Στο πλαίσιο του Εκπαιδευτικού/Επιμορφωτικού Προγράμματος–Δικτύου Αειφορίας του 3ου Περιφερειακού Κέντρου Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) Π.Δ.Ε. Κεντρικής Μακεδονίας «Αγροκτήματα-Περιαστικά Δάση-Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία (Κ.ΑΛ.Ο)», διοργανώσαμε και υλοποιήσαμε στις 24 Νοεμβρίου 2020, ώρες 17.30-20.30, επιμορφωτική τηλε-ημερίδα.

Η επιμορφωτική δράση διοργανώθηκε από τον Σ.Ε.Ε. Εκπαίδευσης για την Αειφορία κ. Αθανάσιο Χαρίση, Συντονιστή του Προγράμματος, και τους Σ.Ε.Ε. που αποτελούν την παιδαγωγική ομάδα, κ.κ. Σωτηρία Σαμαρά Σ.Ε.Ε. ΠΕ70, Νικόλαο Αμανατίδη Σ.Ε.Ε. ΠΕ70, Ευαγγελία Μπούτσκου Σ.Ε.Ε. ΠΕ70, Αικατερίνη Παπαγεωργίου Σ.Ε.Ε. ΠΕ70, Κωνσταντίνα Χρυσανθοπούλου Σ.Ε.Ε. ΠΕ07 και Χριστόδουλο Φανιόπουλο Σ.Ε.Ε. ΠΕ70.

Η Εκπαίδευση για την Αειφορία, υπηρετώντας τους στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης, πρότεινε τον φετινό Σεπτέμβριο ως κεντρική δράση της στην εκπαιδευτική κοινότητα το συγκεκριμένο Πρόγραμμα για το 2020-21, με προοπτική δημιουργίας Δικτύου. Σε μια ιδιαίτερη χρονιά, λόγω της πανδημίας, στόχοι του Προγράμματος είναι η έμπνευση, η δημιουργικότητα, η βιωματικότητα και μέσα από βιωματικές εμπειρίες εξ αποστάσεως, η ενεργητική ενασχόληση με τη φύση, την υγεία και τον πολιτισμό, με ευελιξία και αναπροσαρμογές, με παράλληλη αναζήτηση διεξόδων βιώσιμης επαγγελματικής δραστηριότητας για τους μαθητές/τριες, που συνάδουν με περιόδους γενικευμένης οικονομικής/ανθρωπιστικής κρίσης.

Τη σημασία της Αειφορίας στην εκπαίδευση και της ανάπτυξης καινοτόμων προγραμμάτων, όπως και το πιλοτικό πρόγραμμα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, τόνισε στον χαιρετισμό της η Γενική Γραμματέας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής κ. Αναστασία Γκίκα, η οποία τίμησε την τηλε-ημερίδα. Συνεχάρη από καρδιάς τόσο τους διοργανωτές και εισηγητές/τριες, αλλά ιδιαίτερα τους/τις εκπαιδευτικούς που με μεράκι, μέσα στη δίνη της πανδημίας, ανταποκρίνονται, πέρα από τα διδακτικά τους καθήκοντα στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, σε προσκλήσεις που αφορούν την επαγγελματική τους ανάπτυξη. Επεσήμανε μάλιστα ότι οι ενέργειες του Υ.ΠΑΙ.Θ. είναι εμπράκτως προσανατολισμένες στην επίτευξη των διεθνών στόχων της βιώσιμης ανάπτυξης με προμετωπίδα την Εκπαίδευση για την Αειφορία.

Τίμησαν, επίσης, την εκδήλωση και απηύθυναν χαιρετισμό ο Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας, κ. Αλέξανδρος Κόπτσης, που συμμετέχει στην επιμορφωτική/επιστημονική ομάδα του Προγράμματος και ως Πρόεδρος της Συμβουλευτικής Επιτροπής των Κ.Π.Ε., τονίζοντας το υποστηρικτικό έργο των Συντονιστών Ε.Ε. προς την εκπαιδευτική κοινότητα και κατά το διάστημα της πανδημίας, ο αναπληρωτής Οργανωτικός Σ.Ε.Ε. του 3ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. κ. Παντελής Βενάρδος και η Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας κ. Μεταξία Τσιαργαλή που αναφέρθηκαν στη σημασία των θεματικών ενοτήτων του Προγράμματος για την εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία. Χαιρετισμό απέστειλαν η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας κ. Φλώρα Σορώτου και ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας κ. Αθανάσιος Παπαδόπουλος.

Οι εισηγητές/τριες, που μας έκαναν την εξαιρετική τιμή να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα της τηλε-ημερίδας, κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών και πέρα από την ώρα λήξης των εργασιών. Θέματα όπως «Εκκλησία και Κοινωνική Οικονομία. Η περίπτωση των ευάλωτων κοινωνικά ομάδων- ιστορικά και επίκαιρα παραδείγματα» με εισηγητές τους κ.κ. Κωτσιόπουλο Κωνσταντίνο, Αναπληρωτή Καθηγητή, Θεολογική Σχολή Α.Π.Θ., και Τζουμέρκα Παναγιώτη, Επίκουρο Καθηγητή Α.Ε.Α.Θ, «Αειφόρος Ανάπτυξη των Ορεινών Περιοχών» με εισηγητή τον κ. Ζάγκα Θεοχάρη, Καθηγητή, Διευθυντή του Εργαστηρίου Δασοκομίας,  του Τμήματος Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος του Α.Π.Θ., και «Η Κοινωνική Αλληλέγγυα Οικονομία (Κ.ΑΛ.Ο.)-Προβληματισμοί για την εισαγωγή της Κ.ΑΛ.Ο. στο σχολείο», με εισηγήτρια την κ. Μπρίνια Βασιλική, Τμήμα Πληροφορικής,  Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Διδάσκουσα και Επιστημονική υπεύθυνη Προγράμματος Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας, Ακαδημαϊκή Υπεύθυνη του Ειδικού Προγράμματος «Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια» της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών του Ε.Α.Π.., αναπτύχθηκαν εύστοχα και με επιμέλεια.

Στη στρογγυλή τράπεζα τέθηκαν τα θέματα «Εκπαίδευση/επιμόρφωση: εμπειρίες με νόημα, μελλοντική διάσταση», από τον κ. Αθανάσιο Χαρίση, Σ.Ε.Ε. Εκπαίδευσης για την Αειφορία, «Ποιοτική Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας και Αειφορία: Με επίκεντρο τον Άνθρωπο και το Περιβάλλον», από τον κ. Γαϊτάνη Δημήτριο, Προϊστάμενο Διεύθυνσης Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού του ΕΟΠΠΕΠ, «Κοινωνική Αλληλέγγυα Οικονομία και Εκπαίδευση», από τον κ. Αμανατίδη Νικόλαο, Σ.Ε.Ε. ΠΕ70, «Αξιοποιώντας το λογοτεχνικό βιβλίο γνώσεων σε αειφορικές δράσεις», από την κ. Σαμαρά Σωτηρία,  Σ.Ε.Ε. ΠΕ70, «Το επιχειρείν στην εκπαιδευτική διαδικασία», από την κ. Κανάλη Ευαγγελία,  Διευθύντρια Γυμνασίου Μακρυγιάλου, «Κομποστοποίηση. Μια Αειφορική Πρακτική», από τους κΜπεκιάρη Γεώργιο και Λιλιόπουλο Νικόλαο, του Κ.Π.Ε. Νάουσας.

Στην επιμορφωτική δράση κατατέθηκαν γόνιμοι προβληματισμοί πάνω στις θεματικές του Προγράμματος «Αγροκτήματα-Περιαστικά Δάση-Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία (Κ.ΑΛ.Ο)», με σκοπό να αξιοποιηθούν μετασχηματιστικά από την εκπαιδευτική κοινότητα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας, Πιερίας, Πέλλας που συμμετέχει σ’ αυτό, σε συνεργασία με την ακαδημαϊκή κοινότητα, τα Κ.Π.Ε. και τοπικούς φορείς Κ.ΑΛ.Ο.. Ευχαριστούμε θερμά τους/τις εκπαιδευτικούς και όλους/ες που συνέβαλαν στην επιτυχία της δράσης.

 

Aθανάσιος  Χαρίσης

Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου  Κλάδου Εκπαίδευσης για την Αειφορία

3ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Π.Δ.Ε. Κ. Μακεδονίας