Πιερία, ο ενδιάμεσος σταθμός των εκπαιδευτικών
odelalis,
29 Μαρτίου, 2017
2 λεπτά ανάγνωσης
ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ Ν. ΕΥΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΑΛΛΑΓΗΣ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑΘΕΣΕΩΝ
Η κομβική θέση της Πιερίας και το καλό επαρχιακό οδικό δίκτυο προσελκύουν εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να μετατεθούν σε όμορους νομούς αλλά δεν τα καταφέρνουν. Με την πάροδο των χρόνων και με τις μεταθέσεις τα τελευταία χρόνια να γίνονται μακρινό όνειρο, στην Πιερία υπηρετούν οργανικά πάνω από 300 εκπαιδευτικοί που έχουν κάνει τα χαρτιά τους για να μετατεθούν. Από αυτούς 70 ανήκουν στην Α/θμια και οι υπόλοιποι στη Β/θμια Εκπαίδευση. Ωστόσο οι πιθανότητες να μετατεθούν είναι ελάχιστες.Ο νομός της Λάρισας οριακά κόβει το νήμα έχοντας πάνω από 100 προτιμήσεις πρώτης επιλογής στις αιτήσεις μεταθέσεων των εκπαιδευτικών και ακολουθεί ο νομός Θεσσαλονίκης. Φυσικά, υπάρχουν και οι συνάδελφοι που επιθυμούν να μετατεθούν στους νομούς Ημαθίας, Τρικάλων, Μαγνησίας, Καστοριάς Καβάλας, Κοζάνης και Φλώρινας.
Αναλυτικότερα οι εκπαιδευτικοί Α/θμιας επιθυμούν να μετατεθούν περισσότερο στη Λάρισα ενώ της Β/θμιας στη Θεσσαλονίκη. Οι δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, φιλόλογοι και μαθηματικοί στη Λάρισα ενώ οι θεολόγοι, καθ. Πληροφορικής & Αγγλικής Γλώσσας στη Θεσσαλονίκη.
Αρκετοί από αυτούς τους εκπαιδευτικούς μεταφέρονται καθημερινά είτε με ιδιωτικά αυτοκίνητα είτε με δημόσιες συγκοινωνίες. Ουσιαστικά σε καθημερινή βάση αντιμετωπίζουν τους κινδύνους και την κούραση της μεταφοράς. Φυσικά δεν είναι μόνο αυτοί διότι υπάρχουν και αρκετοί που μένουν στην Πιερία και πηγαινοέρχονται καθημερινά στους νομούς Ημαθίας, Πέλλας και Θεσσαλονίκης.
Τέλος, ένα ακόμη χαρακτηριστικό που είναι κρίσιμο να αναφερθεί είναι ότι ο μέσος όρος εργασίας των παραπάνω εκπαιδευτικών ξεπερνάει τα 10 χρόνια. Ουσιαστικά έχει περάσει το ¼ του εργασιακού βίου τους και δεν έχουν καταφέρει να υπηρετήσουν στο τόπο τους.
Όλα αυτά τα στοιχεία φανερώνουν την ανάγκη για την αλλαγή του συστήματος των μεταθέσεων και την θέσπιση ενός ορθολογικού συστήματος που να δίνει έμφαση στην εντοπιότητα και στις οικογενειακές & κοινωνικές ανάγκες των εκπαιδευτικών γεγονός που έμμεσα θα συμβάλει σε μια καλύτερη και ποιοτικότερη εκπαίδευση.
Ναούμ Ευαγγελόπουλος
MSc Διοίκηση της Εκπαίδευσης