Παρατημένα σε ένα κουτί και κατασχεμένα από το FBI: Η μοίρα των ιστορικότερων φορεμάτων του Χόλυγουντ
Από το θρυλικό φόρεμα της Μέριλιν Μονρόε που φόρεσε η Κιμ Καρντάσιαν, σε αυτό της Τζούντι Γκάρλαντ στον Μάγο του Οζ και στη συλλογή της Ντέμπι Ρέινολντς
Τα φλας πάνω της τράβηξε στο Met Gala 2022 η Κιμ Καρντάσιαν. Η διάσημη τηλεπερσόνα εμφανίστηκε με το θρυλικό φόρεμα της Μέριλιν Μονρόε, το οποίο φορούσε η ηθοποιός, όταν τραγούδησε το «Happy Birthday» στον Τζον Κένεντι το 1962.
Άλλοι την αποθέωσαν και άλλοι δεν έκρυψαν την ενόχλησή τους, με τους ανθρώπους της μόδας να τονίζουν ότι «μια σταγόνα ιδρώτας της θα μπορούσε να καταστρέψει ολοκληρωτικά το ύφασμα».
Ο ίδιος ο σχεδιαστής του, Μπομπ Μάκι, χαρακτήρισε «ανησυχητική» την απόφαση να επιτραπεί στην 41χρονη να το βάλει πάνω της, επιμένοντας ότι «κανείς άλλος δεν πρέπει να το φορέσει ποτέ ξανά».
Η Κιμ δανείστηκε το φόρεμα με τα 2.000 κρύσταλλα από το μουσείο «Ripley’s Believe It Or Not», το οποίο το αγόρασε για 4,8 εκατομμύρια δολάρια το 2016 ενώ για να χωρέσει μέσα σε αυτό έχασε 8 κιλά σε τρεις εβδομάδες.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Kim Kardashian (@kimkardashian)
Το υπέροχο αυτό φόρεμα της Μέριλιν Μονρόε μπορεί να έχει τη δική του ιστορία αλλά δεν είναι το μοναδικό. Υπάρχουν και άλλα στο Χόλυγουντ, που ίσως ποτέ δεν συνειδητοποιήσαμε την αξία τους ή δεν αναρωτηθήκαμε τι απέγιναν. Ποια είναι αυτά;
Το φόρεμα που φορούσε η Τζούντι Γκάρλαντ ως Ντόροθι στον Μάγο του Οζ
Περίπου 10 φορέματα δημιουργήθηκαν από την παραγωγή της ταινίας και ένα από αυτά βγήκε σε δημοπρασία από το Καθολικό Πανεπιστήμιο της Αμερικής τον Μάιο, αφού βρέθηκε ξεχασμένο σε ένα κουτί παπουτσιών. Ωστόσο, αποσύρθηκε γρήγορα από τη διαδικασία, όταν μια ανιψιά του Γκίλμπερτ Χάρτκε, που εργαζόταν στο πανεπιστήμιο, ισχυρίστηκε ότι ήταν δικό της. Το φόρεμα αναμενόταν να πωληθεί μεταξύ 800.000 και 1,2 εκατομμυρίων δολαρίων.
Οι ρουμπινένιες παντόφλες
Τα πέντε ζευγάρια παντόφλες από την ίδια ταινία, τον Μάγο του Οζ, έχουν επίσης την δική τους ιστορία. Ένα ζευγάρι βρίσκεται υπό την κατοχή του FBI, μετά από κλοπή τους από μια έκθεση το 2005. Ένα άλλο ζευγάρι επρόκειτο να πωληθεί σε δημοπρασία το 1970 αλλά τελικά κρατήθηκε από τον σχεδιαστή κοστουμιών Κεντ Γουόρνερ και κατέληξε ως δωρεά στο Μουσείο της Ακαδημίας στο Λος Άντζελες.
Η Ντέμπι Ρέινολντς είχε τη δική της συλλογή με αντικείμενα και ρούχα αξίας
Ξεκίνησε αγοράζοντας τα ρούχα της Ελίζαμπεθ Τέιλορ από την ταινία «Ο αλήτης και η αμαζόνα» και τη στολή μαθήτριας της Λέσλι Καρόν από το Gigi. Αυτά που άλλοι θεωρούσαν σκουπίδια εκείνη τα έβλεπε ως θησαυρούς. Έτσι η συλλογή της μεγάλωνε συνεχώς. Σε αυτή, περιελάμβανε και το ασπρόμαυρο φόρεμα της Όντρεϊ Χέπμπορν στο My Fair Lady αλλά και το διάσημο λευκό φόρεμα με πιέτες που φορούσε η Μέριλιν Μονρόε το 1955 στην ταινία «Επτά χρόνια φαγούρα».
Η Ρέινολντς κατέληξε να πουλήσει κάποια κομμάτια σε συλλέκτες το 2011. Το φόρεμα της Μονρόε έπιασε 4,6 εκατομμύρια δολάρια ενώ αυτό της Χέπμπορν 3,7 εκατομμύρια δολάρια. Η ηθοποιός πέθανε το 2016 και τέσσερα χρόνια αργότερα το Μουσείο της Ακαδημίας συνεργάστηκε με τον γιο της για να εκθέσει τα υπόλοιπα κομμάτια της συλλογής της.
Ο Μάρτιν Νόλαν, εκτελεστικός διευθυντής του οίκου δημοπρασιών Julien’s, που μεσολάβησε για να πάρει η Κιμ Καρντάσιαν το ιστορικό φόρεμα για το Met Gala, τονίζει ότι «τα ρούχα της Μονρόε, της Γκάρλαντ και της Χέπμπορν είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στις μέρες μας. Μάλιστα, οι οίκοι δημοπρασιών έχουν ειδικά τμήματα που ασχολούνται με αυτά».
Η ενδυματολόγος, συγγραφέας και καθηγήτρια, Ντέμπορα Ναντούλμαν Λάντις, με τη σειρά της σημειώνει ότι το 90% των κοστουμιών του Χόλυγουντ βρίσκεται πλέον στα χέρια ιδιωτών συλλεκτών και ένας βασικός λόγος που συμβαίνει αυτό είναι ότι η φροντίδα κοστίζει και είναι χρονοβόρα για τα μουσεία.
«Φυσικά, οι ιδιοκτήτες αυτοί έχουν το δικαίωμα να κάνουν ό,τι θέλουν με τα υπάρχοντά τους. Ένας συλλέκτης πριν μερικά χρόνια δεν τα συντηρούσε και τα κουβαλούσε σε όλη την Αμερική μέσα σε μια μεγάλη σακούλα. Φυσικά, τα ρούχα είχαν υποστεί ζημιές», υπογραμμίζει σχετικά.
«Η παραμέληση ωστόσο είναι σπάνια. Οι συλλέκτες γνωρίζουν πόσο σημαντικά και ιστορικά είναι τα κοστούμια. Νομίζω ότι βλέπουν τους εαυτούς τους ως προσωρινούς θεματοφύλακες των ρούχων αυτών, τα οποία μεταβιβάζουν στην επόμενη γενιά», καταλήγει η Έλεν Χολ, του οίκου δημοπρασιών Bonhams.
Πηγή: Guardian