Εκτός της έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης που πρόσφατα εγκρίθηκε από τα αρμόδια υπουργεία κινδυνεύουν να μείνουν οι ιδιοκτήτες των τουριστικών λεωφορείων, αφού δεν έχουν τη δυνατότητα να καταθέσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά όπως φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα.

Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ της Ντέπυς Χιωτοπούλου για το grtimes.gr, συναγερμός έχει σημάνει στους ιδιοκτήτες των τουριστικών λεωφορείων στο νομό Πιερίας όπου, ήδη, από το πρώτο lockdown του Μαρτίου βρίσκονται σχεδόν σε ακινησία- με εξαίρεση ένα 10% που κινήθηκαν Ιούλιο και Αύγουστο. Η προθεσμία έως τις 27 Νοεμβρίου για να καταθέσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά για χορήγηση αποζημίωσης λόγω της απαγόρευσης πλήρωσης του συνόλου των διαθέσιμων θέσεων των επιβατών, φαντάζει «όνειρο θερινής νυκτός», αφού το 80% των ενδιαφερόμενων, δεν τα διαθέτουν, δίχως να ευθύνονται οι ίδιοι.

Η εγκύκλιος σχετικά με τη διαδικασία αποζημίωσης των τουριστικών επιχειρήσεων οδικών μεταφορών που διαθέτουν τουριστικά λεωφορεία δημόσιας χρήσης, για το χρονικό διάστημα Ιουλίου – Αυγούστου 2020, ύστερα από Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) από τα υπουργεία Τουρισμού, Οικονομικών και Υποδομών – Μεταφορών επισημαίνει ότι μεταξύ των απαραίτητων δικαιολογητικών που θα πρέπει να κατατεθούν στην κατά τόπο αρμόδια Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού, είναι και η φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα, η οποία δεν θα υποβάλλεται αλλά θα αναζητείται αυτεπαγγέλτως.

«Σχετικά με την ενίσχυση των τουριστικών λεωφορείων που ανακοίνωσαν τα συναρμόδια υπουργεία, είναι βέβαιο ότι η πλειοψηφία των συναδέλφων δεν θα μπορέσει να την λάβει, διότι απαιτούνται ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα,  εφόσον πληρώσουμε ή ρυθμίσουμε τις εισφορές μας για τους μήνες που ήμασταν σε απραγία’ κάτι το οποίο είναι αδύνατον, εφόσον τα λεωφορεία μας ήταν και εξακολουθούν να είναι ακινητοποιημένα» αναφέρει στο GRTimes.gr η Α’ Αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Πιερίας, μέλος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας Θράκης και ιδιοκτήτρια ταξιδιωτικού γραφείου και τουριστικών λεωφορείων Ματούλα Βελώνη.

Η ίδια, εξηγεί, ότι ένα πρόσθετο πρόβλημα στην εν λόγω ενίσχυση από την ΚΥΑ είναι ότι οι περισσότεροι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων – όχι μόνο στην Πιερία αλλά πανελλαδικά- αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τον ασφαλιστικό τους φορέα, το Ταμείο Ασφάλισης Ναυτικών Πρακτόρων & Υπαλλήλων (ΤΑΝΠΥ), που πλέον βρίσκεται υπό την ομπρέλα του ΕΦΚΑ.

Τι συμβαίνει; Ενώ έχουν κάνει διακανονισμό των χρεών τους σε ρύθμιση των 120 δόσεων και έχει γίνει ο επαναπροσδιορισμός της οφειλής τους, δεν εμφανίζεται το χρέος στο Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ) ώστε να ξεκινήσει η πληρωμή των δόσεων.

«Καθυστερεί το συγκεκριμένο ταμείο και επίσης δεν ανταποκρίνεται στα χιλιάδες e-mail και τηλεφωνήματα που κάνουμε καθημερινά. Άρα, δεν μπορούμε να αποκαλούμε αυτήν την ενίσχυση ως βοήθημα, διότι οι περισσότεροι συνάδελφοι δεν θα μπορέσουν να την λάβουν» εξηγεί στο GRTimes.gr η κα. Βελώνη αναφερόμενη στην έκτακτη οικονομική ενίσχυση που αφορά αποζημίωση για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο στις τουριστικές επιχειρήσεις οδικών μεταφορών, οι οποίες βάσει των μέτρων κατά του κορωνοϊού, ο μέγιστος αριθμός επιβατών είναι στο 65% του συνόλου των διαθέσιμων θέσεων του λεωφορείου.

Να σημειώσουμε ότι σ’ όλη την Ελλάδα είναι καταγεγραμμένα πάνω από 6.500 τουριστικά λεωφορεία, εκ των οποία τα 3.500 βρίσκονται στη Βόρεια Ελλάδα.

 

3.600 ευρώ σε κάθε λεωφορείο

Στο πλευρό των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στέκεται το Επιμελητήριο Πιερίας, το οποίο ύστερα από έγγραφη παρέμβασή του (στις 4/6/2020) προς τα αρμόδια υπουργεία, με κύριο αίτημα την ειδική επιχορήγηση των Τουριστικών Επιχειρήσεων Οδικών Μεταφορών (Τ.Ε.Ο.Μ), εξαιτίας της οικονομικής καθίζησης του κλάδου, λόγω της πανδημίας COVID-19, η σχετική εγκύκλιος ενέκρινε την χορήγηση αποζημίωσης στον κλάδο των τουριστικών λεωφορείων, καθώς και στις εταιρίες ΚΤΕΛ Α.Ε. ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. και στα τουριστικά γραφεία.

Για την Πιερία, όπου δραστηριοποιούνται 45 λεωφορεία, το συνολικό ποσό που θα διατεθεί στους δικαιούχους αφορά αποζημίωση για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο 2020 και ανέρχεται σε 21.007.300 ευρώ. Υπολογίζεται, ότι κατά μέσο όρο αντιστοιχούν 3.600 ευρώ σε κάθε λεωφορείο, καθώς επιδοτούνται οι δεσμευμένες θέσεις με το ποσό των 0,87 ευρώ ανά θέση και ανά μήνα.

 

 

(ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ)