθώς σε φάση οριστικοποιήσης είναι τα τελευταία έγγραφα αδειοδότησης.
Αναμένεται επίσης η έναρξη της διαδικασίας αδειοδότησης από τον Περιφερειάρχη Αττικής κ. Πατούλη στον προτεινόμενο σχεδιασμό των δύο εταιρειών για την δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων στα νησιά του Αργοσαρωνικού και στα παράλια της περιφέρειας Αττικής.
Την ίδια ώρα οι δύο εταιρείες σχεδιάζουν την περαιτέρω προσέγγιση οργανισμών και λιμενικών ταμείων και άλλων παραθαλάσσιων περιοχών ή νησιών για να αποκτήσουν άδεια ιδρύσεως υδατοδρομίου με στόχο τα 150 υδατοδρόμια σε όλη την χώρα.
Πηγή: Ανοίγει τα φτερά του το mega project των υδροπλάνων | LiberalGr